Souls-Miyazaki är en av Time Magazines 100 mest inflytelserika personer

Robot
Souls-Miyazaki är en av Time Magazines 100 mest inflytelserika personer

Den andra spelutvecklaren att inkluderas någonsin.

#Fromsoftware, #Hidetaka-miyazaki, #Time-magazine


Medlem

Det Neil Druckmann säger är så on point.

Flesta moderna AAA-spelen försöker dumma ner spelaren så sjukt mycket, med att överförklara allting så att ens hjärna knappt behöver aktiveras och kan vara lika stelt som cement, i nivå like typical tonårsnetflixserie som matas ut varenda vecka.

FromSoft respekterar iaf spelaren med att det är en varelse som är kapabel till att ha egen fantasi, som kan fylla i tomrummen med egna slutsatser, inte behöva bli handhållen genom hela spelets gång, kunna bli bättre och tillslut överkomma spelens hinder.
Vilket också ger en mycket större belöningskänsla för spelaren.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Elden Ring är en hit, och Soulslike är ju en ny subgenre. Men känns udda att han är andra personen från branschen. Torde ju funnits giganter före som haft MINST like stort inflytande.

Men men. Även om jag personligen tycker From Soft är något överskattade (jag märker att jag konsekvent vill ge deras spel 4 av 5 i betyg) så är det ändå kul att branschen och mediet får lite erkännande.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Det Neil Druckmann säger är så on point.

Flesta moderna AAA-spelen försöker dumma ner spelaren så sjukt mycket, med att överförklara allting så att ens hjärna knappt behöver aktiveras och kan vara lika stelt som cement, i nivå like typical tonårsnetflixserie som matas ut varenda vecka.

FromSoft respekterar iaf spelaren med att det är en varelse som är kapabel till att ha egen fantasi, som kan fylla i tomrummen med egna slutsatser, inte behöva bli handhållen genom hela spelets gång, kunna bli bättre och tillslut överkomma spelens hinder.
Vilket också ger en mycket större belöningskänsla för spelaren.

Håller helt med! Tyvärr tolkar många det som att Souls spelen endast är för "hardcore" spelare eller att vi i spelarbasen är elitist som försöker gatekeepa andra från att spela och så är ju inte fallet (oftast inte iaf vill jag tro). Vi vill bara inte bli dumförklarade av spelen vi spelar.

Medlem

Tråkigt att det är elden ring som tas upp som exempel när det inte ens är from softwares bästa soulsspel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tråkigt att det är elden ring som tas upp som exempel när det inte ens är from softwares bästa soulsspel.

Vilket är det bästa Souls-spelet?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Vilket är det bästa Souls-spelet?

Bloodborne > Dark souls > övriga

Sekiro är i top 3 om vi räknar med det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tråkigt att det är elden ring som tas upp som exempel när det inte ens är from softwares bästa soulsspel.

Elden Ring är deras överlägset största kommersiella succé och artikeln handlar om inflytande. Att nämna något annat av deras spel i sammanhanget hade varit märkligt.

Annars kan jag hålla med. Bloodborne är bättre, likaså Sekiro. Men, spelar om Elden Ring just nu och det växer ännu mer. I slutändan kanske det tar tronen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Elden Ring är deras överlägset största kommersiella succé och artikeln handlar om inflytande. Att nämna något annat av deras spel i sammanhanget hade varit märkligt.

Annars kan jag hålla med. Bloodborne är bättre, likaså Sekiro. Men, spelar om Elden Ring just nu och det växer ännu mer. I slutändan kanske det tar tronen.

Att det är deras mest sålda spel innebär ju inte att det är deras mest inflytelserika. Dark souls är ju det spelet som haft stor påverkan på spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Vilket är det bästa Souls-spelet?

Bloodborne
Elden Ring
Darksouls
Darksouls II
Darksouls III
Sekiro
Demons Souls


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Att det är deras mest sålda spel innebär ju inte att det är deras mest inflytelserika. Dark souls är ju det spelet som haft stor påverkan på spelvärlden.

Inflytande baseras på spridning/antal människor som påverkas. Dark Souls har haft stor påverkan på en relativt liten del av spelvärlden, Elden Ring har lyckats med att påverka betydligt större delar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Inflytande baseras på spridning/antal människor som påverkas. Dark Souls har haft stor påverkan på en relativt liten del av spelvärlden, Elden Ring har lyckats med att påverka betydligt större delar.

På vilket sätt har elden ring haft inflytande på spel som helhet menar du?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

På vilket sätt har elden ring haft inflytande på spel som helhet menar du?

Det har fått många miljoner människor att ifrågasätta hur öppna världar kan byggas och hur narrativ kan fungera, bland annat.

Elden Ring har fått den stora massan att se konceptet soulslike.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lonian:

Bloodborne
Elden Ring
Darksouls
Darksouls II
Darksouls III
Sekiro
Demons Souls

Håller du Bloodborne högre än Elden Ring pga nostalgi eller har du faktiskt spelat Bloodborne efter att du har spelat igenom Elden Ring?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det har fått många miljoner människor att ifrågasätta hur öppna världar kan byggas och hur narrativ kan fungera, bland annat.

Elden Ring har fått den stora massan att se konceptet soulslike.

Att du kallar det soulslike bör ju få dig att inse att det är just Dark souls som är det spelet som haft stort inflytande.

Elden Ring är inget speciellt. Dark souls är speciellt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Att du kallar det soulslike bör ju få dig att inse att det är just Dark souls som är det spelet som haft stort inflytande.

Elden Ring är inget speciellt. Dark souls är speciellt.

Att jag kallar det för "soulslike" är tack vare Elden Ring.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller du Bloodborne högre än Elden Ring pga nostalgi eller har du faktiskt spelat Bloodborne efter att du har spelat igenom Elden Ring?

Ja nog har jag spelat Bloodborne efter Elden ring. Vet inte hur många gånger jag varvat Bloodborne men allt genom håller Bloodborne toppklass. I Elden ring finns det partier som kan bli lite tråkiga, mest troligt för att det är open world. Bloodborne förtjänar en remake eller pc släpp i 4k. Jag har 100% trophies i Bloodborne, skulle aldrig orka ta allt i Elden ring.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja nog har jag spelat Bloodborne efter Elden ring. Vet inte hur många gånger jag varvat Bloodborne men allt genom håller Bloodborne toppklass. I Elden ring finns det partier som kan bli lite tråkiga, mest troligt för att det är open world. Bloodborne förtjänar en remake eller pc släpp i 4k. Jag har 100% trophies i Bloodborne, skulle aldrig orka ta allt i Elden ring.

Hur många gånger du har varvat Bloodborne är ointressant, om du inte har gjort det efter att ha spelat ut Elden Ring.

Med tanke på ditt flytande svar så påstår jag att du ljuger. Du har inte spelat igenom Bloodborne efter att du spelat ut Elden Ring.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Att jag kallar det för "soulslike" är tack vare Elden Ring.

Förklara gärna hur denna logiken fungerar. När du gjort det kan du väl skicka några länkar till spel som direkt influerats av det (enligt dig) mycket unika elden ring.

1
Skriv svar