Snart avspark – EA avtäcker fotbollsspelet FC24 på torsdag

Robot
Snart avspark – EA avtäcker fotbollsspelet FC24 på torsdag

Och Alexander Isak frotterar sig med storstjärnor på omslaget.

#fc24, #fifa


Medlem

Pirlo har sett en del

Medlem
Skrivet av Jozo:

Pirlo har sett en del

Hahaha satt kaffet i halsen. Saka ser inte mycket bättre ut!

Medlem

Hade varit riktigt kul om det var så att man kunde blanda kvinnliga och manliga fotbollsspelare i FUT-mode!

Medlem

Men har dom fortfarande licens för att använda alla spelare? Så egentligen har inget hänt? Förutom namnet?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Uncanny valley deluxe

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Men har dom fortfarande licens för att använda alla spelare? Så egentligen har inget hänt? Förutom namnet?

Licensen för spelare har inget med organisationen FIFA att göra. Rätigheten att använda spelare fås t.ex. genom att förhandla med Fifpro (en facklig organisation för bollsparkare) samt med klubbar och nationella fotbollsförbund. Avtalet med FIFA handlade om rätten att ha mnamnet FIFA på spelen samt, antar jag, VM-turneringarna.

Medlem
Skrivet av Popski:

Licensen för spelare har inget med organisationen FIFA att göra. Rätigheten att använda spelare fås t.ex. genom att förhandla med Fifpro (en facklig organisation för bollsparkare) samt med klubbar och nationella fotbollsförbund. Avtalet med FIFA handlade om rätten att ha mnamnet FIFA på spelen samt, antar jag, VM-turneringarna.

Aha! Tack för info! Jamen då förstår jag inte att dom inte dumpat Fifa tidigare.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Aha! Tack för info! Jamen då förstår jag inte att dom inte dumpat Fifa tidigare.

Jag är rätt nöjd över att de inte gjort det. Spelarnästan bara EM och VM i fotbollsspel. Nu när PES gjorts om till ruttna Efootball så är jag tacksam för att FIFA 23 var en hygglig immitation.

Medlem

Detta är inte ens en gnutta av hur spelet kommer se ut. Tom spelsekvenserna/enstaka dribbling eller skott är fake. Man undrar ju om det verkligen utvecklats ngt mot förra året.
Not actual gameplay. Footage rendered in frostbite engine.
Vad va poängen med trailern ens…suck. Revealen idag kanske är vettigare att se då.

1
Skriv svar