Need for Speed: Unbound avtäckt - släpps i december

Robot
Need for Speed: Unbound avtäckt - släpps i december

EA släppte trailern i förtid efter läckor.

#need-for-speed, #need-for-speed-unbound


Medlem

Trailern är redan uppe så det verkar som dom klantade till det med tiden, med det sagt.. bläh gillar inte "hiphop" stilen alls


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gnällkuk

Japp, trailern är live. Hoppas verkligen man kan stänga av comic book-effekterna, de ser bara sjukt störigt ut. Annars såg det ju bra ut med customization!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@Zymac, @trickeh2k - tack, jag uppdaterade nyheten.


signatur
Inaktiv

Allt ska verkligen över-stylas nuförtiden.

Skribent

Gillar stilen, men jösses vilken muppig trailer. Klipp, störningar, hack och fan och hans mormor. Nej, jag börjar nog bli gammal.

Det här blir det en stor fet pass på.

Medlem

Jag tycker att de borde gå "all in" med anime-cell shade eller inget.
Varför har cellshadade karaktärer om de inte är designade som anime-karaktärer?
"påklistrade" cellshade-effekter på "vanlig" grafik?
Nej tack.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

vill folk inte ha AAA arkadracers längre? som bara är just arkadracers. starta spelet, ett par splash screens, huvudmeny med tournament / time trial / customize / options, kör igång tournament, välj bil och du är igång och race'ar inom 15 sekunder, utan tjaffs.

när slutade folk vilja ha såna spel? varför är det alltid ett sånt krav att det ska finnas nån slags story, karaktärer, narrator, special events, "welcome to the big leagues, rookie". alltså vafan, jag bryr mig inte, jag vill bara köra bil snabbt.

Medlem

Tycker de ser kreativt nydanande ut. Inspirerat av anime-estetik kryddat med Fortnite, så utvecklarna hoppas på en storsäljare.
Vet inte om det hade varit bättre att gå "all in" på cel-shading helt. Detta blir något nytt vi inte sett tidigare väl? Men riskerar att se lite off ut. Vågat gjort får man iaf säga.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Gillar stilen, men jösses vilken muppig trailer. Klipp, störningar, hack och fan och hans mormor. Nej, jag börjar nog bli gammal.

Har inte spelat ett NFS ordentligt sedan NFS 2 (1997) och tycker det är för mycket krims krams nu för tiden. Vet inte riktigt vart allt spårade ur, efter most wanted 2005? Ungefär som att överdekorera en julgran tills man inte ser att det är en gran längre, bara ett berg av glitter och bling-bling. Men som någon annan skrivit tidigare är nog detta riktat till kidsen, inte till oss gamla rävar

Jag saknar när allt var mer enkelt, en introvideo och sen var du direkt till huvudmenyn med snabb och lätt navigering. Ingen story eller karaktärer som spelet vill att du engagerar dig i, bara att köra igång och spela. Nu för tiden blir man påtvingad med någon form av "hinderbana" innan man kommer in i spelet. Jag vill inte ha en novell, vill ha ett bilspel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag kanske börjar bli för gammal?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Japp, trailern är live. Hoppas verkligen man kan stänga av comic book-effekterna, de ser bara sjukt störigt ut. Annars såg det ju bra ut med customization!

Håller med. Hoppas att det bara är för trailern, för skulle det vara i gameplay ser det för jävligt ut.
Ser bra ut i övrigt.

Medlem

Gillar utseendet! Får hoppas att det blir bra med.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Redaktör
Skrivet av quadratis:

vill folk inte ha AAA arkadracers längre? som bara är just arkadracers. starta spelet, ett par splash screens, huvudmeny med tournament / time trial / customize / options, kör igång tournament, välj bil och du är igång och race'ar inom 15 sekunder, utan tjaffs.

när slutade folk vilja ha såna spel? varför är det alltid ett sånt krav att det ska finnas nån slags story, karaktärer, narrator, special events, "welcome to the big leagues, rookie". alltså vafan, jag bryr mig inte, jag vill bara köra bil snabbt.

Wreckfest är inte direkt en gaturacer och inte AAA heller, snarare folkrace med hyfsat realistisk styrning. Men det är förjäkla bra, går snabbt att komma igång med och funkar lika bra med ratt och handkontroll. Skaffa det om du inte redan har det, ett av de bästa icke hyperrealistiska bilspelen på flera år, dessutom med grymt bra AI och svinkul multiplayer.

Allt runtomkring i AAA-världen är väl nåt som måste göras för att spelet ska kännas nytt, och för att hålla folk kvar i det. "Spela mer så når du nästa nivå" är ju en sån grej, "Om de spelar vårt spel, spelar de inte andras."


signatur
Medlem

Min 7-åring kommer garanterat gilla det 😅

Medlem
Skrivet av magma:

Har inte spelat ett NFS ordentligt sedan NFS 2 (1997) och tycker det är för mycket krims krams nu för tiden. Vet inte riktigt vart allt spårade ur, efter most wanted 2005? Ungefär som att överdekorera en julgran tills man inte ser att det är en gran längre, bara ett berg av glitter och bling-bling. Men som någon annan skrivit tidigare är nog detta riktat till kidsen, inte till oss gamla rävar

Jag saknar när allt var mer enkelt, en introvideo och sen var du direkt till huvudmenyn med snabb och lätt navigering. Ingen story eller karaktärer som spelet vill att du engagerar dig i, bara att köra igång och spela. Nu för tiden blir man påtvingad med någon form av "hinderbana" innan man kommer in i spelet. Jag vill inte ha en novell, vill ha ett bilspel.

https://www.youtube.com/watch?v=vHNdRC0ehmQ

Oj vilken nostalgi. Minns när man satt med polarna och spelade NFS2 i split-screen. Det var tider det. Och spelet blev toksnyggt med ett Voodoo2, minns fortfarande wow känslan

Med det sagt är det ändå lite kul att de vågar att testa lite nytt med NFS serien. Det kan ju bli bra med lite tur


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Geeks Gaming

Kan man emulera vad nfs underground gjorde rätt så kan det bli riktigt trevligt!
Dock så känns nog konceptet lite urvattnat för tidsepoken men ack vad trevliga minnen man hade av det spelet, antagligen rosfärgade nostalgibrillor men ändå

Medlem
Skrivet av maniac:

Oj vilken nostalgi. Minns när man satt med polarna och spelade NFS2 i split-screen. Det var tider det. Och spelet blev toksnyggt med ett Voodoo2, minns fortfarande wow känslan

Med det sagt är det ändå lite kul att de vågar att testa lite nytt med NFS serien. Det kan ju bli bra med lite tur

Ja, haha. Vi spelade också oftast på samma tangentbord så ibland när någon tryckte på för många knappar samtidigt fick tangentbordet spel och låste sig.

Bara man kan skippa story och de får till körkänslan, kommer definitivt att prova en månad EA play (såvida det inte kommer till game pass).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vilken lökig trailer... Inget som lockade alls

Medlem

Det där jäkla ghettotramset framkallar enbart illamående.

Ge oss ett nytt Porsche Unleashed eller NFS Underground.

Medlem

Men vad har hänt.. Need for Speed Porsche 2000 var grejer det! Har jag för mig i alla fall..

Medlem

Need for Speed: Fortnite? För det verkar riktat åt den publiken. Fy fan.


signatur

I drank what?

Medlem

Trailern hade nice attitiyd men vill definitivt se mer av spelet i rörelse. Hade gärna sett fler berg!

Also, stilen blir väl lite av en itudelare men jag tycker ändå de verkar ha mixat effekterna och stilarna bra. Diggade det jag såg visuellt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av lerb:

Alla ni som spyr över detta men dreglar i er inre tidskapsel över NFS Underground, har ni fullständigt glömt hur jävla cringe de två spelen var? De var EXAKT såhär. Ettan hade sjukt fula semi-animerade cutscenes med en massa hippa kids som var hårda och besynnerliga, och tvåan hade en halvnaken Brooke Burke (av oklar anledning) ålande och trånande höger och vänster.

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

Tänkte inte göra mer än ge en like, sen såg jag din signatur och log lite.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Trailern var för hektisk för att jag ska kunna bilda en riktig åsikt om spelet. Men av att döma kommentarer på YT så verkar de flesta gilla det.

Jag väntar på en lugn gameplay trailer som går över vissa funktioner så får jag se om det är ett spel för mig eller om jag ska hålla mig till FH5 och F1 22

Medlem

Det enda jag kunde ta till mig från den intetsägande trailern är att jag nog kommer att avsky musiken i spelet, om det är hiphopinspirerat

Rent spelmässigt så har jag ingen aning om hur det kommer att bli, men jag har ju älskat Criterions Burnoutserie, så jag hoppas att det kommer att bli bra!

Medlem
Skrivet av quadratis:

vill folk inte ha AAA arkadracers längre? som bara är just arkadracers. starta spelet, ett par splash screens, huvudmeny med tournament / time trial / customize / options, kör igång tournament, välj bil och du är igång och race'ar inom 15 sekunder, utan tjaffs.

när slutade folk vilja ha såna spel? varför är det alltid ett sånt krav att det ska finnas nån slags story, karaktärer, narrator, special events, "welcome to the big leagues, rookie". alltså vafan, jag bryr mig inte, jag vill bara köra bil snabbt.

Vad bra att jag inte är ensam om detta.
Gillar Wreckfest (av flera anledningar) dels för att man bara kör bil. Ingen story!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Moderator | Testpilot
Skrivet av lerb:

Alla ni som spyr över detta men dreglar i er inre tidskapsel över NFS Underground, har ni fullständigt glömt hur jävla cringe de två spelen var? De var EXAKT såhär. Ettan hade sjukt fula semi-animerade cutscenes med en massa hippa kids som var hårda och besynnerliga, och tvåan hade en halvnaken Brooke Burke (av oklar anledning) ålande och trånande höger och vänster.

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

Detta så mycket. Folk kommer verkligen inte ihåg hur de spelen var, och förstår inte heller att vi var yngre då.

Testa spela dem idag. Lika "cringe" som detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det går fortfarande att sladda 240 och Amazon.

Bra, var lite orolig när Ghost inte är inblandade längre.

12
Skriv svar