Bohemia jobbar på Dayz 2, visar dokument

Robot
Bohemia jobbar på Dayz 2, visar dokument
Medlem

Blev verkligen den fristående versionen av dayz en succe? Jag hade för mig att den fick ett ganska fisljummet mottagande med ett släpp som gick under de flestas radar.

När det var modden som gällde för ca 10(?) år sedan så körde ju "alla" det och pratade också mycket om det. Det fristående spelet har jag aldrig hört någon nämna irl...

Medlem

Blev DayZ någong gång ens "färdigt"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Härligt. Hoppas den nya motorn gör under.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Quake-konnässsör

Arma 4 ser jag fram emot, har haft riktigt roligt i både andra och tredje spelet.

King of the Hill är en av de bättre moddarna hittills, men det finns så mycket nöje i det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blev DayZ någong gång ens "färdigt"

Det släpptes en 1.0 men nä det blir nog aldrig färdigt

Medlem

Som redan nämnts, känns som Bohemia borde fixa första spelet färdigt först innan de börjar på nästa 15 års projekt med att göra uppföljaren.

Medlem

Hoppas man inte behöver dricka 5 liter eller äta 2 kg var 10:e minut så kan det bli precis hur bra som helst.

Inaktiv

Standalone var ju mest en testplatform för nya spelmotorn. Tror aldrig höjdarna tog det särskilt seriöst och aldrig planerade ett färdigt stadie. I alla fall inte förrän spelmotorn var färdig.
Trots det ligger DayZ rätt högt under Most Played på Steams Stats (27e plats just nu).
Har själv spenderat en hel del tid i det. Tycker det har en speciell känsla!
Men så är jag ett Bohemia Interactive-fan också. Realism och milsim is my jam.
Arma 2 och 3 är mina all-time-favourites.

Gör de DayZ 2 vill jag tro att det får mer prioritet och större utvecklingsteam.

Medlem

Skulle vilja ha ett DayZ spel i VR.
Vet att minst 1 sånt spel är under utveckling men fortfarande säker flera år bort.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blev DayZ någong gång ens "färdigt"

Ja, spelet är "färdigt", och har sedan flera år tillbaka en stadigt ökande spelarbas som i dagsläget är större än någonsin, och har även en levande modscen. Förstår att det är kul att meme:a om DayZ, men för de någorlunda insatta är det bara tröttsamt gammalt och ignorant. Misstänker det är precis så du känner det när folk pratar om hur "VR är dött" 😅

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ja, spelet är "färdigt", och har sedan flera år tillbaka en stadigt ökande spelarbas som i dagsläget är större än någonsin, och har även en levande modscen. Förstår att det är kul att meme:a om DayZ, men för de någorlunda insatta är det bara tröttsamt gammalt och ignorant. Misstänker det är precis så du känner det när folk pratar om hur "VR är dött" 😅

Ok.
Men för att förtydliga så var min fråga inte en meme-fråga utan en genuin fråga.
Varför jag skrev "färdigt" är för att just sådana här spel utvecklas och lägger till saker hela tiden.
Jag undrade bara om spelets ansågs färdigt helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Farornas Konung

För alla som tvivlar på DayZ så har dom under året flera gånger slagit rekord i antalet spelare sammtidigt. Färdigt blir ett sådant spel aldrig dock.

Redaktör
Skrivet av Kyraal:

Ja, spelet är "färdigt", och har sedan flera år tillbaka en stadigt ökande spelarbas som i dagsläget är större än någonsin, och har även en levande modscen. Förstår att det är kul att meme:a om DayZ, men för de någorlunda insatta är det bara tröttsamt gammalt och ignorant. Misstänker det är precis så du känner det när folk pratar om hur "VR är dött" 😅

Skrivet av JonseredRocks:

För alla som tvivlar på DayZ så har dom under året flera gånger slagit rekord i antalet spelare sammtidigt. Färdigt blir ett sådant spel aldrig dock.

Det verkar gå bra, ja. 45 000 spelare som mest senaste dygnet är verkligen inte illa.

Fysiken var så jäkla trasig under tidig beta, och även typ ett år senare. Typ att man ramlade ner och bröt benet bara för att en stege inte detectades ordentligt. Länge sen jag spelade nu, men är den bättre?


signatur
Medlem

Åh, är riktigt spänd på detta!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det verkar gå bra, ja. 45 000 spelare som mest senaste dygnet är verkligen inte illa.

Fysiken var så jäkla trasig under tidig beta, och även typ ett år senare. Typ att man ramlade ner och bröt benet bara för att en stege inte detectades ordentligt. Länge sen jag spelade nu, men är den bättre?

Absolut, mycket bättre. Det är inte det spelet som många trodde att det skulle bli. Arma 2 moden DayZ hade ju 50-talet (eller kanske fler) olika varianter o de valde att göra en mer hardcore variant än vad många troligen hade hoppats på.

Som ett eget spel så tycker jag att det är väldigt roligt och det krävs mycket trial and error för att bli bra på det. Det är ett väldigt mycket mer finslipat spel idag än vad många blev besvikna på under beta eller alpha-stadierna.

Ska bli intressant att se vad de gör med en tvåa!

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

För alla som tvivlar på DayZ så har dom under året flera gånger slagit rekord i antalet spelare sammtidigt. Färdigt blir ett sådant spel aldrig dock.

Förstår tänket och tycker självklart att du tekniskt sett har rätt, men man kan nog vid det här laget säga att spelet faktiskt är färdigt. Visst kan man uppdatera det i all oändlighet om man vill, men om de bestämde sig nu för att aldrig uppdatera spelet igen med nytt innehåll kan ingen klaga på att de har "övergivit spelet"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vilja ha ett DayZ spel i VR.
Vet att minst 1 sånt spel är under utveckling men fortfarande säker flera år bort.

Nu snackar vi! Ptsd dirr 😅👌

Farornas Konung
Skrivet av Kyraal:

Förstår tänket och tycker självklart att du tekniskt sett har rätt, men man kan nog vid det här laget säga att spelet faktiskt är färdigt. Visst kan man uppdatera det i all oändlighet om man vill, men om de bestämde sig nu för att aldrig uppdatera spelet igen med nytt innehåll kan ingen klaga på att de har "övergivit spelet"

Nja, dom har ju ett team på Bohemia som konstant uppdaterar spelet. Kommer 4st uppdateringar i år, varav en stor som kommer ändra layouten på Chernarus.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Nja, dom har ju ett team på Bohemia som konstant uppdaterar spelet. Kommer 4st uppdateringar i år, varav en stor som kommer ändra layouten på Chernarus.

Jodå, men som sagt, man kan oavsett säga att spelet är färdigt. Grundspelet är där. Allt som utvecklas nu för tiden är bara grädde på moset.

1
Skriv svar