Metal Gear Solid 3-remaken använder det gamla röstskådespeleriet

Robot
Metal Gear Solid 3-remaken använder det gamla röstskådespeleriet
Medlem

Vet inte vad jag ska tycka riktigt. Känns lite billigt?

Medlem

Känns riktigt snålt? Kommer ju märkas av direkt.

Quake-konnässsör
Redaktör
Ponny

Ja, billigt. Men! Hellre det än att dom slaktar källmaterialet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra. Då slipper vi gnället om eventuella "dåliga röstskådespelare" som RE4 remaken hade.

Medlem

Det här gör att min hype halveras. Nog för att spelet är fantastiskt, men jag hade verkligen hoppats på mer än bara en snyggare kopia av originalet. Kommer fienderna vara lika ”korkade”? Kommer djurens rörelser vara lika stela? Om det bara är grafiken som är uppdaterad blir det kanske inget köp från min sida.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Det innebär ju inte att de kommer låta exakt som PS2-versionen - Konami sitter säkerligen på originalfiler med betydligt högre kvalitet än vad PS2:ans SPU mäktade med.

Men man blir ändå lite frågandes till vad som kommer vara annorlunda utöver det grafiska. Vill se gameplay snarast.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det går aldrig att göra alla nöjda kör man samma inspelningar så klagar folk på att man är lat och billig. Spelar man in nytt klagar folk på att man besudlar originalet...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte vad jag ska tycka riktigt. Känns lite billigt?

Vad många här kanske inte vet är att de redan gjort en "remake" på spelet som släppts till Pachinkos och jag kan nästan garantera att det är den versionen de kommer använda sig av till denna remake

Skrivet av marsson90:

Det går aldrig att göra alla nöjda kör man samma inspelningar så klagar folk på att man är lat och billig. Spelar man in nytt klagar folk på att man besudlar originalet...

Ska de gräva fram gammal skåpmat och kalla den fräsch, så får de finna sig i att det finns åsikter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, billigt. Men! Hellre det än att dom slaktar källmaterialet.

Helt klart! Hade tänkt skriva samma.

En sak som jag gillar med Metal Gear är att de gjorde en tydlig början med Metal Gear Solid 3 och ett tydligt slut med Metal Gear Solid 4 och eftersom det är Kojimas berättelse så är det väl bäst att hålla sig till hur spelet var tänkt från början. Sen får man tycka vad man vill om både Konami och Kojima.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, billigt. Men! Hellre det än att dom slaktar källmaterialet.

Sen finns säkert originalfilerna/inspelning kvar så det går säkert göra en del med ljudet, rent kvalitetsmässigt.

Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, billigt. Men! Hellre det än att dom slaktar källmaterialet.

Jag tyckte Rings of Power var bra

Medlem

De borde behålla samma grafik också, så att fansen inte känner att det glider iväg för långt från originalet.

Poänglös re-release för ett 20 år gammalt spel, fast med modernare ögongodis, kunde inte vart mindre hypad.
Ganska säker på att spelet kommer ha artificiella spärrar för att spegla originalets begränsningar av hårdvaran.

Men vem vet, de kanske försöker göra en TLOU och skapa hype runt en ny tv-serie.

Cash-grab deluxe, inget pekar på att Konami har ändrat sig.

Medlem

Har aldrig lirat originalet och det dräller inte av singel player i stealth format på marknaden så detta ser jag verkligen fram emot. Älskar verkligen smygar-spel. Något sunkig röstskådisar gör mig inte så mycket. Bara grafik o gameplay är på topp så kan jag njuta fullt ut. Spännande release !!!..

___________________________________________________
Å när fan ska UBIsoft få tummen ur bajs-lådan o släppa nästa Splinter Cell då.... Det är evigheter sedan Splinter Cell: BlackList släpptes. 2013-2014.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Mgs 3 är ett mästerverk, hoppas på en fläskad foxengine+ remake med original röster.
Känns mest logiskt också iom att det finns framework för just mgs spel.
Antar dock att kojima inte är involverad, så det känns lite risky.

Just rösterna hör ju till, och skådespeleriet är i min mening inte dåligt allt är bara väldigt "japanskt", precis som mgs ska vara.
Det är ju hur mycket dialog som helst i spelet, och det var ingenting jag satt och grymtade över back in the days heller.

Blir att kolla reviews om ett köp skall ske.

Medlem

Kommer bli en halvhjärtad remake med andra ord.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Det är väl på gott och ont. Jag väljer att se på det som en väldigt ambitiös remaster snarare än en remake.

Medlem

Dom kommer väll ihåg vad som hände när dom ersatte David Hayter (Big Boss) med Kiefer
Folk var inte glada, men såklart vart man ju van med det efter ett tag.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

På de första bilderna insåg man direkt att de kommer inte ändra direkt mycket. Känslan jag har är att spelet kommer vara exakt likadant fast me bättre grafik,fysik och effekter..

Medlem

Hoppas faktiskt att dom ändrar så lite som möjligt. Samma spel med snyggare grafik är exakt vad jag vill ha.

1
Skriv svar