Snabbkollen – Hur mycket får PS5-enheten "Project Q" kosta som mest?

Robot
Snabbkollen – Hur mycket får PS5-enheten "Project Q" kosta som mest?

"Högst 300 dollar" sägs det, men hur mycket kan du tänka dig att betala.

#project-q, #ps5, #snabbkollen, #sony


Medlem

Flopppp deluxe....


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kan man bara streama typ i hemmet via Wifi är den ju värdelös..

Medlem
Skrivet av Deli:

Kan man bara streama typ i hemmet via Wifi är den ju värdelös..

Så är det inte, du kan streama var som helst ifrån men du behöver en uppkoppling och det är från din PS5 i hemmet (eller var den nu står) som behöver vara på/i rest mode.

För 2000 spänn kan jag se att folk köper detta tillbehöret, men mer än så så tror jag att det blir en enorm flopp.

Medlem

Saknar alternativet "Vad är en 'Project Q'"?

Medlem

0 Kr

Absolut värdelös pryl, borde vara förbjudet.

Medlem

Hade ju hellre köpt en steam deck för dom pengarna. Då får man mer för pengarna också.
En steam deck kan också streama PS5-spel mot ens konsol...

Medlem

Den kommer tyvärr bli dyr här i Sverige.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte grejen med den här mojängen.
Om man ofta bråkar om vem som ska ha TV:n och inte har en annan skärm i huset så kan den kanske vara användbar.
Skulle aldrig streama spel från mitt PS5 till den här grejen utanför mitt hushåll och behöva förlita mig på bra internet och delay osv.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Så är det inte, du kan streama var som helst ifrån men du behöver en uppkoppling och det är från din PS5 i hemmet (eller var den nu står) som behöver vara på/i rest mode.

För 2000 spänn kan jag se att folk köper detta tillbehöret, men mer än så så tror jag att det blir en enorm flopp.

Jag gjorde detta med min mobiltelefon som skärm för supermånga år sedan på ps4 destiny 1, från en strand och trådlöst med ps4-kontroll. Det är inget nytt och jag fattar inte varför dom gör detta.

Redaktör
Skrivet av Dudinkalv:

Så är det inte, du kan streama var som helst ifrån men du behöver en uppkoppling och det är från din PS5 i hemmet (eller var den nu står) som behöver vara på/i rest mode.

För 2000 spänn kan jag se att folk köper detta tillbehöret, men mer än så så tror jag att det blir en enorm flopp.

Ja, där nåonstans tror jag smärtgränsen går för många.

Skrivet av Fargo:

Hade ju hellre köpt en steam deck för dom pengarna. Då får man mer för pengarna också.
En steam deck kan också streama PS5-spel mot ens konsol...

Steam Deck lär kosta rätt mycket mer. 420 euro för billigaste, blir väl ca 4 800 kr med frakt och då vill man nog ha mer lagring också. Project Q sägs ju kosta max 300 euro, så sannolikt kostar den som mest drygt 3 500 kr. Men blir den en tusenlapp billigare så kan den nog bli attraktiv.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, där nåonstans tror jag smärtgränsen går för många.

Steam Deck lär kosta rätt mycket mer. 420 euro för billigaste, blir väl ca 4 800 kr med frakt och då vill man nog ha mer lagring också. Project Q sägs ju kosta max 300 euro, så sannolikt kostar den som mest drygt 3 500 kr. Men blir den en tusenlapp billigare så kan den nog bli attraktiv.

200Kr på Elgiganten för samma funktionalitet fast med förmodligen bättre skärm. Q har väl inte ens OLED?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Många har ju också en padda hemma, det är ju bara att använda stativ till den ifall TVn är upptagen.

Deck är också fristående och med ett enormt mycket större bibliotek av spel.

Batteritiden på Q verkar inte heller imponera och den lär kräva bra WiFi.

Medlem

Den får kosta vad den vill, jag är inte rätt kundgrupp, skulle nog inte använda den om jag så fick den gratis.

Medlem

Eftersom det bara är en streamingenhet så behövs ju knappt något alls.
Kollar man en vanlig surfplatta 8" och uppåt ligger dom på 1000-1500, lägg till Dualsense 500, så 1500-2000 borde väl vara rimligt?
Sonys massproduktion borde få ner priserna ytterligare, så jag röstar 999kr på nån rea om ett par år, ungefär vad jag tycker den är värd

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

200Kr på Elgiganten för samma funktionalitet fast med förmodligen bättre skärm. Q har väl inte ens OLED?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Många har ju också en padda hemma, det är ju bara att använda stativ till den ifall TVn är upptagen.

Deck är också fristående och med ett enormt mycket större bibliotek av spel.

Batteritiden på Q verkar inte heller imponera och den lär kräva bra WiFi.

Ja, jag säger inte att den är ett kalasköp eller att jag hade köpt den. Men jag tror det kan finnas en kundkrets om priset inte är för högt: trogna PS-spelare som vill ha det lätt och bekvämt. Fast batteritid har vi väl inte hört ett ord om? Och som streamingenhet lär batteritiden kunna bli duglig (om inte Sony ställer till det...).


signatur
Medlem

Med nya tramsskatter, pissig krona osv blir priset närmare 4000 här än 3000.

Ingen svenssonprodukt direkt, fyller mest ett behov för de som vill ta med sig sitt PS5 utomhus och har obegränsad data på sitt 5G.

Hemma är den värdelös då ingen kan spela på sin PS5 samtidigt som den andra streamar, annars hade jag faktiskt övervägt den.

Med tanke på vad en vanlig DualSense kostar idag kan jag inte föreställa mig att Sony säger något lägre än 299 när det blir dags. Det är liksom inte en Vita 2, så den behövs inte i ekosystemet och Sony behöver då inte sälja den till förlust rent affärsmässigt, då det bara är ett quality of life tillbehör, typ som laddstationen eller hörlurarna. De tillbehören kanske också är en flopp, när de översteg smärtgränsen?

Medlem

Tror den kommer gå på 3500-4000 kr?

Jag är inte någon vidare intresserad...
Steam Deck är mer prisvärd.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

En bärbar konsol som kanske kostar 3-4000kr, som enbart funkar om man redan ha en konsol för 6-7000kr att streama ifrån. Dvs värdelöst så fort man är någonstans med dålig täckning och / eller saknar wifi / obegränsad 5g surf. Dessutom vill man ju helst inte lämna en konsol ikopplad när man åker iväg på semester och det kan börja åska.

Får Onion News vibbar https://youtu.be/8AyVh1_vWYQ

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag säger inte att den är ett kalasköp eller att jag hade köpt den. Men jag tror det kan finnas en kundkrets om priset inte är för högt: trogna PS-spelare som vill ha det lätt och bekvämt. Fast batteritid har vi väl inte hört ett ord om? Och som streamingenhet lär batteritiden kunna bli duglig (om inte Sony ställer till det...).

3-4 Timmar verkar det bli: Insider gaming

Redaktör
Skrivet av Fearnox:

3-4 Timmar verkar det bli: Insider gaming

Ouch... Hoppas det inte stämmer.


signatur
Medlem

OM den kommer ha samma funktionalitet som plattan till Wii-U—som var kopplad direkt till konsolen och därmed hade minimal fördröjning—och om manicken kostar <2000:-, då kan jag kanske vara intresserad.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Ska man desperat ha någon sådan här pryl och har använt mobilen innan så kommer nog folk att köpa den oavsett pris.

Personligen ser jag inte något användningsområde i mitt hushåll.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

3-4 Timmar verkar det bli: Insider gaming

Det är ju ändå längre tid än Steam deck.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Värt att tänka på om den hamnar vid 300 euro strecket är att den kostar lika mycket som ett switch, där du inte behöver förlita dig på någon extern enhet(som i sammanhanget är väldigt dyr) eller internet, batteritid som är relativt hög och väger knappt något där du dessutom har löstagbara handkontroller.

Visst spelen är inte alls samma men on-the-go är switchen bra mycket bättre och smidigare(förmodligen) om man inte vill lägga till lite för att skaffa ett Steam deck och kunna köra i princip alla spel.

Project Q har verkligen mycket att bevisa och det ser inte direkt bra ut.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag säger inte att den är ett kalasköp eller att jag hade köpt den. Men jag tror det kan finnas en kundkrets om priset inte är för högt: trogna PS-spelare som vill ha det lätt och bekvämt. Fast batteritid har vi väl inte hört ett ord om? Och som streamingenhet lär batteritiden kunna bli duglig (om inte Sony ställer till det...).

Med tanke på att batteritiden i en DualShock/DualSense är cirka 14 och en halv minuter i optimala förhållanden så tror jag inte Sony bryr sig om batterikapacitet.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är ju ändå längre tid än Steam deck.

Beror helt på vad man spelar, får ut bra mycket mer än 4 timmar på mitt deck om jag inte kör nyaste, mest krävande spelen och du får tänka på att project Q endast streamar och kör inte spelen lokalt.
Det går bara bild, ljud och inputs mellan handenhet och konsollen så den behöver inte någon kraft att tala om och då är 3-4 timmar ganska pinsamt dåligt, om siffrorna stämmer.

Medlem

varför finns inte valet, inte en krona

Redaktör
Skrivet av Ducci:

varför finns inte valet, inte en krona

Det vänder sig till folk som kan tänka sig att köpa den.


signatur
Medlem

under 2000 kr och jag köper nog en men mer, då tror jag verkligen inte det. Hellre en Steam Deck då.

Om det bara handlar om en kontroll med skärm och streaming utav spel så går min smärtgräns på 2000. Eller någonstans mellan 1500-2000.

12
Skriv svar