Diskutera - Vilken är tidernas bästa uppföljare?

Medlem

Just det. The Sims 2 förtjänar fan en kommentar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Medlem
Skrivet av lasselason:

Utan tvekan Super Mario Galaxy 2.

Oj då kommer att köpa det så snart det kommer på switchen!

Medlem

Civilization II


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Oj då kommer att köpa det så snart det kommer på switchen!

Jag med!

Medlem

Mass Effect 2 eller Witcher 3. Helt klart. Kan inte riktigt välja.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skribent

Super Mario Bros 3 var en sjuk utveckling från SMB1 och 2. Då räknar jag främst första och Lost Levels. Det SMB2 vi fick var ju bra, men lite en annan grej än den "riktiga" 2an som mer bara var en liten utveckling på första spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Oj då kommer att köpa det så snart det kommer på switchen!

Kommer det någon ny version på Super Mario Galaxy 1-2 till Switch eller? För dom går väl att köpa på Nintendo shoppen till Switch redan nu? Jag äger ingen Switch så jag vet faktiskt inte men jag kan tänka mig att köpa en Switch om Super Mario Galaxy 1-2 kommer i ny version har bara spelat 1an och älskade varje sekund av det

Btw förut Killzone 2 som är världens bästa uppföljare är även RDR2, Uncharted 4, Crysis 2, Mass Effect 3, MGS4, RE2 och Titanfall 2 helt fantastiska uppföljare. Men nästan alla uppföljare är bättre än sin föregångare så listan kan göras lång 👍

Medlem

Oj, så många det finns. Fler än lyckade uppföljarfilmer. Ocarina of Time var ju en lyckad vidareutveckling av 2D-Zelda, och det är ett stort kliv som gör en uppföljare till något större än originalet.

Jag spelade exempelvis Civ 2, som på många sätt är bättre än Civilization 1, men jag tyckte ändå att ettan var bättre relativt konkurrensen och roligare att spela.

Ett annat spel är Frontier: Elite II som är en rejäl vidareutveckling av klassikern Elite.

Medlem

Witcher 3. Orkade inte ens spela 2an för det var så jävla bökig kontroll och stela animationer medans Witcher 3 är ett mästerverk

Medlem

Last of Us Part II.
Inte lika bra som del 1, men lik förbannat världens näst bästa spel.

Medlem

Metro alla uppföljare och sen mästerverket Exodus

Medlem

Battlefield bad company 2


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Fall Out 4. Härligt stort spel i en öppen värld som är RPG, shooter och builder i samma. Oöverträffat än så länge.

Medlem

Final Fantasy VII och IX, Suikoden 2, Uncharted 2, Metal Gear Solid 3 och Silent Hill 2.

Medlem
Homm3

Utan tvekan homm3. Att man ens ställer denna fråga när svaret är uppenbart.

Medlem
Skrivet av Dahlaine:

Utan tvekan homm3. Att man ens ställer denna fråga när svaret är uppenbart.

Så kände jag när jag skrev System Shock 2, men jag är beredd att öppna upp diskussionen igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mass Effect 2
Witcher 3
Final Fantasy VII / X
Heroes 3

Medlem
Medlem

Sett till dess föregångare och om jag bara tänker "tvåan" så är det antagligen Half-Life 2.

123
Skriv svar