Ny Jedi: Survivor-patch ska förbättra prestandan och en del annat

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gen:

"Traversal stutter" dvs när man rör sig mellan laddade områden på kartan har mer att göra hur spelet är uppbyggt än något "prestanda" relaterat.

Ska man vara petnoga så stämmer det, men spelet presterar dåligt med tanke på hur det är uppbyggt och optimerat Tror de flesta vet vad jag menar, helst om man sett Digital Foundrys video.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska man vara petnoga så stämmer det, men spelet presterar dåligt med tanke på hur det är uppbyggt och optimerat Tror de flesta vet vad jag menar, helst om man sett Digital Foundrys video.

Absolut! Det DF påpekade var något som faktiskt är otroligt konstigt, varför finns stutter om gör en shader compilation varje gång man startar det? Varför fungerar inte streamingen bättre? Traversal stutter borde egentligen inte finnas alls.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Systemkraven som lanserades tycker jag inte alls tyder på att min maskin ska ha problem att köra mer än stadiga 60 med höga inställningar. Ska sägas att jag inte ofta kräver att saker ska maxas utan jag optimera inställningar för hög fps, gärna 90-120.

Sedan är det skillnad på att ha fps låst och att det hoppar upp och ned konstant. Min kan vara allt från 20, till 50, ned till 30 upp till 105, ned till 76, upp igen till 90 osv. Nu vet vi ju dock att det här spelet är otroligt dåligt optimerat, men kan spela Cyberpunk och massvis med andra titlar i hög fps om jag så önskar

From softwares spel är låst till 60fps. Jag tror just i såna här third person spel så måste inte fps:en vara i 200 för en bra upplevelse. Men i first person shooters och bilspel är en högre framerate att föredra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

From softwares spel är låst till 60fps. Jag tror just i såna här third person spel så måste inte fps:en vara i 200 för en bra upplevelse. Men i first person shooters och bilspel är en högre framerate att föredra.

Det har jag aldrig sagt? Jag brukar vilja ha högre än 90 (gärna 120) för bästa flyt, men 60 är helt klart acceptabelt om det är låst och stilla på 60 fps. Det är det inte på långa vägar i Jedi Survivor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kris:

Någon som spelat på PS5 post-patch och kan säga något om hur spelkänslan är?

För mig på PS5 så gjorde denna patchen inte ett smack. Fortfarande prestandaproblem både i cutscenes och i öppna världen, speciellt om vattenfall/ånga är inblandat. Samma skit oavsett om performance mode är på eller inte.

Ooptimerat skräp.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar