Death Stranding-filmen kanske skippar karaktärerna från spelet

Robot
Death Stranding-filmen kanske skippar karaktärerna från spelet

Och det kommer inte att bli någon svulstig Hollywood-rulle.

#Death-stranding, #Film


Medlem

"Han vill inte att Death Stranding-filmen ska bli så, utan siktar på att förändra och utveckla världen på ett sätt som passar filmformatet."
"Jag gjorde Death Stranding för att vara ett spel, och spel är spel. Det finns ingen anledning att göra dem till filmer"

Så det blir inte en Death Stranding film, utan det blir en film som heter Death Stranding.. eller?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Avstängd

Deathstranding som film... hmmm. Näe.

Medlem

"Det finns ingen anledning att göra dem till filmer".

Det håller jag med om för hans spel har redan ett komplext berättarformat som inte behöver utökas till film, utan det blir lite kaka på kaka. Han kan hellre då även skippa att göra en film med en sidostory och göra det till ett nytt DS spel eller en expansion.

Medlem
Skrivet av rågkuse:

ett nytt DS spel

😆


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kojima är smart som fattat att spel är spel, film är nåt annat.
Bästa vore ändå om dom la ner det här.
Lägg allt krut på Death Stranding 2.
Vi får tillräckligt med serier och filmer baserade på spel.
För det vill vi ju alla ha.

Medlem

Låter intressant, blir nog att man kollar filmen utan att ha spelat spelet först. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Haha, det är lite ostigt att förkorta det, men det var för att de gjorde det i revealen till tvåan på Game awards. Där fick det heta "DS2". 😄

Edit: Alltså att börja säga "DS" i vardagligt tal är väl inget som kan bli allmänt vedertaget, men det är klart Hideo vill det, eller jag kanske överanalyserar. 😆

Medlem

Spel till film blir väl sällan bra?
Valet av skådisar är nog mitt största problem. TLOU och Uncharted är nog de värsta exemplen i nutid. Just för att spelen cementerade in karaktärerna mästerligt och sen ersätts de med folk som inte ens är i närheten av att passa in, på flera nivåer än bara utseendet.

Nu har vi redan fått en serie på Cyberpunk, vilket var lite undantaget som bekräftar regeln. Där kan jag tänka mig en svulstig hollywoodfilm med explosioner, brutala avrättningar och holosex som skulle få Lady Chatterley att rodna. Det med en CGI-budget som skulle få Camerons filmer att verka billiga. En female V som är bi, för att blidka PK-eliten. 18 plus, med en unrated DC som bannas i flera länder. Om man får drömma lite.

Men Hideo kanske är inne på rätt spår här. Verkar ju som att det kan bli riktigt bra.

1
Skriv svar