Blizzard skjuter ner rykte om Diablo IV till Game Pass: "Händer inte"

Robot
Blizzard skjuter ner rykte om Diablo IV till Game Pass: "Händer inte"

... sa de innan det blev känt att Activision Blizzard-köpet godkänts.

#activision, #blizzard, #diablo-iv, #game-pass, #microsoft


Medlem

Det roliga är att det kan hända.... Ändå! *chockad*

Avstängd

Klart dom säger det nu eftersom inte Microsoft köpt Activision Blizzard än. Efter det lär ju Diablo IV komma får inte Microsoft som dom vill löser dom det eftersom dom äger dom. Mest troligt vi lär få det 2023 till Game Pass och Xcloud.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Klart dom säger det nu eftersom inte Microsoft köpt Activision Blizzard än. Efter det lär ju Diablo IV komma får inte Microsoft som dom vill löser dom det eftersom dom äger dom. Mest troligt vi lär få det 2023 till Game Pass och Xcloud.

Absolut inte säkert att det går så snabbt om ens. 2023 låter inte alls troligt faktiskt, som någon sorts julklapp då eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan tänka mig de väntar tills första story expansionen kommer ut och då sätter upp standard D4 på GP för att locka fler kunder. Alternativt så lägger de upp nån begränsad version, t.ex. likt hur betan var fast kanske lite större.

Medlem

Inte en chans att M$ inte lägger up D4 på GP


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"This is not happening."

Kan det varit att han tänkte högt? "Fan, här e nån oss på spåren", detta händer inte!!1!😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

När MS tar över då bestämmer väl de vad som gäller.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Klart dom säger det nu eftersom inte Microsoft köpt Activision Blizzard än. Efter det lär ju Diablo IV komma får inte Microsoft som dom vill löser dom det eftersom dom äger dom. Mest troligt vi lär få det 2023 till Game Pass och Xcloud.

Skrivet av Hipshot:

Absolut inte säkert att det går så snabbt om ens. 2023 låter inte alls troligt faktiskt, som någon sorts julklapp då eller?

Behöver inte va rimligt när det gäller jontebula. Bara hen får nämna Game pass och Xcloud. Kolla hens kommentars historik.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cyberz:

När MS tar över då bestämmer väl de vad som gäller.

Så är det så klart.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

När MS tar över då bestämmer väl de vad som gäller.

Inte 100% men Microsoft kan påverka mycket i alla fall.

Något dom bara säger nu och sedan lär det ju komma endå till Xcloud och Game Pass. Säg att Microsoft påverkar sen kan blizzard bestämma att det först släpps 2024 men som sagt jag m.fl tror starkt det släpps 2023.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Klart dom säger det nu eftersom inte Microsoft köpt Activision Blizzard än. Efter det lär ju Diablo IV komma får inte Microsoft som dom vill löser dom det eftersom dom äger dom. Mest troligt vi lär få det 2023 till Game Pass och Xcloud.

Skrivet av Hipshot:

Absolut inte säkert att det går så snabbt om ens. 2023 låter inte alls troligt faktiskt, som någon sorts julklapp då eller?

Skrivet av Dalthor-san:

Behöver inte va rimligt när det gäller jontebula. Bara hen får nämna Game pass och Xcloud. Kolla hens kommentars historik.

Visst är jontebula värsta Xbox-fan:et, men de har faktiskt en poäng. Microsoft's policy med Game Pass är ju faktiskt att alla förstapartsspel kommer till Game Pass day 1, och när köpet går igenom är Diablo 4 ett förstapartsspel. Microsoft slänger ju till och med deras största flaggskeppsspel Starfield in på Game Pass dag 1.

Jag tycker det är ganska självklart att Diablo 4 kommer komma på Game Pass fortast möjligt nu när så många redan köpt spelet, så ännu fler som förmodligen inte hade betalat fullpris får tillgång till basspelet och kan börja köpa season passes och mikrotransaktioner.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Inte 100% men Microsoft kan påverka mycket i alla fall.

Något dom bara säger nu och sedan lär det ju komma endå till Xcloud och Game Pass. Säg att Microsoft påverkar sen kan blizzard bestämma att det först släpps 2024 men som sagt jag m.fl tror starkt det släpps 2023.

Jag testade Diablo på min tv, det såg tyvärr rätt dåligt ut. Kanske funkar bättre på en annan tv? Vad kör du?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av Fuidama:

Kan tänka mig de väntar tills första story expansionen kommer ut och då sätter upp standard D4 på GP för att locka fler kunder. Alternativt så lägger de upp nån begränsad version, t.ex. likt hur betan var fast kanske lite större.

Blizzard kräver nog typ viss % av de dom drar in på Game Pass för standard versionen som kommer så lär inte bli några problem. När dom köps upp känar både Microsoft och spelbolagen mer pengar mot tidigare annars vill dom inte bli uppköpta om dom tjänar samma eller mindre pengar. Säg att t.ex Diablo IV skulle gå dåligt på Game Pass och Xcloud inte ge mer pengar med fler användare och spelare så får Blizzard endå det dom vill ha ju. Det får dom inte om något säljs dåligt ju som ger mindre pengar än hos Microsoft.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Jag testade Diablo på min tv, det såg tyvärr rätt dåligt ut. Kanske funkar bättre på en annan tv? Vad kör du?

Inget eftersom inte Diablo IV finns på Xcloud så kan jag inte spela det på Xcloud på min Samsung TV. Varför såg det dåligt ut på din TV? Var det märkbart bättre med en bra monitor istället?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tycker det är ganska självklart att Diablo 4 kommer komma på Game Pass fortast möjligt nu när så många redan köpt spelet, så ännu fler som förmodligen inte hade betalat fullpris får tillgång till basspelet och kan börja köpa season passes och mikrotransaktioner.

Sant, men ändå klokt som någon skrev om de la till det i samband med en ny säsong tex.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Visst är jontebula värsta Xbox-fan:et, men de har faktiskt en poäng. Microsoft's policy med Game Pass är ju faktiskt att alla förstapartsspel kommer till Game Pass day 1, och när köpet går igenom är Diablo 4 ett förstapartsspel. Microsoft slänger ju till och med deras största flaggskeppsspel Starfield in på Game Pass dag 1.

Jag tycker det är ganska självklart att Diablo 4 kommer komma på Game Pass fortast möjligt nu när så många redan köpt spelet, så ännu fler som förmodligen inte hade betalat fullpris får tillgång till basspelet och kan börja köpa season passes och mikrotransaktioner.

Låter toppen! 👍🏻❤️ Diablo IV kan vara lite kul även om det inte är det bästa och min favorit men såklart fortfarande ett bra spel och går anses vara en av favoriterna på top 10 listan så kommer det inte högst upp för mig.

Inaktiv

Låter inte alls osannolikt att det släpps till GP med tanke på girighetstransaktioner och BP om det nu köpts upp. Mer osannolikt att det inte gör det. Bara titta på Immoral som är F2P.

Anledningen att de skriver på det sättet kan vara för att folk inte ska sluta köpa och vänta på GP.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Behöver inte va rimligt när det gäller jontebula. Bara hen får nämna Game pass och Xcloud. Kolla hens kommentars historik.

Varför hata på Jontebula för. Han är bara en glad gamer.

Skribent

Jag tror D4 kommer, men kanske inte direkt utan i så fall när spelet börjar tappa lite steam. Släppa det då på game pass är ju ett bra sätt att ge spelet en boost.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

100% ATT det kommer till Gamepass om köpet går igenom, frågan är väl mest NÄR. Jag skulle gissa att MS kommer försöka få dit det så fort det bara går, jag skulle inte bli förvånad alls om det dyker upp dagen efter köpet är officiellt klart.

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

100% ATT det kommer till Gamepass om köpet går igenom, frågan är väl mest NÄR. Jag skulle gissa att MS kommer försöka få dit det så fort det bara går, jag skulle inte bli förvånad alls om det dyker upp dagen efter köpet är officiellt klart.

Kan ju hoppas på det.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Visst är jontebula värsta Xbox-fan:et, men de har faktiskt en poäng. Microsoft's policy med Game Pass är ju faktiskt att alla förstapartsspel kommer till Game Pass day 1, och när köpet går igenom är Diablo 4 ett förstapartsspel. Microsoft slänger ju till och med deras största flaggskeppsspel Starfield in på Game Pass dag 1.

Jag tycker det är ganska självklart att Diablo 4 kommer komma på Game Pass fortast möjligt nu när så många redan köpt spelet, så ännu fler som förmodligen inte hade betalat fullpris får tillgång till basspelet och kan börja köpa season passes och mikrotransaktioner.

Åh jag tvivlar inte alls på att det kommer komma till Game Pass så småningom. Jontebula är lite som pojken som ropar vargen kommer. Folk slutar lyssna. Så jag lyssnar hellre på nästan vem helst annars som inte febrigt talar om GP eller xcloud. Det är väl mest frågan om när köpet går igenom just nu och färdigställningen av affären. Spelar det roll vart spelet är när affären går igenom? säg skulle dom lägga till det mid season? eller vänta tills den slutar och OM season två hinner börja så kanske dom väntar tills årsskiftet?

Medlem

Oavsett om det sker så kan de ju inte säga annat just nu då de vill sälja sitt spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tycker det är ganska självklart att Diablo 4 kommer komma på Game Pass fortast möjligt nu när så många redan köpt spelet, så ännu fler som förmodligen inte hade betalat fullpris får tillgång till basspelet och kan börja köpa season passes och mikrotransaktioner.

Om det blir ett gamepass spel så lär de säkert förstöra det så att man MÅSTE utnytja mikrotransaktioner.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Om det blir ett gamepass spel så lär de säkert förstöra det så att man MÅSTE utnytja mikrotransaktioner.

Finns redan på kosmetiskt samt game pass så lär inte ändras när det kommer på game pass.

Medlem

Ni behöver inte jiddra om diablo4 alls, nu på senaste dagarna har spelet varit helt ospelbart. Äter upp både all vram och ram på våra datorer.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd

Ska fungera fint på Xbox så lär inte heller vara några problem i Xcloud 👍🏻❤️

Medlem

klart det kommer till game pass.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Behöver inte va rimligt när det gäller jontebula. Bara hen får nämna Game pass och Xcloud. Kolla hens kommentars historik.

Glöm inte Samsung TV 😉

12
Skriv svar