NetEase köper upp kanadesiska SkyBox Labs

Robot
NetEase köper upp kanadesiska SkyBox Labs

Halo-utvecklarna blir uppköpta av kineserna.

#NetEase, #Skybox-labs


Medlem

Usch, NetEase


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ajdå låter inte så bra va..

Medlem

Äntligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Visste de inte om att folk i Sverige bara tycker det är ok att amerikanska företag köper upp saker?

Har att göra med kommunism, mänskliga rättighter och dylikt. Sådant som Kina är asdåliga på.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja där har USA historien på sin sida.

Och trots det så framstår USA som ett trevligare land att bo i. Det är inte ett bra betyg för kina enligt mig.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja där har USA historien på sin sida.

Alltså... Vi vet alla att även USA är svindåliga på det och t.ex. har legaliserat slavarbete i form av fängelsepolitik, som de även har monetariserat; har ett av de två stora partierna som aktivt försöker undertrycka minoritetsröster när det gäller demokrati, men det är fortfarande ett långt bättre alternativ än Kina om man nu är tvungen att välja mellan de två.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Visste de inte om att folk i Sverige bara tycker det är ok att amerikanska företag köper upp saker?

Nu kan jag bara prata för mig själv men jag hade inga problem när svenska Embracer gick på uppköpsspree (t.ex. Gearbox) och hade inte heller problem när japanska Sony köpte upp (Insomniac, Bungie) eller köpte in sig i (FromSoftware) utvecklare. Hade inte heller stört mig nämnvärt om franska Ubisoft fått för sig att göra uppköp eller de gånger som polska CDPR gjort det. Även EAs övertagande över t.ex. Respawn, Visceral och Bullfrog, och Microsofts av Obsidian och Zenimax rörde upp begränsat med känslor hos mig.

Däremot ogillar jag när Tencent eller NetEase gör det, samt när Saudiarabiska stiftelser knutna till deras kronprins eller andra oligarker gör det, av rent humanitära skäl. Få länder har en fläckfri historia (skandinaviska vikingar, amerikanska slavar, franska och brittiska kolonier m.m.) men ännu färre viftar stolt med sina tillkortakommanden som en fana.

Men frågan är om du är genuint intresserad av vad dina medspelare anser om detta eller om du är ytterligare en person med en Sony- eller PlayStationrelaterad avatar, profilbild, signatur eller smeknamn som surar över att folk inte motsätter sig Microsofts eventuella köp av Activision Blizzard lika hårt som vissa andra uppköp

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja där har USA historien på sin sida.

Ja, de gjorde upp med slaveriet, och försökte göra sina medborgare fria. Du vet, tvärt emot det som Kina håller på med.

Men det är lugnt, kamrat. Gå du och fira dina folkmord på oliktänkande.


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Usch.


signatur

Jump in.

ZF
Medlem

Heja på svenska uppköp kanske inte är någon moralisk höjd heller. Inga vikingar, inget globalt handelskrig som det såg ut på Hansa-eran, och med det inte som det ser ut idag heller.

Skämmes tammefan!

Skrivet av Mirage:

Ja, de gjorde upp med slaveriet, och försökte göra sina medborgare fria.

Var i och för sig samma ambition Mao och gänget började sin karriären med.

Sen blev det ju som i USA till sist ändå. Mer eller mindre någon form av låtsasdemokrati med arvprinsar och familjedynastier merparten av tiden. Som Kina både före och efter revolutionen händelsevis.

Vill man ha sann demokrati så finns det inga genvägar. Av med huvudet varje mandatperiod.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja där har USA historien på sin sida.

Du vet att USA är världens äldsta demokrati i en värld där de flesta demokratier är <50 år gamla? Varför har alla svennar en hangup på USA och soft spot för Kina? Det märks att utbildningsnivån är högre i USA än Sverige.

ZF
Medlem
Skrivet av kingzla:

Du vet att USA är världens äldsta demokrati i en värld där de flesta demokratier är <50 år gamla? Varför har alla svennar en hangup på USA och soft spot för Kina? Det märks att utbildningsnivån är högre i USA än Sverige.

Haha. Utbildningsnivån för 5% av halva befolkningen då möjligen. Vilket antagligen också var ungefär så många som fick rösta de första hundra åren.

Här är förresten en karta över alla andra länder som också anser sig demokratier:

Det enda som är ett garanterat faktum är att världen i stort lättvindigt tror på amerikansk all propaganda tack vare Hollywood. Sen om det gäller först till månen, första flygplanet, vem som stoppade Hitler och rasism, räddar Ukraina, största gummibandsbollen, första eller äldsta demokratin är ett utfall på det.

Men den viktigaste frågan kanske borde vara hur mycket demokratin egentligen är värd i vilket land som helst där majoriteten om det beror på höga utbildningsnivåer eller annat fortfarande tror på andar, tomtar och troll.

Och röstar därefter. Nu när, nästan hela, den vuxna befolkningen får göra det..

Medlem
Skrivet av ZF:

Haha. Utbildningsnivån för 5% av halva befolkningen då möjligen. Vilket antagligen också var ungefär så många som fick rösta de första hundra åren.

Här är förresten en karta över alla andra länder som också anser sig demokratier:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c4/Democracy...

Det enda som är ett garanterat faktum är att världen i stort lättvindigt tror på amerikansk all propaganda tack vare Hollywood. Sen om det gäller först till månen, första flygplanet, vem som stoppade Hitler och rasism, räddar Ukraina, största gummibandsbollen, första eller äldsta demokratin är ett utfall på det.

Men den viktigaste frågan kanske borde vara hur mycket demokratin egentligen är värd i vilket land som helst där majoriteten om det beror på höga utbildningsnivåer eller annat fortfarande tror på andar, tomtar och troll.

Och röstar därefter. Nu när, nästan hela, den vuxna befolkningen får göra det..

Du får nog vara tydligare i din argumentation och förklara värdet av din poänglösa bild. Utbildningsnivå i genomsnitt talar vi förstås om, resten av ditt blaj kan du hålla för dig själv.

ZF
Medlem
Skrivet av kingzla:

Du får nog vara tydligare i din argumentation och förklara värdet av din poänglösa bild. Utbildningsnivå i genomsnitt talar vi förstås om, resten av ditt blaj kan du hålla för dig själv.

Mina herrar och fåtaliga damer, en demokratikämpe och självutnämnt intelligent individ har argumenterat och rebuterat som en sann libertan av idag!

Hursomhelst så finns det inte på någon karta att utbildningsnivån i genomsnitt är högre i USA, hur hårt du än verkar jobba för att indikera motsatsen. ;D

Medlem
Skrivet av ZF:

Mina herrar och fåtaliga damer, en demokratikämpe och självutnämnt intelligent individ har argumenterat och rebuterat som en sann libertan av idag!

Hursomhelst så finns det inte på någon karta att utbildningsnivån i genomsnitt är högre i USA, hur hårt du än verkar jobba för att indikera motsatsen. ;D

Du kommer med en massa raljant dravel, vad förväntar du dig? Vad menar du? Att inget land kan vara en demokrati för att alla menar att de är det? Mycket briljant logik.

Ditt språk är dessutom mycket märkligt och svårtolkat, därför har jag bett dig att precisera dina argument men du kommer bara med personangrepp och raljans med en massa fåniga smileys.

https://data.oecd.org/eduatt/adult-education-level.htm

Medlem

Det är ju bara att ni visar med plånboken vad ni tycker än att hålla på käbbla med varandra, det är alltid nån som ska påpeka att nån annan "tycker fel" 🤷‍♂️

Det är så här folk vill ha det, stora företag som sväljer marknadsandelar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kingzla:

Du kommer med en massa raljant dravel, vad förväntar du dig? Vad menar du? Att inget land kan vara en demokrati för att alla menar att de är det? Mycket briljant logik.

Ditt språk är dessutom mycket märkligt och svårtolkat, därför har jag bett dig att precisera dina argument men du kommer bara med personangrepp och raljans med en massa fåniga smileys.

https://data.oecd.org/eduatt/adult-education-level.htm


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

1
Skriv svar