Minimalistiska Thronefall är "ett strategispel utan all huvudvärk"

Robot
Minimalistiska Thronefall är "ett strategispel utan all huvudvärk"

Bygg och försvara ditt kungadöme.

#early-access, #thronefall


Releasehästryttare

Jag har spelat detta några timmar idag och kan STARKT rekommendera det!

Medlem

Gillar att man kan styra sin kung i 2 dimensioner istället för bara 1 som i Kingdom-spelen, men det här spelet har så ful färgpalett att jag blir deprimerad av att spela.

Plus att de som spelat lite längre sagt att det håller spelarens hand lite väl mycket. Det ger inte alls samma frihet som Kingdom om i vilken ordning man ska bygga och uppgradera ens bas, försvarsverk och soldater. Man får inte samma underbara känsla av mystik, otrygghet och spänning som i Kingdom, som tillåter spelaren att totalt misslyckas med sin strategi.

Möjligen kompenserar Thronefall genom att ge tillgång till ett större antal uppgraderingar, men jag är osäker på om det verkligen är så.

De har även nåt slags xp/perk/levelsystem där ens kung blir lite starkare även fast man torskar en karta (till skillnad från Kingdom där det bara är att starta om från noll), vilket kanske är en annan fördel.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser jäkligt mysigt ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blir att skaffa! Men undrar bara, vad fan är det med spel som måste ha "fall" i deras namn? Greedfall, Titanfall, godfall, ashfall etc etc 🤣

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jonrei:

Blir att skaffa! Men undrar bara, vad fan är det med spel som måste ha "fall" i deras namn? Greedfall, Titanfall, godfall, ashfall etc etc 🤣

Jag undersöker detta... fall. 🕵️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag undersöker detta... fall. 🕵️

Bra quizämne om inte annat!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kalliban:

Bra quizämne om inte annat!

Oh! *skriver upp*


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag undersöker detta... fall. 🕵️

Ohoo! Där fick du till det! 😅

Medlem

Ser rätt kul ut.


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar