Villhöver!? Sony släpper PS5 och Dualsense med Spider-Man 2-tema

Robot
Villhöver!? Sony släpper PS5 och Dualsense med Spider-Man 2-tema

Släpps inför Spider-Man 2. Spel ingår.

#playstation-5, #spider-man-2, #nyhetstips


Avstängd

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

För det är ett bra spel.

Medlem

När släpper Sony officiella vanliga skins i olika färger? Känns som världens missade möjlighet att tjäna en kosing på det.

Medlem

Otroligt läckert ändå! Jag är pepp! Spelet får ju en finfin samlarutgåva också, dock ingår bara spelkod där också (trots att steelbook ingår) så den känns överflödig tillsamman med denna för min del. Att denna släpps innan spelet och "bara" har spelkod känns desto mer logiskt, men ogillar att de släpper specialversioner av spel utan skiva. Att de har med kod utifall någon köper för digital är väl ok, men bara? Nej väldigt tråkig utveckling! Men denna konsol lockar desto mer!

Dex
Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Förvånad man blir att du inte gillar ett Playstation spel..... Uppenbarligen är där många som gör det dock

Skrivet av B-itta:

När släpper Sony officiella vanliga skins i olika färger? Känns som världens missade möjlighet att tjäna en kosing på det.

Det har dom gjort för ett tag sedan redan.

https://www.playstation.com/en-us/accessories/ps5-console-cov...

Releasehästryttare
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Medlem

Dags att ersätta min slitna launch Dualsense med den läckerbiten. Någon som vet var man ska spana för att få tag på en?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Grym känsla i websvingandet, kul och lagom komplicerad combat, bra story, välkända karaktärer... Jag ser grymt mycket fram emot att spela Spider-Man 2 i höstmörkret. En av anledningarna att jag skaffade en Playstation.

Stort minus förstås att det inte finns i Xcloud appen på Samsung TV...

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Är det för att det inte finns till Xcloud du inte gillar det? Eller för att det är ett First-party till Sony?

Medlem
Skrivet av strangelove:

Dags att ersätta min slitna launch Dualsense med den läckerbiten. Någon som vet var man ska spana för att få tag på en?

Skulle gissa att Webhallen, CDON, Inet etc kommer få in den. Då Sony släpper förhandsbokningarna för dessa om en vecka (28/7) så lär butikerna börja lägga upp runt där också. Kanske tidigare så håll utkik!

Medlem

[quote postid="4401878" userid="174621" name="Dex"]
Förvånad man blir att du inte gillar ett Playstation spel..... Uppenbarligen är där många som gör det dock

Han hade nog gett det 10/10 om det hade funnits på gamepass 😅

Medlem

Läcker design. Men varför släpper det inte en massa olika designade plates?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Skulle gissa att Webhallen, CDON, Inet etc kommer få in den. Då Sony släpper förhandsbokningarna för dessa om en vecka (28/7) så lär butikerna börja lägga upp runt där också. Kanske tidigare så håll utkik!

Tack för datumet. Ska bevaka allt den 28:e då. Känns som att dessa kommer ta slut om man inte är ute tidigt.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

För att de tycker att det är bra spel såklart. Rekommenderar dig att i nästa inlägg du skriver om något DU inte tycker om att understryka just detta, att DU inte gillar det. Jag är inget fan av Spiderman eller Miles Morales men inte fan skulle jag konstatera att det är ett dåligt spel för andra bara för att jag känner så. Jösses Jonte.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att denna släpps innan spelet och "bara" har spelkod känns desto mer logiskt, men ogillar att de släpper specialversioner av spel utan skiva. Att de har med kod utifall någon köper för digital är väl ok, men bara? Nej väldigt tråkig utveckling! Men denna konsol lockar desto mer!

Om man har både skiva och kod så kan folk sälja den ena versionen för nästan fullpris utan att utgivaren tjänar någonting.

Beroende på pris på specialutgåvan så skulle det nog i vissa fall vara billigare att köpa specialutgåvan och sälja det "extra" exemplaret.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Spider-Man är ett grymt bra spel! Möjligt att du inte gillar det men det gör det inte till ett ”inget bra spel”.
Själv gillade jag inte Elden-Ring men jag vet ändå att det är ett jäkligt bra spel (dock inget för mig).

Kan man ana att om Spider Man kom till xcloud så hade du hyllat det?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Förstår inte det häller, men sen är smaken som baken också!

Medlem
Skrivet av jontebula:

Spiderman är inget bra spel. Vet ej varför så många gillar Spiderman.

Fast det enda du gillar är ju Microsoft och Xcloud så det är väl givet att du inte gillar Spider Man.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om man har både skiva och kod så kan folk sälja den ena versionen för nästan fullpris utan att utgivaren tjänar någonting.

Beroende på pris på specialutgåvan så skulle det nog i vissa fall vara billigare att köpa specialutgåvan och sälja det "extra" exemplaret.

Ptja, har man betalat premium för en specialutgåva är det ju ens rätt att sälja vad en vill ur den utan att utgivaren tjänar någonting extra på det; de har redan fått sin inkomst från mig, genom att jag köpte den i första hand. Detta är vanligt inom filmindustrin, att Blu-ray och 4K Steelbooks även kommer med kod för att ladda ned filmen men att dessa säljs/byts/skänkes och detta är ju ingenting distributören tjänar någonting extra på.

Ta God of War Ragnarok t.ex. Jag kan ha köpt två olika specialutgåvor av spelet samt bundlat med konsol (med skivläsare) och ändå inte få en enda skiva av spelet - men tre koder. Visst kan jag sälja två men det handlar inte bara om pengar. Utan att jag ser mer riktigt värde i i alla fall en skiva att stoppa i steelbooken. Sen att det finns en PS5 digital som endast får spelet med kod är ju bara logiskt, där vore ju en skiva bortkastad men annars tycker jag det bara är snålt. Sony gör bort sig denna generationen över detta imo.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Tack för datumet. Ska bevaka allt den 28:e då. Känns som att dessa kommer ta slut om man inte är ute tidigt.

Det var i alla fall datumet som stod att deras egna förhandsbokningar börjar enligt länken i artikeln. Svenska återförsäljare kan ju få in tidigare/senare och börja förhandsbokningarna då. Så håll utkik, för som du säger lär de gå åt! Speciellt kontrollen kan jag tänka mig!

Medlem

Går det att köpa kontrollen separat?

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Går det att köpa kontrollen separat?

Ja

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Vet du vart nånstanns? Hittar inget på nätet.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Vet du vart nånstanns? Hittar inget på nätet.

Den har inte lanserats än, släppet sker den 1/9, förbokningar f.r.o.m den 28/7.

https://blog.playstation.com/2023/07/20/first-look-ps5-consol...

Medlem

Fasen va snygg

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Den har inte lanserats än, släppet sker den 1/9, förbokningar f.r.o.m den 28/7.

https://blog.playstation.com/2023/07/20/first-look-ps5-consol...

Sweet, tackar!

Medlem

Designen var faktiskt rätt frän! Köpte ny kontroll ganska nyligen så hoppar nog ändå men spelet köper jag dag 1.

Medlem

Spider-Man loggan förstör hela utseendet.

Medlem

Jädrar den var snygg inkl looken på handkontrollen.

Den här hade man gärna vunnit någonstans


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar