Playstation 4 internetproblem

Playstation 4 internetproblem

Okej, nu har det här problemet irriterat mig länge nog.

Jag spelar online på min ps4, mest fallout 76 och Red dead online, och jag har ett återkommande problem med att jag blir kickad och spelen krashar, jag blir också kickad från party så jag misstänker väl att det är internet som är problemet.
Detta drabbar också frekvent min flickvän och min dotter (inte samma person!) som också spelar på ps4 men inte min son som spelar på ps5, han kan bli kickad från party ibland men spelen krashar ytterst sällan.

Min granne som har samma internetleverantör som jag (bahnhof) har liknande problem, det är som att uppkopplingen gör en kort timeout, kommer igång igen men ställer till oreda ändå.
Jag har googlat och ser att det är många av bahnhofs kunder som har liknande problem, även pratat med support som är medvetna om detta men inte om vad som orsakar det eller hur det kan lösas.

Man skulle ju då kunna skylla allt på bahnhof men när det inte är samma för min son?
Och min flickvän som bor i England och inte ens har bahnhof men ändå har samma problem..

Lite undrar jag ju om det är något med ps4, att den håller på att fasas ut på det sätter att varje systemuppdatering gör consolen sämre för att man ska tvingas till att köpa ett ps5, för den blir långsammare efter varje uppdatering..

Vad tusan ska jag göra?

Medlem

Kör du via wifi? I så fall kan du ju testa köra med sladd och se om det gör någon skillnad. Jag har själv Bahnof och har inga såna här problem, nu kör jag på PS5 men har 2st PS4 som barnen spelar på och dom har inga såna problem.

1
Skriv svar