Halvtid 2023 – 40 spel du kanske missat

Robot
Halvtid 2023 – 40 spel du kanske missat

FZ:s Joakim Kliman har vaskat fram första halvårets guldkorn.

#2023, #halvtid, #speltips


Medlem

Årets bästa artikel är här <3

Geeks Gaming

Skulle säga Battlebit remaster för min del.

Releasehästryttare
Medlem

Mars First Logistics
Som är utvecklat utav Shape Shop är ett guldkorn för 170spänn..

"Build physically simulated rovers and transport awkwardly shaped cargo across the surface of Mars. Earn funds, unlock new parts, and use your ingenuity to help the martians establish a new home. Playable solo or in online co-op!"

Medlem

Dredge är en riktig pärla. Trepang2 ska jag spana in.

Medlem

Uppskattar listan, blev en hel del som hamna på min steam wishlist som jag missat helt.

👍


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Releasehästryttare
Skrivet av Maguz:

Uppskattar listan, blev en hel del som hamna på min steam wishlist som jag missat helt.

👍

#indiegamelove

Medlem

Har man missat Days Gone så är det ett perfekt semesterspel man kan spela nån timme då o då, men risken finns att det blir ganska många timmar 😂

Inte allt för komplicerat och väldigt lätt att komma igång med. Tycker spelet är en riktigt höjdare och lätt beroendeframkallande med bra story och allt annat.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Bra lista! Är man ute efter mer grottkravlande och vill ha något som släppts i år och är rysligt bra i den genren så finns Labyrinth of Galleria: The moon society. Samma utvecklare som Labyrinth of refrain som var en hit för några år sedan. Finns till alla plattformar förutom Xbox, inklusive Steam.

Edit: Deras tidigare spel labyrinth of refrain är på rea på Steam nu dessutom. Från PS3 eran.

https://store.steampowered.com/app/566540/?snr=1_5_9__205

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Bra lista! Är man ute efter mer grottkravlande och vill ha något som släppts i år och är rysligt bra i den genren så finns Labyrinth of Galleria: The moon society. Samma utvecklare som Labyrinth of refrain som var en hit för några år sedan. Finns till alla plattformar förutom Xbox, inklusive Steam.

https://www.youtube.com/watch?v=ll4MSU7osCE

Edit: Deras tidigare spel labyrinth of refrain är på rea på Steam nu dessutom. Från PS3 eran.

https://store.steampowered.com/app/566540/?snr=1_5_9__205

Inte spelat de spelen. Bra tips.

Medlem

Alien Dark Decent skulle jag vilja lägga till i listan. Ett oerhört bra spel som jag tror många missat. Skulle vilja gå så långt att rentav påstå att det kan vara GOTY för min del.

Medlem

Bra lista, är nog så bra den skulle kunna ha varit.

Men det är trist att det inte finns fler och bättre alternativ att ha med.

Känns verkligen som spelbranchen går på tomgång just nu... Det händer inte mycket som är genuint spännande eller som känns nytt.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Alien Dark Decent skulle jag vilja lägga till i listan. Ett oerhört bra spel som jag tror många missat. Skulle vilja gå så långt att rentav påstå att det kan vara GOTY för min del.

Jag gillar Dark Descent skarpt. Jag tog dock inte med det eftersom vi ändå har recenserat det här på FZ. Men bra tips oavsett.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Bra lista, är nog så bra den skulle kunna ha varit.

Men det är trist att det inte finns fler och bättre alternativ att ha med.

Känns verkligen som spelbranchen går på tomgång just nu... Det händer inte mycket som är genuint spännande eller som känns nytt.

Fler titlar finns alltid, men någonstans får man ju dra gränsen. Jag hade väl runt 20 titlar till som jag rensade bort av olika anledningar.

Visst är utbudet lite jämntjockt ibland, men jag tycker ändå att det brukar släppas i alla fall något/några riktigt intressanta sleeper hit-spel varje år. Ett NORCO, ett Inscryption eller så. För mig är dock årets mest intressanta spel så här långt fortfarande i early access.

För övrigt insåg jag precis nu att jag glömde ta med Pizza Tower på listan. Inte heller banbrytande, direkt, men ett gediget plattformsspel.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Fler titlar finns alltid, men någonstans får man ju dra gränsen. Jag hade väl runt 20 titlar till som jag rensade bort av olika anledningar.

Visst är utbudet lite jämntjockt ibland, men jag tycker ändå att det brukar släppas i alla fall något/några riktigt intressanta sleeper hit-spel varje år. Ett NORCO, ett Inscryption eller så. För mig är dock årets mest intressanta spel så här långt fortfarande i early access.

För övrigt insåg jag precis nu att jag glömde ta med Pizza Tower på listan. Inte heller banbrytande, direkt, men ett gediget plattformsspel.

Vet inte jag kanske bara börjar bli för trött... Men jag har svårt att gå igång på spel som jag inte tycker känns genuint spännande... Det krävs lixom ett Disco Elysium eller ett Prey (2017) eller Breath of the Wild... Eller nått... För att jag ska få upp den.. Numera.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag som har kört de flesta Boomer-shooters tycker faktiskt Boltgun var lite svagt.
De kan inte lyckas varje gång antar jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Jag som har kört de flesta Boomer-shooters tycker faktiskt Boltgun var lite svagt.
De kan inte lyckas varje gång antar jag.

Det verkar råda ganska delade meningar om det. Jag gillar det, men det är lite one-note.

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Vet inte jag kanske bara börjar bli för trött... Men jag har svårt att gå igång på spel som jag inte tycker känns genuint spännande... Det krävs lixom ett Disco Elysium eller ett Prey (2017) eller Breath of the Wild... Eller nått... För att jag ska få upp den.. Numera.

Jag förstår dig. Det enorma hav som är dagens spelutbud ger ju en viss utmattning. Det kan vara svårt att liksom greppa tag i och se tjusningen i ett spel i ett stort stim av spel som tycks likadana.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det verkar råda ganska delade meningar om det. Jag gillar det, men det är lite one-note.

Menar du att det är enkelspårigt? Hänger inte helt med i "one-note"..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Menar du att det är enkelspårigt? Hänger inte helt med i "one-note"..

Lite enahanda.

Medlem

Kör Synapse nu på Psvr2an. Väldigt snyggt och coolt spel. Gillar man Rouge lite så är det perfekt. David Hayter och Jennifer Hale är röstskådespelare i spelet. Värt att kolla upp!

Medlem
Skrivet av Crank:

Har man missat Days Gone så är det ett perfekt semesterspel man kan spela nån timme då o då, men risken finns att det blir ganska många timmar 😂

Inte allt för komplicerat och väldigt lätt att komma igång med. Tycker spelet är en riktigt höjdare och lätt beroendeframkallande med bra story och allt annat.

Kan tänka mig det. Har haft det på min wishlist på Steam nu i ca ett år men till Steams vinter rea blir det nog ett köpa av både det och Age of Wonders 4. Hittade annars inte så mycket som jag är intresserad av på denna lista men man kanske ska vidga sina vyer lite.

Medlem

Tack för listan!!

1
Skriv svar