Dräp både datorn och betalkortet – Cyberpunk 2077:s monstergrafikläge Overdrive släppt

Robot
Dräp både datorn och betalkortet – Cyberpunk 2077:s monstergrafikläge Overdrive släppt
Medlem

Så vad du menar är att mitt gtx 1050 snart är lite för gammalt? Fan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Taggad att testa detta, vart ju redan nöjd med hur grafiskt snyggt spelet var innan. Har ju dock klarat ut spelet och flesta quest, så får blir till att vänta på DLC 🤩

Medlem

Och de lägger även till XeSS 1,1 i patchen, roligt att Intels uppskalning också får stöd.

Marknadsföringsläget är uttänkt för 40-serien såklart, då tekniken tydligen i enlighet med vad CDPR sagt tidigare är hardware agnostic och går att rendera på alla raytracingkort med 8 GB eller mer, men att det nu enbart är aktiverat fullt ut för 40-serien, annars enbart stillbilder. Antar att de fick lägga till förra 3090-korten ur 30-serien som spelbara idag också, för att de inte skulle bli arga och känna sig alltför mycket utanför. 3090 Ti kostade ju trots allt 24 000:- för de som köpte för ett år sedan, så lite kärlek ska väl de som köpte då ha tillbaks från Nvidia.

Medlem

Kul med ny teknik! Ska prova senare idag.

Medlem

Jag nådde ju högre siffror med mitt 3080 i benchmark åtminstone än vad jag förväntade mig, det är alltid nåt. Med lite nedställt kan jag ju utan problem få över 30fps åtminstone!

Medlem

var ytterst vackert och spelbart redan med en 1070, så jag känner inte att jag skulle lägga 20-40.000kr mer på att få det se så marginellt mkt bättre ut


signatur

//monster

Medlem

Var inte så tungt ändå. Allt på max med DLSS på Quality i 3440x1440, genomsnitt 100 FPS.
Ser brutalt snyggt ut nu! Var ändå rätt imponerande redan innan som det var.

Medlem

Ingen DLSS

DLSS 3.0


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Blir spelet bättre av detta? Frågar åt en vän.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelade CP2077 på Stadia. Sparade min save och blir lite sugen nu men att de ska kosta 600 jävla spänn att köpa skiten. Nä tack. Så roligt var det inte.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Blir spelet bättre av detta? Frågar åt en vän.

Med tanke på att det är ett spel med mycket atmosfär, så vill jag tycka det ja.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jag och mitt trogna 960 får se på från avstånd.
Men jag tycker det är roligt att det finns!
CP2077 var redan väldigt fint och stämningsfyllt på Stadia och ett par hörlurar för nån hundring. Kan tänka mig hur det skulle vara med maxade prylar.
Tycker det är tråkigt när allt begränsas av konsoller. Kul både att CP fortsätter att utvecklas och allmänt att det här löjligt krävande läget finns. Och om några år så kommer det bli vanligare pch grafikkorten som stödjer det kommer väl förhoppningsvis sakta men säkert gå ner i pris.

Medlem
Skrivet av bopp:

Marknadsföringsläget är uttänkt för 40-serien såklart, då tekniken tydligen i enlighet med vad CDPR sagt tidigare är hardware agnostic och går att rendera på alla raytracingkort med 8 GB eller mer, men att det nu enbart är aktiverat fullt ut för 40-serien, annars enbart stillbilder.

Tack för infon, jag har försökt nå insikt i huruvida det alls skulle fungera på mitt 7900XTX innan jag samlar ork för att installera spelet igen. Jag ska testa ikväll!

Medlem
Skrivet av superapan:

Tack för infon, jag har försökt nå insikt i huruvida det alls skulle fungera på mitt 7900XTX innan jag samlar ork för att installera spelet igen. Jag ska testa ikväll!

Berätta gärna hur det var sitter i samma sits med 7900XTX. Om du har ork och vilja.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Berätta gärna hur det var sitter i samma sits med 7900XTX. Om du har ork och vilja.

Precis allt på max, 1440p, 12900k stock

native: 10 fps average
FSR ultra perf: 57 fps average

Inget att skriva hem om

Edit: Ändrade GPU till stock, glömde att jag hade mina nedklockade inställningar

Medlem
Skrivet av superapan:

Precis allt på max, 1440p, 12900k stock

native: 9 fps average
FSR ultra perf: 51 fps average

Inget att skriva hem om

Jäklar! Tack för att du tog dig tid att testa och svara i varje fall!!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jäklar! Tack för att du tog dig tid att testa och svara i varje fall!!

Uppdaterade precis resultaten igen, glömde att jag körde något nedklockad GPU för att bespara värmen i min lilla datorskrubb. En FPS till i native, och ju nästan 60 fps med FSR ultra perf.

Alltså, om man lägger lite tid på att tweaka settings med lite rimligar uppskalning så man hamnar på typ 40 fps så kanske det blir hyfsat trevligt när väl FSR 3 och frame generation kommer.

Medlem

Testade precis den "optimerade" ini-filen från Nexusmods, https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/8059?tab=descrip...

Mer än dubblerad prestanda på mitt 7900 XTX i 1440p native, och jag kan iaf inte se någon skillnad
20 fps average
15 fps min
26 fps max

1
Skriv svar