Company of Heroes 3 släpps till konsol under 2023

Robot
Company of Heroes 3 släpps till konsol under 2023

Andra världskrigsstrategi med handkontroll.

#Company-of-heroes-3, #Relic, #Sega


Medlem

Hur fasen spelar man den här typen av spel på konsoll?

Geeks Gaming
Skrivet av Raider:

Hur fasen spelar man den här typen av spel på konsoll?

Kollar man gameplayet så ser de faktiskt ganska bra ut. Har man en paus funktion funkar de nog hur bra som helst. Kanske inte competitive multiplayer.

Skribent
Skrivet av Raider:

Hur fasen spelar man den här typen av spel på konsoll?

Nu är det ju inte riktigt samma typ av spel men Halo Wars funkar riktigt bra med handkontrollen. Det krävs dock en del av utvecklarna för att fixa ett bra gränssnitt. Om du tänker tillbaka var det ju helt orimligt att köra FPS på konsol innan första Xboxen och Halo 1 kom ut. Så allt går, men det krävs tanke bakom gränssnittet.

Skrivet av Jinxswe:

Kollar man gameplayet så ser de faktiskt ganska bra ut. Har man en paus funktion funkar de nog hur bra som helst. Kanske inte competitive multiplayer.

Om du spelar PVP med andra konsolspelare så sitter alla i samma båt (pansarvagn?).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jaaaaaaaaa! Jag som efterlängtat ett bra RTS till PS5an .... Vilken lycka! Dags att kolla igenom Band of Brothers nu för att tagga igång

Medlem

Skulle vara trevligt om man kan få kbm stöd till spelet på xboxen 😁. se bara till att låsa crossplay m.m till input läget.
Hade velat ha det till iron harvest


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu är det ju inte riktigt samma typ av spel men Halo Wars funkar riktigt bra med handkontrollen. Det krävs dock en del av utvecklarna för att fixa ett bra gränssnitt. Om du tänker tillbaka var det ju helt orimligt att köra FPS på konsol innan första Xboxen och Halo 1 kom ut. Så allt går, men det krävs tanke bakom gränssnittet.

Om du spelar PVP med andra konsolspelare så sitter alla i samma båt (pansarvagn?).

Jag gillade Halo Wars också. Men jag ser inte hur gameplay i COH ska kunna anpassas för kontroll...

Jag är ett stort fan av COH och styrkan i spelet är den relativt höga realismen. Svårt att styra den med en kontroll.
Men eftersom jag är en f.d. Xbox fantast så är jag inte anti konsol. Om de får det att funka bra så är det bara bra. Men jag är faktiskt skeptisk till att de lyckas med det.

Skribent
Skrivet av beltet:

Jag gillade Halo Wars också. Men jag ser inte hur gameplay i COH ska kunna anpassas för kontroll...

Jag är ett stort fan av COH och styrkan i spelet är den relativt höga realismen. Svårt att styra den med en kontroll.
Men eftersom jag är en f.d. Xbox fantast så är jag inte anti konsol. Om de får det att funka bra så är det bara bra. Men jag är faktiskt skeptisk till att de lyckas med det.

Men den höga realismen i COH tycker jag också gör att spelet inte går för "snabbt". Det handlar ju mycket om att placera soldater på rätt ställen och i skydd, sedan låta saker spela ut sig medan man håller koll på förstärkning och annat. Jag tror det är betydligt svårare med ett spel som t.ex. Starcraft eller Age of Empire (som också verkar vara på väg till Xbox).

Det återstår dock och se hur det blir.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har aldrig spelat den här serien men styr man "bara" gubbar? Alltså inget byggande ala C&C?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hoppas att de ändå släpper det till konsol med t-bort och mus stöd.

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Jag har aldrig spelat den här serien men styr man "bara" gubbar? Alltså inget byggande ala C&C?

Jo du har en bas du bygger i också, men kanske inte riktigt i samma utsträckning som tex C&C.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Visserligen på PC,, men sjukt taggad,, verkar vara så mycket bätte kampanj än 2an,
Tror just detta kan bli kalas på konsol

https://www.youtube.com/watch?v=k5tCr3LGLmA

Medlem
Skrivet av beltet:

Jag gillade Halo Wars också. Men jag ser inte hur gameplay i COH ska kunna anpassas för kontroll...

Jag är ett stort fan av COH och styrkan i spelet är den relativt höga realismen. Svårt att styra den med en kontroll.
Men eftersom jag är en f.d. Xbox fantast så är jag inte anti konsol. Om de får det att funka bra så är det bara bra. Men jag är faktiskt skeptisk till att de lyckas med det.

I CoH så är det ju mindre micromanagement iom du styr grupper av soldater istället för soldat för soldat. Tror faktiskt utan att ha sett gameplay att det kan funka.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men den höga realismen i COH tycker jag också gör att spelet inte går för "snabbt". Det handlar ju mycket om att placera soldater på rätt ställen och i skydd, sedan låta saker spela ut sig medan man håller koll på förstärkning och annat. Jag tror det är betydligt svårare med ett spel som t.ex. Starcraft eller Age of Empire (som också verkar vara på väg till Xbox).

Det återstår dock och se hur det blir.

Skrivet av Mathiaaas:

I CoH så är det ju mindre micromanagement iom du styr grupper av soldater istället för soldat för soldat. Tror faktiskt utan att ha sett gameplay att det kan funka.

Då kanske jag är lite slö. När jag spelar competitive online så skulle jag verkligen inte vilja sitta på en kontroll.
Enstaka strider funkar väl hyfsat, men när man ska gå lite mer på det strategiska djupet och se var motståndaren sätter in resurser så blir det ett otroligt hattande med minimap.
Men jag är glad ifall jag blir motbevisad.

1
Skriv svar