No shit! Xbox kommer finnas kvar även om Activision-affären går i stöpet

Robot
No shit! Xbox kommer finnas kvar även om Activision-affären går i stöpet
Medlem

Well duh....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Lika säkert som Playstation skulle finnas kvar efter ett köp.
Xbox är inte Stadia heller.

Medlem

Tycker det är sånt jävla trams av PS mm. Activision är inte avgörande på något sätt. Spelen måste leverera vilket det inte riktigt gör nu tror D4 är extremt avgörande för Blizzard i sig som studio. Sen finns det alltid deals så att dom inte kör med något sånt tex att alla activision titlar ska komma på ps med osv. Jag tror det går och lösa om dom bara orkar.

Medlem

Känns om hela diskussionen fastnat i summan av dealen , exlusivitet är aldrig bra men hellre ms än sony om jag nu får välja.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tycker det är sånt jävla trams av PS mm. Activision är inte avgörande på något sätt. Spelen måste leverera vilket det inte riktigt gör nu tror D4 är extremt avgörande för Blizzard i sig som studio. Sen finns det alltid deals så att dom inte kör med något sånt tex att alla activision titlar ska komma på ps med osv. Jag tror det går och lösa om dom bara orkar.

Håller med, om nu COD är så viktigt varför inte göra ett eget försök och starta ett eget FPS ip. COD behöver mer konkurrens.
Men nu påstår ju även PS att dem måste ha stora tredjeparts spel för att dem ska ha råd att utveckla sina egna storspel som Horizon, God of War osv då vinsten från dem är för låg.

https://gameranx.com/updates/id/444851/article/sonys-first-pa...

Medlem

Undrar om någon överhuvudtaget var orolig?

Medlem

Va?! Driver ni med mig?!?

Gnällkuk
Skrivet av Atorak:

Tycker det är sånt jävla trams av PS mm. Activision är inte avgörande på något sätt. Spelen måste leverera vilket det inte riktigt gör nu tror D4 är extremt avgörande för Blizzard i sig som studio. Sen finns det alltid deals så att dom inte kör med något sånt tex att alla activision titlar ska komma på ps med osv. Jag tror det går och lösa om dom bara orkar.

Sony ser att MS kan få ett övertag, givetvis vill de inte gynna konkurrenten. Nu har det dessutom dragit ut så jäkla mycket på tiden, ju längre tid det tar ju bättre är det för Sony. Se det lite som våra politiker som enbart pekar på felen de andra gör.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan inte Sony börja pumpa fram lite Killzone då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Den här dealen blir allt jobbigare för mig som PlayStation-fantast sedan PS1 och aktiv Call of Duty-spelare senaste generationerna. Man borde inte kunna köpa allt i världen, hur mycket pengar man än har...

Dex
Medlem

Hela detta "fram och tillbaka" från både Microsoft och Sony har ju bara blivit så jäkla löjligt nu..... Båda beter sig som att dom är så små och beroende (eller inte beroende ibland) av denna affären och har blivit sån sandlåde nivå på det....

Hoppas verkligen på att det får ett beslut snart så man kan slippa detta snart. Det har ju blivit så stort att det knappt går att undvika det om man följer spelnyheter. Hoppas verkligen att båda företagen skärper sig snart, men det är väl till att hoppas på för mycket.

Meh!

Medlem
Skrivet av Jim128:

Den här dealen blir allt jobbigare för mig som PlayStatation-fantast sedan PS1 och aktiv Call of Duty-spelare senaste generationerna. Man borde inte kunna köpa allt i världen, hur mycket pengar man än har...

Du får trösta dig med att du kommer kunna spela CoD på PS även efter affären. Däremot får du nog leva med att andra plattformar får samma content och releasedatum som PS framöver.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Dex
Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med, om nu COD är så viktigt varför inte göra ett eget försök och starta ett eget FPS ip. COD behöver mer konkurrens.
Men nu påstår ju även PS att dem måste ha stora tredjeparts spel för att dem ska ha råd att utveckla sina egna storspel som Horizon, God of War osv då vinsten från dem är för låg.

https://gameranx.com/updates/id/444851/article/sonys-first-pa...

Det är ju inte riktigt så att man bara "gör en ersättare" för att konkurera med CoD. CoD har blivit sån gigant att det knappt går. Man kan ju även annars ställa samma fråga till Microsoft. Varför inte "bara göra" sina egna spel istället för att köpa dom? Lär ju vara mycket billigare, men som sagt är det ju sjukt svårt att göra ett liknande fenomen som CoD har blivit.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Du får trösta dig med att du kommer kunna spela CoD på PS även efter affären. Däremot får du nog leva med att andra plattformar får samma content och releasedatum som PS framöver.

Får jag spela CoD på PS även i framtiden? Inte bara i 10 år, dealen som Microsoft lyckades signa med Nintendo. Utan, var är det säkert, att jag ska "få trösta mig", angående CoDs eventuella framtid på PlayStation om 10+ år? Vem har lovat det, när och av vem har det garanterats?

Medlem
Skrivet av Jim128:

Får jag spela CoD på PS även i framtiden? Inte bara i 10 år, dealen som Microsoft lyckades signa med Nintendo. Utan, var är det säkert, att jag ska "få trösta mig", angående CoDs eventuella framtid på PlayStation om 10+ år? Vem har lovat det, när och av vem har det garanterats?

Det är sant, ibland blir livet inte som man tänkt sig. Vem vet hur det ser ut sensommaren 2033. Men ingen kan garantera dig att CoD fortfarande görs då heller.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Jim128:

Får jag spela CoD på PS även i framtiden? Inte bara i 10 år, dealen som Microsoft lyckades signa med Nintendo. Utan, var är det säkert, att jag ska "få trösta mig", angående CoDs eventuella framtid på PlayStation om 10+ år? Vem har lovat det, när och av vem har det garanterats?

Om tio år får du väl känna efter om det är hårdvaran eller spelen som känns viktigast för dig 🤷🏼‍♂️

Medlem

Förstår inte varför så många vill att köpet går igenom, rätt sjukt tankesätt att vilja ha mindre konkurrens bara för att man råkar ha ett Xbox eller Game pass till PC vid just detta tillfälle.

Medlem

Microsoft om någon behöver ju den här dealen - inte för att de inte skulle gå under utan den utan för att de behöver studios och fler spel. Just CoD kommer ju både till Nintendo och Playstation i minst tio års tid men kanske kan de få andra, helst nya, spelserier som blir exklusiva till dem för just nu är Xbox mest en ganska meningslös multiplattformslåda utan egen identitet. Men visst, som Game Pass-maskin vid TV:n fyller den ju en funktion men det finns ju få exklusiviteter och unikum. Konkurrensen kommer bara öka, och inte minska, om detta går igenom.

Avstängd
Skrivet av Keneay:

Förstår inte varför så många vill att köpet går igenom, rätt sjukt tankesätt att vilja ha mindre konkurrens bara för att man råkar ha ett Xbox eller Game pass till PC vid just detta tillfälle.

Förklara hur det blir mindre konkurrens

Medlem
Skrivet av fejksson:

Förklara hur det blir mindre konkurrens

Behöver det verkligen förklaras? Det är ju glasklart.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Behöver det verkligen förklaras? Det är ju glasklart.

Om det hade varit glasklart hade EU redan dödat affären. Nu får vi se om den går igenom eller inte.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tycker det är sånt jävla trams av PS mm. Activision är inte avgörande på något sätt. Spelen måste leverera vilket det inte riktigt gör nu tror D4 är extremt avgörande för Blizzard i sig som studio. Sen finns det alltid deals så att dom inte kör med något sånt tex att alla activision titlar ska komma på ps med osv. Jag tror det går och lösa om dom bara orkar.

Det tycker du, ja. Men det är väl klart att man inte unnar sina konkurrenter. Så är det väl i alla branscher.

Skrivet av Keneay:

Förstår inte varför så många vill att köpet går igenom, rätt sjukt tankesätt att vilja ha mindre konkurrens bara för att man råkar ha ett Xbox eller Game pass till PC vid just detta tillfälle.

Precis, ser inte att det i längden ska gynna oss konsumenter om MS eller någon annan köper upp alla stora Studios. Se bara hittils; MS har ju knappt släppt ett spel sen dom köpte alla dessa 30 Studios.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Microsoft om någon behöver ju den här dealen - inte för att de inte skulle gå under utan den utan för att de behöver studios och fler spel. Just CoD kommer ju både till Nintendo och Playstation i minst tio års tid men kanske kan de få andra, helst nya, spelserier som blir exklusiva till dem för just nu är Xbox mest en ganska meningslös multiplattformslåda utan egen identitet. Men visst, som Game Pass-maskin vid TV:n fyller den ju en funktion men det finns ju få exklusiviteter och unikum. Konkurrensen kommer bara öka, och inte minska, om detta går igenom.

Nu har dom ju fler studios än Sony så varför behöver dom fler studios?
Det dom behöver är att klara av att ta hand om dom studios dom redan har.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tycker det är sånt jävla trams av PS mm. Activision är inte avgörande på något sätt. Spelen måste leverera vilket det inte riktigt gör nu tror D4 är extremt avgörande för Blizzard i sig som studio. Sen finns det alltid deals så att dom inte kör med något sånt tex att alla activision titlar ska komma på ps med osv. Jag tror det går och lösa om dom bara orkar.

Jag tror vi behöver vända om frågan, varför tror du att Activision behöver Microsoft om inget i grunden kommer att förändras?

Medlem

Undrar hur det hade sett ut om det var Sony som skulle köpa ABK? Hade det varit då den här ilskan mot Sony som Microsoft nu har? Med 80% v 20% till PlayStation favör?

PlayStation's 3de part kontrakter kommer att vara till PlayStation's favör i år till. Så PlayStation kommer fortfarande vara nummer 1 i konsol branschen.

Förresten vet ni varför Brad Smith (inte Sams) hade den pajformen till diagram för EC? För det är så ALLA kommissioner har bestämt att det ska vara. Bara PlayStation och Xbox. Nintendo räknar de inte med. Så räknar FTC, EC och CMA. Så då är det klart att så räknar Microsoft också.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Undrar hur det hade sett ut om det var Sony som skulle köpa ABK? Hade det varit då den här ilskan mot Sony som Microsoft nu har? Med 80% v 20% till PlayStation favör?

PlayStation's 3de part kontrakter kommer att vara till PlayStation's favör i år till. Så PlayStation kommer fortfarande vara nummer 1 i konsol branschen.

Förresten vet ni varför Brad Smith (inte Sams) hade den pajformen till diagram för EC? För det är så ALLA kommissioner har bestämt att det ska vara. Bara PlayStation och Xbox. Nintendo räknar de inte med. Så räknar FTC, EC och CMA. Så då är det klart att så räknar Microsoft också.

Jag tror det har att göra med att Microsoft har köpt 23 studios och att behöva lägga till en så stor studio som Activision skulle förmodligen inte hjälpa så mycket att producera fler spel från de andra

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu har dom ju fler studios än Sony så varför behöver dom fler studios?
Det dom behöver är att klara av att ta hand om dom studios dom redan har.

Fast det verkar ju bara stämma om en räknar in de utvecklare de "får" om dealen går igenom?

Visst kan de utnyttja sina studios bättre, men det är tydligt att de behöver mer exklusiviteter och all hjälp de kan få att styra upp detta med nytt blod kan ju inte skada. Att sen inte precis allt blir tillgängligt på alla konsoler är inte märkligare att visa spel inte kommer till Xbox och/eller Switch heller (alltså: PS-exklusiviteter)...

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag tror det har att göra med att Microsoft har köpt 23 studios och att behöva lägga till en så stor studio som Activision skulle förmodligen inte hjälpa så mycket att producera fler spel från de andra

Ja Microsoft har köpt studios för mer konkurrens. 2018 hade dem 5 st. Varav 1 höll på med global. Sony hade då typ 12-15 st egna. Nu är det 23 st. Sony har ju inte heller tagit det lugnt. 8 st på mindre än 1 år. Det här med "Organic Growth" existerar inte. Allt är köpt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ja Microsoft har köpt studios för mer konkurrens. 2018 hade dem 5 st. Varav 1 höll på med global. Sony hade då typ 12-15 st egna. Nu är det 23 st. Sony har ju inte heller tagit det lugnt. 8 st på mindre än 1 år. Det här med "Organic Growth" existerar inte. Allt är köpt.

Ja, det är nästan som det är en industri och en marknad och inte en öppen lekplats för att småbarn ska få allt fritt bara...

12
Skriv svar