Koka gammalt vatten från flaska?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Det är 1,5L - 8st flaskor.

Tänkte nyttja vattnet på något vis om jag ändå betalat för det när jag hällde i det i flaskorna för ett halvår sen?

Möjligen kanske de kan användas för att spola i toaletten, men frågan är om det är tillräckligt tryck så det blir den där "sugeffekten" i toaröret?

Häll över det i en hink först så ska du se att det går galant.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Avstängd

Uppföljning: Vattenflaskorna är - tro det eller ej - ej relaterade till simkortet. Jag använde vattnet för att spola i toan så det blev någon nytta. Men jag antar det skulle återanvändas även om bara hällde ut det i köket? Vattnet på Jorden är väl några miljarder år gammalt trots allt?

Fråga: Jag har nu 5st 20 litersdunkar från Jula. Brukar man skölja ur dessa först typ 5-10 liter fylld och sedan fylla som man ska? De har ju lite plastlukt av sig. Eller brukar de bara fyllas direkt utan sköljning?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Uppföljning: Vattenflaskorna är - tro det eller ej - ej relaterade till simkortet. Jag använde vattnet för att spola i toan så det blev någon nytta. Men jag antar det skulle återanvändas även om bara hällde ut det i köket? Vattnet på Jorden är väl några miljarder år gammalt trots allt?

Fråga: Jag har nu 5st 20 litersdunkar från Jula. Brukar man skölja ur dessa först typ 5-10 liter fylld och sedan fylla som man ska? De har ju lite plastlukt av sig. Eller brukar de bara fyllas direkt utan sköljning?

Varför ens fråga och inte bara skölja ur dom snabbt och lätt?!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Uppföljning: Vattenflaskorna är - tro det eller ej - ej relaterade till simkortet. Jag använde vattnet för att spola i toan så det blev någon nytta. Men jag antar det skulle återanvändas även om bara hällde ut det i köket? Vattnet på Jorden är väl några miljarder år gammalt trots allt?

Fråga: Jag har nu 5st 20 litersdunkar från Jula. Brukar man skölja ur dessa först typ 5-10 liter fylld och sedan fylla som man ska? De har ju lite plastlukt av sig. Eller brukar de bara fyllas direkt utan sköljning?

Givetvis ska du skölja, men för att undvika att slösa något vatten så använder du sen"sköljvattnet" till att spola i toaletten.

Avstängd
Skrivet av bleken:

Varför ens fråga och inte bara skölja ur dom snabbt och lätt?!

Haha ja, ursäkta, vissa saker framstår jag lika intelligent som en ryss, haha! (åtminstone lever jag, *aouch!*) Jag bara undrade om man kunde maximera förbrukningen genom att skippa sköljning. Jag sköljer ur lite fort (fyller och skakar om och sen sköljer ur).

Skrivet av Garibald:

Givetvis ska du skölja, men för att undvika att slösa något vatten så använder du sen"sköljvattnet" till att spola i toaletten.

Självklart. Jag ser även till att spotta i toaletten efter jag borstat tänderna!

Medlem

Dina trådar är väldigt underhållande, undra vad som kommer här näst

12
Skriv svar