Oxenfree 2 har till slut fått ett släppdatum

Robot
Oxenfree 2 har till slut fått ett släppdatum

I juli är det dags för ytterligare ett övernaturligt mysterium.

#Night-school-studio, #Oxenfree-2


It's not a lake, it's an ocean

Det första spelet var... speciellt. Hoppas att detta kan ta det till nästa nivå och inte bara göra allting en gång till.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Borde nämnas (eller t o m skrivas en separat nyhet) att det kommer till allt utom Xbox, speciellt eftersom det blivit sån snackis. Det är fan märkligt.

Medlem

Vilka ändringar dom gjort, Som ett helt nytt spel om man utgår i från trailern ni lagt in här

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Vilka ändringar dom gjort, Som ett helt nytt spel om man utgår i från trailern ni lagt in här

Du har inte sett nåt. *Jedi-handviftning*

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av laban005:

Borde nämnas (eller t o m skrivas en separat nyhet) att det kommer till allt utom Xbox, speciellt eftersom det blivit sån snackis. Det är fan märkligt.

Ja, knäppt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Geeks Gaming
Skrivet av laban005:

Borde nämnas (eller t o m skrivas en separat nyhet) att det kommer till allt utom Xbox, speciellt eftersom det blivit sån snackis. Det är fan märkligt.

Skrivet av Ruffles:

Ja, knäppt.

Ja det är synd. Dock kan jag förstå det när netflix köpte studion 2021, man vill ju försöka konkurrera med Microsoft/gamepass/xbox (lycka till) och därför undviker man att släppa det där.

Dock tror jag man skjuter sig själv i foten i slutändan

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja det är synd. Dock kan jag förstå det när netflix köpte studion 2021, man vill ju försöka konkurrera med Microsoft/gamepass/xbox (lycka till) och därför undviker man att släppa det där.

Dock tror jag man skjuter sig själv i foten i slutändan

Absolut men att det kommer på allt annat, borde ju anse att ps+ är en konkurrent också t ex?

Geeks Gaming
Skrivet av laban005:

Absolut men att det kommer på allt annat, borde ju anse att ps+ är en konkurrent också t ex?

Japp, jag gissar på att ms sagt något i stil med ”absolut, släpp det hos oss men vi vill ha det på gamepass med”, medans Sony kanske sagt ”okej, vi hoppar över ps+” 🤷‍♂️

Något har uppenbarligen skurit sig. Första oxenfree är bortplockat från gamepass också men jag vet inte när det hände

Medlem
Skrivet av laban005:

Borde nämnas (eller t o m skrivas en separat nyhet) att det kommer till allt utom Xbox, speciellt eftersom det blivit sån snackis. Det är fan märkligt.

Enligt en indieutvecklare som skrev på Resetera någon gång förra året så har indie-marknaden i stort sett imploderat på Xbox. Det enda sättet för de flesta indie-spel att tjäna pengar på Xbox var enligt hen att få ett Game Pass-avtal.

Medlem
Skrivet av Margy:

Enligt en indieutvecklare som skrev på Resetera någon gång förra året så har indie-marknaden i stort sett imploderat på Xbox. Det enda sättet för de flesta indie-spel att tjäna pengar på Xbox var enligt hen att få ett Game Pass-avtal.

Intressant

Inte sett eller snarare hört såna bra dialoger i ett spel förut som i 1:an


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar