Dice gör nästa Battlefield-kampanj, tillsammans med Seattle-studio

Robot
Dice gör nästa Battlefield-kampanj, tillsammans med Seattle-studio
Medlem

Jag har lagt ner BF serien efter 2042, kommer nog aldrig återkomma till spelserien. Är så trött på hur dom har misskött allt.

Medlem

Visst talades det om kommande SP-kampanj till BF2042? Eller det var kanske först i nästa spel.. kom att tänka på det nu igen när jag såg att vi får det på PS+ i mars.

Medlem

2042 hade mindre nytt multiplayer- content än många tidigare BF-spel som desutom hade full SP-kampanj.
Hur lite kommer det finnas i nästa då? : ' )


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Testpilot

Rätt tråkigt att Ridgelines kommande kampanj inte kommer vara en del av 2042, speciellt nu när spelet sedan årsskiftet är genuint bra, många aspekter som inte uppskattades vid lansering är nu åtgärdat.

Återkomsten av Florian och Sirland hos DICE är en dunderduo för denna franchise, vilket kan tydligt ses i och med slutet av S3 och start av S4 nu (riktiga spelare har gjort beslut, inte någon ledning med öronen så långt från marken att de smakar moln i gommen).


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Trevligt med kampanj. Det var inte igår. Har nästan lagt av med MP men lirar gärna kampanjen om den är bra!

Avstängd

Battlefield 2042 får singel player eller menar dom ett nytt Battlefield?

Medlem

Ett stort skämt

Medlem

Känns i mitt tycke onödigt att ens ha kvar kampanjen.
Betala fullpris för någonting som varar i ca 5h.

Avstängd

Battlefieldfranchisen är död. Originalutvecklarna jkbbar inte ens kvar och deras pk-studio är inkompetenta (battlefield 2042 är ett praktexem pel på detta.)

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Rätt tråkigt att Ridgelines kommande kampanj inte kommer vara en del av 2042, speciellt nu när spelet sedan årsskiftet är genuint bra, många aspekter som inte uppskattades vid lansering är nu åtgärdat.

Återkomsten av Florian och Sirland hos DICE är en dunderduo för denna franchise, vilket kan tydligt ses i och med slutet av S3 och start av S4 nu (riktiga spelare har gjort beslut, inte någon ledning med öronen så långt från marken att de smakar moln i gommen).

Meh to late


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk
Skrivet av dTexN:

2042 hade mindre nytt multiplayer- content än många tidigare BF-spel som desutom hade full SP-kampanj.
Hur lite kommer det finnas i nästa då? : ' )

BF V lanserades väl utan SP, eller om det bara var första delarna? Var ju en del skriverier om att det såldes till fullpris, men inte hade en sp-kampanj som blev klar förrän flera månader efter release.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

BF V lanserades väl utan SP, eller om det bara var första delarna? Var ju en del skriverier om att det såldes till fullpris, men inte hade en sp-kampanj som blev klar förrän flera månader efter release.

Stämmer, BFV lanserades med "War stories" som i BF1, fast det sista kapitlet i War-storyn dröjde litegranna.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Känns i mitt tycke onödigt att ens ha kvar kampanjen.
Betala fullpris för någonting som varar i ca 5h.

Extremt få vad jag vet köper Battlefield för deras kampanj...
Många dock köper Call of Duty för deras kampanj...

Jag kan gärna stå över en kampanj i nästa Battlefield också, precis som det var förut innan Bad Company. Jag hade hoppats på att 2042's multiplayer/AoW var mer färdigt och polerat med massor av features från föregående titlar i.o.m att dom skippade kampanjen, men icke... DICE gör av någon anledning om varje nytt spel så mycket från grunden att det introducerar nya buggar, saknas features från gamla titlar etc... (reinventing the wheel)

Hoppas verkligen dom lärt sig nu med vad SPELARNA vill ha i spelet från start (Server browser, squad management, VoIP, Spectator, Admintools, Scoreboard, Select team/Change team, m.m....)

Medlem

Tråkigt att BF serien gått ner sig väldigt, men det blir väl så när man radar upp dumma beslut.

Medlem

Jag älskar besvikelse så jag hoppas starkt på bf7!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har lagt ner BF serien efter 2042, kommer nog aldrig återkomma till spelserien. Är så trött på hur dom har misskött allt.

Instämmer

Varför ska de får mer chanser när de totalt schabblat bort all trovärdighet de haft?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Testpilot
Skrivet av miffot:

Meh to late

Bättre sent än aldrig?

Med den inställningen är det inte många spel som går att lira idag, kan inte minnas när senaste ett spel kändes komplett från dag ett


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

1
Skriv svar