Nytt Xbox-hopp...? Hellblade 2 teasas möjligen för 2023-släpp

Robot
Nytt Xbox-hopp...? Hellblade 2 teasas möjligen för 2023-släpp

Dyker upp i ett sammanhang med flera 2023-titlar.

#senuas-saga-hellblade-ii


Medlem

Det här spelet har de mest realistiska ansiktsanimationerna jag sett. Minns att deras gamla spel Enslaved också var bland de bästa med ansiktsanimationer på sin tid.

Fragtjuv

Det är ett spel som jag verkligen längtar efter och det vore helt fantastiskt ifall det kunde komma redan i år.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Avstängd

Blir oerhört förvånad och glad om spelet ser ut som i trailern när det släpps och att det flyter på bra till PC. Tills dess är jag rejält skeptisk.

Medlem

Då dom nämnde 2021 att dom inte ens påbörjat full utveckling av spelet så betvivlar jag att det släpps i år. Tror mer på 2025 om det inte är en mindre titel eller släpps i Redfall kvalitet.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Det här spelet har de mest realistiska ansiktsanimationerna jag sett. Minns att deras gamla spel Enslaved också var bland de bästa med ansiktsanimationer på sin tid.

Ta't lungt. Det som dom visat hittils har helt säkert varit tidigt prototypande och utforskningsmaterial. Men det menar jag inte att det kommer att se bättre ut sen utan att det som vi sett från Hellblade 2 kommer att ha stora skillnader från det vi redan sett.

Det har varit mer eller mindre konceptuellt material, är det jag säger.
Och bör inte ses som representativt för hur spelet faktiskt kommer att se ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Då dom nämnde 2021 att dom inte ens påbörjat full utveckling av spelet så betvivlar jag att det släpps i år. Tror mer på 2025 om det inte är en mindre titel eller släpps i Redfall kvalitet.

Verkar som dom tryckt på gasen inför tvåan. Minns att dom försökte lansera första Hellblade som "Indie-AAA", eller något sånt... Iaf kontentan är att första spelet var utvecklat på en ganska snäv budget som var närmare indie än AAA i skala.

Jag tyckte dom lyckades sådär, personligen. Tyckte första Hellblade kändes som ett spel som kanske hade kunnat varit maxat om det hade haft en fet budget
Det är svårt att bålla sin kaka och äta den också - "Indie-AAA".

Iaf vart peppad av första trailern från Hellblade 2... Ge mig en galen valkyria, och låt mig se henne trippa balls i fullskaligt dyra miljöer osv


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag väntar tålmodigt. Första spelet var helt fantastiskt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Då dom nämnde 2021 att dom inte ens påbörjat full utveckling av spelet så betvivlar jag att det släpps i år. Tror mer på 2025 om det inte är en mindre titel eller släpps i Redfall kvalitet.

Första spelet var en mindre titel, så jag skulle inte hypa upp 2:an för mycket.
Schysst koncept, men hade väldigt stora brister.
Var mer en interaktiv upplevelse än ett spel.

Har svårt att förstå hypen för 2:an, ser inte riktigt var det kommer ifrån.

It's not a lake, it's an ocean

Jag klickade aldrig med det första spelet, tyckte att det var enformigt. Men det var ju skapat av ett mindre team, så det finns skäl att ha högre förväntningar på uppföljaren. Ett släpp i okt/nov vore väl förträffligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

2024/2025 tidigast men hoppas det blir bra tyckte om ettan

Medlem

Var så hypad när dom visa upp nya xboxen och hellblade 2 kom upp nu vart det 3 år sen och det har varit knäpptyst helt otroligt.

1
Skriv svar