Modern Warfare 2 kräver också mobilnummer för att spelas

Robot
Modern Warfare 2 kräver också mobilnummer för att spelas

Blizzard fortsätter kräva mobiltelefoner.


Medlem

Typ bara ett problem i länder som USA
här har du inte sånna problem
Våra "pre-paid" (som comviq) slutar ju inte fungera efter perioden är slut


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Typ bara ett problem i länder som USA
här har du inte sånna problem
Våra "pre-paid" (som comviq) slutar ju inte fungera efter perioden är slut

Kontantkort i Sverige slutar funka om man inte laddar dem på tillräckligt länge. Comviq kör ex 12 månader.

Inaktiv

Ett tips om man som jag tröttnade på alla försäljare och annat. Varenda gång man lämnar ut sitt nummer på nätet så nog fan får man samtal senare. Har själv jobbat inom telefonförsäljning (jag var ung och bodde i spanien och behövde pengar till att festa) och vet hur dom köper telefonlistor med mera.

I alla fall. Jag skaffade ett kontantkort som jag laddade med 100kr hos halebop. Det numret är det jag använder till allt på nätet. Även det som står på hitta.se osv. Har det kortet i en gammal mobil som jag slår på nån gång när jag behöver t ex kollinr för att hämta ett paket eller liknande.

Sen har jag mitt privata nummer (abonnemanget) som jag använder givetvis. Har inte fått ett enda mysko samtal sedan jag gjorde detta. Dom jag vill prata med får mitt nummer av mig helt enkelt.

Skribent
Skrivet av Godofcheese:

Typ bara ett problem i länder som USA
här har du inte sånna problem
Våra "pre-paid" (som comviq) slutar ju inte fungera efter perioden är slut

Vet du om de svenska korten funkar utan problem? Jag har själv ingen aning, men tänkte att uppdaterar nyheten om det går att bekräfta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Absolut att detta kan vara ett problem för vissa... men faktum är att man måste göra något. Free to play spel har ett gigantiskt problem, i och med att om någon får sitt konto bannat betyder det ingenting - bara skapa ett nytt och kör på.

Telefonnummer är ju så klart inte en perfekt lösning på problemet, men det försvårar i alla fall för de som vill fuska och förstöra.

Medlem

Vad är problemet? 99% har ett nummer. Folk som klagar är såna som tänker fuska.

Medlem

Kommer nog skippa denna. Ge ut mobilnummret för att bara spela kampanjen (100kr för kontantkort) och dessutom kostar det 70€.
Däremot om det kommer till Gamepass så kanske.

Medlem

Det här är nog det bästa att motarbeta fuskare. Tror att många flera utvecklare kommer kräva detta och många kommer nog att uppdatera redan existerande spel till just detta.

Medlem

Banna mobilnummer, spelkonto (Steam tex) och IP-nummer när de fuskar. Då blir det jobbigt att hålla på. Har de dessutom svartlistor med IP-nummer blir det svårt att använda VPN också.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vet du om de svenska korten funkar utan problem? Jag har själv ingen aning, men tänkte att uppdaterar nyheten om det går att bekräfta.

Kompis kör med kontantkort och det funkar utan problem.

Avstängd

Detta är en suverän lösning för att bli av .ed slödder.

Medlem

Samma krav gäller om man har spelet via Steam, åtminstone för betan, så jag förmodar att det gäller även för releasen.

Inaktiv
Skrivet av Jozher:

Samma krav gäller om man har spelet via Steam, åtminstone för betan, så jag förmodar att det gäller även för releasen.

Jag behövde inte göra nåt för att spela betan.
Men jag kanske redan ställt in det någon gång och inte minns det.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Fortsätter? Också?

De har börjat ta bort telefonnummerkravet från Overwatch 2

https://www.pushsquare.com/news/2022/10/blizzard-drops-phone-...

Nej, det gäller bara de som lirade originalet sedan 9 juni 2021. Alla nya spelare, samt alla som blivit bannade och skapar nytt konto för att spela, behöver ett telefonnummer. Det är en goodwill mot de tidigare spelarna, inte något annat. Jag tror fortfarande de flesta är på detta och hoppas att det blir mer standardiserat så länge det ger verkliga effekter mot fusk i dataspel. Det är verkligen sjukt tröttsamt med fuskare ohc tar många spelare ut ifrån spelen de vill prova på. Jag drar mig från att spela spel som jag hör har många fuskare exempelvis. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

ja en får hoppas att snart vill dom ha bank ID av spelare också så kanske vi får bukt på fuskare =D

Medlem
Skrivet av jehuty:

Folk som klagar är såna som tänker fuska.

Intressant, har du några belägg för ett sådant absurdt påstående?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är problemet? 99% har ett nummer. Folk som klagar är såna som tänker fuska.

Kan lika gärna med den logiken säga att de som klagar mest på fusk projicerar sin egen önskan att fuska.

Fuskare kan köpa ett dussin färdigt mobilaktiverade Activision-konton för en hundralapp, så det här drabbar i vanlig ordning bara legitima spelare.

Medlem

Jobbigt om inte kontantkort godtas i framtiden.. Jag har aldrig använt något annat än kontantkort privat eftersom jag sällan ringer personer på fritiden.. Använder uteslutande chatt-tjänster för vänskapsärenden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kan lika gärna med den logiken säga att de som klagar mest på fusk projicerar sin egen önskan att fuska.

Fuskare kan köpa ett dussin färdigt mobilaktiverade Activision-konton för en hundralapp, så det här drabbar i vanlig ordning bara legitima spelare.

Då kan man fortsätta med att de som klagar mest på saker som blir stulna vill mest stjäla själva? Funkar inte

Medlem
Skrivet av Keima:

Då kan man fortsätta med att de som klagar mest på saker som blir stulna vill mest stjäla själva? Funkar inte

Ja? Det var ju det som var min poäng.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ja? Det var ju det som var min poäng.

Såg du inte hur ditt resonemang håller? Det är inte likadant som att man lagar för att få mat men det är ju det du påstår

Skribent

Jag kan förstå att det är bra för att stoppa fuskare. Men känns lite overkill att även ha det på Singleplayerkampanjen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fuskare kan köpa ett dussin färdigt mobilaktiverade Activision-konton för en hundralapp, så det här drabbar i vanlig ordning bara legitima spelare.

Det är ju dock mer än vad de behöver göra idag på de flesta spel, och kommer med all sannolikhet ta bort nån procentdel av problemspelarna. Hur det skulle "bara" drabba legitima spelare ser jag inte... man kan så klart argumentera för om den procentdelen är stor nog för att väga upp problemen som vissa legitima spelare får, men personligen är jag övertygad att det är värt det.

Det ger också företagen en möjlighet att verifiera om konton är legitima i efterhand när det raporteras. Även de som köper sådana konto, eller använder tillfälliga nummer, har inte tillgång till själva telefonnummren och kan inte exempelvis ta emot meddelande från supporten.

Medlem

Dom kan få mitt nummer, är aldrig någon som ringer mig ändå

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är problemet? 99% har ett nummer. Folk som klagar är såna som tänker fuska.

De flesta vuxna har nog lärt sig att det bara blir en massa telefonförsäljare och skit som ringer om man ger ut sitt telefonnummer (samma gäller epost, skaffa en "skräpmail" där ni reggar alla forumkonton osv.).

Skrivet av Jozher:

Samma krav gäller om man har spelet via Steam, åtminstone för betan, så jag förmodar att det gäller även för releasen.

Antagligen.

Jag installerade betan via battle.net-programmet, fick fram rutan med "skriv in ditt telefonnummer för verifiering" och avinstallerade direkt.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Ett tips om man som jag tröttnade på alla försäljare och annat. Varenda gång man lämnar ut sitt nummer på nätet så nog fan får man samtal senare. Har själv jobbat inom telefonförsäljning (jag var ung och bodde i spanien och behövde pengar till att festa) och vet hur dom köper telefonlistor med mera.

I alla fall. Jag skaffade ett kontantkort som jag laddade med 100kr hos halebop. Det numret är det jag använder till allt på nätet. Även det som står på hitta.se osv. Har det kortet i en gammal mobil som jag slår på nån gång när jag behöver t ex kollinr för att hämta ett paket eller liknande.

Sen har jag mitt privata nummer (abonnemanget) som jag använder givetvis. Har inte fått ett enda mysko samtal sedan jag gjorde detta. Dom jag vill prata med får mitt nummer av mig helt enkelt.

den nya lagen som började i augusti i år hjälper inte dig då du måste registrera ditt kontantkort nu så då kommer det komma upp i listor med

Medlem

Snart måste man väll ha kamera så de kan känna igen spelaren med. Blir som i Kina.

ELF
Medlem

Nu spelar jag sällan competitive multiplayer. Men blir detta standard så blir det många spel jag skippar.
Bara på Twitch stänger jag webbläsarfliken direkt om jag har gått in på en kanal som visar sig köra med verified owners only.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av henkka:

De flesta vuxna har nog lärt sig att det bara blir en massa telefonförsäljare och skit som ringer om man ger ut sitt telefonnummer (samma gäller epost, skaffa en "skräpmail" där ni reggar alla forumkonton osv.).

Vet vi att det är vad som kommer hända? Kommer dom sälja till tredjepart?

12
Skriv svar