Dead by Daylight får mer Resident Evil-innehåll

Robot
Dead by Daylight får mer Resident Evil-innehåll

Spela som Albert Wesker i Dead by Daylight

#Dead-by-daylight, #Resident-evil


Medlem

Det ska bli spännande att se vad ändringarna blir på polisstationen. Personligen tycker jag, och så vitt jag förstått, många fler, att den banan inte alls var särskilt bra. För många trånga utrymmen bland annat. Nu var det ett tag sedan jag spelade aktivt men det börjar bli dags att ta upp det igen.

Skribent
Skrivet av Petro:

Det ska bli spännande att se vad ändringarna blir på polisstationen. Personligen tycker jag, och så vitt jag förstått, många fler, att den banan inte alls var särskilt bra. För många trånga utrymmen bland annat. Nu var det ett tag sedan jag spelade aktivt men det börjar bli dags att ta upp det igen.

Jo de ska ha lyssna på kritiken så ska bli spännande och se. Ironin är ju ändå att Dead by Daylight har lyckats bättre med multiplayerbaserat RE-spel än Capcom själva...


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Ointressant tycker jag som RE-fan.

ZF
Medlem

Ska bli intressant att se vilka överflödiga perks de här figurerna för med sig som inte redan är dubblerade minst två gånger.

Redan innan Rebecca så finns det ju typ 4 helare som sammanlagt kan göra en helt trasig kombination av perks. ;D

Skrivet av Petro:

Det ska bli spännande att se vad ändringarna blir på polisstationen. Personligen tycker jag, och så vitt jag förstått, många fler, att den banan inte alls var särskilt bra. För många trånga utrymmen bland annat.

Alla rum är låsta, nycklarna finns på en arg hund en överlevare måste blända med en ficklampa medan en annan överraskar den. Ficklampan finns bakom ett pussel i källaren.

Men inga ändringar kommer någonsin ändra på gnället ändå.

Grundproblemet är tanken att ens försöka balansera ett spel som inte borde vara balanserat alls. Balanseras det till jägarens fördel, vilket uppenbarligen är vad det borde vara med tanke på skräcktemat, så kommer offren att gnälla. Och eftersom det oundvikligen betyder många gånger fler som gnäller, så görs det.

Balanseras det till överlevarnas så kommer monstret att gnälla. För hur mycket till monster kommer den genomsnittlige spelaren att känna sig när de är omgivna av 4 troll som inte ens verkar behöva ta monstret på allvar. Resultatet blir tyvärr ännu tråkigare spel när det går upp för ännu ett monster att det går att balansera tillbaka genom att helt enkelt omedelbart tvinga matchen till en 3v1 istället för 4v1.

Men det är ändå smått otroligt att spelet överlevt så många år utan att ändra grundkonceptet, fixa buggar, (ok, buggar fixas såklart men för varje som försvinner verkar tre nya uppstå.) eller bry sig om att ens försöka stoppa hackare. Deras nyliga lösning på hackerproblemet måste vara det mest pinsamma tilltaget från ett spelföretag i år.

Kanske är det just hoppet inför varje patch att spelet någonsin ska bli kul som håller det igång för båda sidor.

Hoppet är det sista som offras.

1
Skriv svar