Todd Howard snackar dialogsystem och realism i ny Starfield-video

Robot
Todd Howard snackar dialogsystem och realism i ny Starfield-video

Och menar även att det är hyfsat realistisk sci-fi, men på ett förlåtande sätt.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

när det kommer till Todd så är det, mindre ord och mer handling.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

När det kommer till bethesda med sina egna conventions och sådana här videos, det känns bara som propaganda lol. Någon som känner likadant?

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

När det kommer till bethesda med sina egna conventions och sådana här videos, det känns bara som propaganda lol. Någon som känner likadant?

Nä man ska ju ta det han säger med en smula salt. Främst ska man invänta recensioner

Medlem

Så orimligt sjukt jävla taggad för det här spelet!

Medlem

Impad över hur snyggt gjorda karaktärerna är.


signatur

I drank what?

Medlem

För mycket Todd och för lite Starfield i denna videon med tanke på att spelet egentligen skulle ha släppts om mindre än en månad. Varför är de fortfarande kvar i propagandasnack á la "it just works"-stadiet?

Karaktären som vi fick se dialog med är iaf det mest intressanta vi hittills har fått se rent designmässigt från spelet!

Medlem

Detta kommer bli det bästa spelet på väldigt länge tror jag. Kommer bli mysigt att spela på Steam Decken via xcloud!

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

För mycket Todd och för lite Starfield i denna videon med tanke på att spelet egentligen skulle ha släppts om mindre än en månad. Varför är de fortfarande kvar i propagandasnack á la "it just works"-stadiet?

Karaktären som vi fick se dialog med är iaf det mest intressanta vi hittills har fått se rent designmässigt från spelet!

För att så fort man visar spelet så riskerar man cyberpunk-problemet där folk pekar ut saker som ändrades eller klipptes bort under utveckling.

Medlem

Tänker tillbaka till släppen av Fallout 76, Elder Scrolls: Blades, Fallout 4, Elder Scrolls Online, The Elder Scrolls V: Skyrim, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout New Vegas, och Fallout 3.

Ser inte hur man kan vara taggad på Starfield, som om det skulle vara ett undantag för buggar och dålig optimering.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

eld
Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

När det kommer till bethesda med sina egna conventions och sådana här videos, det känns bara som propaganda lol. Någon som känner likadant?

Det är ju i grund och botten PR, när man ser kändisar prata om hur exalterade de är över sin nya film.

eld
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tänker tillbaka till släppen av Fallout 76, Elder Scrolls: Blades, Fallout 4, Elder Scrolls Online, The Elder Scrolls V: Skyrim, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout New Vegas, och Fallout 3.

Ser inte hur man kan vara taggad på Starfield, som om det skulle vara ett undantag för buggar och dålig optimering.

Du glömde daggerfall, battlespire, redguard, morrowind, även dessa trasiga spel.

Sanningen är väl att oavsett hur trasiga de är så älskar folk spelen, de vet att se får en rolig upplevelse som håller i hundratals timmar.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tänker tillbaka till släppen av Fallout 76, Elder Scrolls: Blades, Fallout 4, Elder Scrolls Online, The Elder Scrolls V: Skyrim, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout New Vegas, och Fallout 3.

Ser inte hur man kan vara taggad på Starfield, som om det skulle vara ett undantag för buggar och dålig optimering.

Det står dig fritt att låta bli att spela.

Buggar har aldrig stört mig i Bethesdaspel och då har jag ändå hundratals timmar med vardera Morrowind, Fallout NV, Elder Scrolls Online, Fallout 3-4 och Skyrim, och långt över 1500 timmar med Oblivion.

Polerade open world som Dragon Age, Witcher och Red Dead Redemption i all ära, men dessa enorma simulationer som Bethesda gör slår allt annat för mig.

Starfield kommer bli sjukt bra och ge mig hundratals timmar av verklighetsflykt och glädje.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det enda jag hoppas på är att spelet får ett VR läge eller en VR version.... som man den givetvis måste modda för att det ska fungera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det står dig fritt att låta bli att spela.

Buggar har aldrig stört mig i Bethesdaspel och då har jag ändå hundratals timmar med vardera Morrowind, Fallout NV, Elder Scrolls Online, Fallout 3-4 och Skyrim, och långt över 1500 timmar med Oblivion.

Polerade open world som Dragon Age, Witcher och Red Dead Redemption i all ära, men dessa enorma simulationer som Bethesda gör slår allt annat för mig.

Starfield kommer bli sjukt bra och ge mig hundratals timmar av verklighetsflykt och glädje.

Menar inte att få det att låta som att man inte har rätt att vara exalterad över Starfield. Menar bara på att skeptikern i mig väger tyngre; jag har blivit bränd för många gånger för att våga dyka in med huvudet först och förvänta mig ett bra spel från dag ett.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tänker tillbaka till släppen av Fallout 76, Elder Scrolls: Blades, Fallout 4, Elder Scrolls Online, The Elder Scrolls V: Skyrim, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout New Vegas, och Fallout 3.

Ser inte hur man kan vara taggad på Starfield, som om det skulle vara ett undantag för buggar och dålig optimering.

Flera av de spel du nämner ligger högt på min goat-lista. Ser inte hur man INTE kan vara taggad på Starfield. Som om det skulle vara ett undantag från deras historik av att skapa fantastiska spel.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Flera av de spel du nämner ligger högt på min goat-lista. Ser inte hur man INTE kan vara taggad på Starfield. Som om det skulle vara ett undantag från deras historik av att skapa fantastiska spel.

Absolut, väldigt bra spel, särskilt om man jämför mot andra RPG-spel i öppen värld.
Däremot har mycket av mitt personliga nöje i spelen kommit från modding-scenen. Minns att Skyrim släpptes och det kändes redan daterat. Samma sak med Fallout 4. Sen slänger man på ett gäng mods och det blev genast mycket roligare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vågar man tro att detta så småningom kommer till PS5?

Medlem

Skippade faktiskt Fallout 4 då många inte såg med blida ögon över slakten av RPG innehållet vill jag minnas.

Enklast att inte förvänta sig något, och det gör jag inte med Starfield. Det är ju ett nytt IP också så man vet ju noll och ingenting egentligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

eld
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Absolut, väldigt bra spel, särskilt om man jämför mot andra RPG-spel i öppen värld.
Däremot har mycket av mitt personliga nöje i spelen kommit från modding-scenen. Minns att Skyrim släpptes och det kändes redan daterat. Samma sak med Fallout 4. Sen slänger man på ett gäng mods och det blev genast mycket roligare.

Och även om folk gillar att ogilla creation engine så har vi ju deras upplägg av motor att tacka för hur vi kan modda deras spel.

Att genom plugins kunna byta ut saker i världen, lägga till saker, modifera scripts, och sen bara lägga en plugin i en folder och låta spelet ladda in dessa.

Motorn var byggd för att stapla plugins på plugins!

Medlem

Har börjat spela no mans sky nu och älskar det! Är starfield bara lite som det men AAA så blir det en hit hos mig.

Medlem
Skrivet av Raider:

Vågar man tro att detta så småningom kommer till PS5?

Nej, så (konsol)exklusivt det kan bli.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Skippade faktiskt Fallout 4 då många inte såg med blida ögon över slakten av RPG innehållet vill jag minnas.

Enklast att inte förvänta sig något, och det gör jag inte med Starfield. Det är ju ett nytt IP också så man vet ju noll och ingenting egentligen.

Tycker ändå du ska ge det en chans. Det hade i alla fall så pass mycket RPG-inslag att jag var nöjd. Jag har i min backlogg att förr eller senare installera det med moddar och DLC och göra en ny genomspelning och har höga förväntningar för det!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Menar inte att få det att låta som att man inte har rätt att vara exalterad över Starfield. Menar bara på att skeptikern i mig väger tyngre; jag har blivit bränd för många gånger för att våga dyka in med huvudet först och förvänta mig ett bra spel från dag ett.

Absolut, jag förstår det.

Jag var bara mån om att bemöta ditt inlägg eftersom jag vill bidra till hype för Starfield hos alla gamers. ☺️

Viktigt för mig att Bethesdas spel får framgång så att denna typ av spel fortsätter att göras (i mindre version även av andra utvecklare). 😚


signatur

Memento Mori

Medlem

Vad Todd än säger så ska man aldrig lita på honom utan vänta på recensioner och videor som kommer visa hur ofärdigt och buggigt spelet är, precis som release av tidigare Bethesda spel.

Förstår inte hur man kan lita på en spelstudio som är känd för att ha ett mod community som måste släpps en stor patch för att spelet ska funka.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

FM-guru
F.d. Sisyr

Dialogsystemet låter intressant. Sen får vi väl se hur vass implementeringen faktiskt är när Starfield släpps.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Vad Todd än säger så ska man aldrig lita på honom utan vänta på recensioner och videor som kommer visa hur ofärdigt och buggigt spelet är, precis som release av tidigare Bethesda spel.

Förstår inte hur man kan lita på en spelstudio som är känd för att ha ett mod community som måste släpps en stor patch för att spelet ska funka.

Tycker det där är extremt överdrivet. Visst att det brukar vara lite buggigt, men jag har spelat igenom alla deras spel utan modpatchar utan problem. Flera av dem helt utan patchar alls. Sen är det väl toppen att modpatchar släpps så man kan få en ännu bättre upplevelse, men gnället om att deras spel är ospelbara utan dessa är enligt mig helt galet överdrivet. Det har snarare blivit en meme att klaga på dem, men det hindrar inte mig från att älska dera spel och njuta från dag 1.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Tycker ändå du ska ge det en chans. Det hade i alla fall så pass mycket RPG-inslag att jag var nöjd. Jag har i min backlogg att förr eller senare installera det med moddar och DLC och göra en ny genomspelning och har höga förväntningar för det!

Jag har försökt spela genom det 3 ggr. Det är bara ett dåligt Fallout spel. Första power armour inom 1 timme. Sen staplar du dem på hög.

Power Armour är menat vara något speciellt, inte något som man kan lägga på hög.

Sen har F4 många andra problem också, men detta var ett av de största.


signatur

I drank what?

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag har försökt spela genom det 3 ggr. Det är bara ett dåligt Fallout spel. Första power armour inom 1 timme. Sen staplar du dem på hög.

Power Armour är menat vara något speciellt, inte något som man kan lägga på hög.

Sen har F4 många andra problem också, men detta var ett av de största.

Gillade ändå att de gjorde power armourn till det fordon det borde vara, inte bara ännu en rustning.
Men håller med att det var lite onödigt att introducera den så tidigt.

Till och med fallout 76 visste bättre att hålla power armour till endgame, och även om du hittade riggen så kunde du inte sätta några delar på den pga level-begränsning.

Det jag gillar med fallout 4 är mer spelmekaniskt, men det är mekanik som aldrig var en viktig del av fallout serien:

De gjorde skräp till något användbart och de gjorde utrustning otroligt mycket djupare än i de tidigare spelen. Och (med delade åsikter) så la de till byggandet, som nu är så populärt att det kommer bli en permanent del av alla bethesda-spel.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Tycker det där är extremt överdrivet. Visst att det brukar vara lite buggigt, men jag har spelat igenom alla deras spel utan modpatchar utan problem. Flera av dem helt utan patchar alls. Sen är det väl toppen att modpatchar släpps så man kan få en ännu bättre upplevelse, men gnället om att deras spel är ospelbara utan dessa är enligt mig helt galet överdrivet. Det har snarare blivit en meme att klaga på dem, men det hindrar inte mig från att älska dera spel och njuta från dag 1.

Fallout 3 eller var det fallout 4 eller kanske båda? 😂
Helt ospelbart buggigt.
Låst 30 FPS och input delay helt åt skogen.
*Hitta lösning och fixa*
Ja då crashar spelet vid varje terminal
*leta ny fix*
Det är bedrövligt.
Jag säger inte att spelen är dåliga men spelen släpps i originalutförande för dom som skulle acceptera spela biljard med ett kvastskaft för att kön saknas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar