Portal-författare tycker att det är dags för Portal 3 nu

Robot
Portal-författare tycker att det är dags för Portal 3 nu

Erik Wolpaw varnar även att han snart är för gammal.

#Portal, #Valve


Medlem

Vad gör valve egentligen förutom suger ut pengar ur steam? Dom släpper ett spel var 4:e år eller nått känns det som.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vad gör valve egentligen förutom suger ut pengar ur steam? Dom släpper ett spel var 4:e år eller nått känns det som.

De släppte precis steam deck.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

De släppte precis steam deck.

Uppenbarligen finns det mycket intresse kring Steam Deck men personligen inget som intresserar mig tills att vi får nån kul mjukvara (spel).

Medlem

Jag är inte förvånad. Så snart en spel tillverkare lyckats sälja en produkt som ger mycket pengar så lägger dom ner nästan allt annat. Nästan som om målet är att tjäna så mycket pengar som möjligt och igentligen inte att göra coola spel. Lyckas ett företag med att göra ett populärt spel eller liknande(valve) idag som drar in mycket pengar. Så är det nästan garanterat döds stöten för allt annat företaget gör.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är inte förvånad. Så snart en spel tillverkare lyckats sälja en produkt som ger mycket pengar så lägger dom ner nästan allt annat. Nästan som om målet är att tjäna så mycket pengar som möjligt och igentligen inte att göra coola spel. Lyckas ett företag med att göra ett populärt spel eller liknande(valve) idag som drar in mycket pengar. Så är det nästan garanterat döds stöten för allt annat företaget gör.

Om du vann 100.000 i månaden i 20 år hade du fortsatt det vanliga livet du alltid känt till eller hade du förändrat något?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vad gör valve egentligen förutom suger ut pengar ur steam? Dom släpper ett spel var 4:e år eller nått känns det som.

Valve jobbar med många järn i elden.
Dom jobbar mycket i bakgrunden med utveckling av hårdvara, Steam, SteamVR och deras spel.

Senast jag hört om är bra SteamVR där ny VR headsets data minats fram.
Det pågår nån form att porta csgo till ny motor, source 2 tror jag? Kan inte csgo
Det jobbas vidare med Steam Deck så klart.
Dom håller på med BCI (brain compute interface)

Valve verkar vad man hört lite ofokuserade tidvis så det spretar åt alla håll ibland


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är inte förvånad. Så snart en spel tillverkare lyckats sälja en produkt som ger mycket pengar så lägger dom ner nästan allt annat. Nästan som om målet är att tjäna så mycket pengar som möjligt och igentligen inte att göra coola spel. Lyckas ett företag med att göra ett populärt spel eller liknande(valve) idag som drar in mycket pengar. Så är det nästan garanterat döds stöten för allt annat företaget gör.

Nej men iom säkerheten så har de råd att lägga ner projekt och göra om när det inte känns bra.

Half-life 3 har ju existerat i många iterationer men iom att det är svårt att göra en uppföljare på det spelet så har det gått tillbaka till ritbordet.

De släppte ju dock aperture desk job nyligen!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Om du vann 100.000 i månaden i 20 år hade du fortsatt det vanliga livet du alltid känt till eller hade du förändrat något?

Det hade ingen gjort. Valve är ju lite i den sitsen, de behöver ju inte göra spel, gaben behöver inte att företaget gör spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Lite udda att han anser sig för gammal snart, vad menar han med det? Ett nytt Portal hade varit mumma, men ska Valve bryta förbannelsen med en 3:a? Tvek.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Portal 3 borde ha kommit för 7 år sedan och Half-life 3 för 10 år sedan.
Känns inte som att Valve är intresserade av att göra spel längre.

Medlem

Ge mig mer Portal! Älskar de spelen.
Hade gärna sett att Portal kommer ut likt Fifa och all annan sån skit, 1 gång om året!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Redaktör
Medlem

Jag skickar gärna ett mail till Gabe för att tacka för de fina spelminnena och för Portal 3 såklart. Någon som mailadressen? Är för lat för att googla.


signatur

Hoppas du hittar på något bättre att skriva än det jag skrev.

Medlem

Portal 3 släpps till Valves nösta VR headset som är ett mixed reality.
Med det börjar du i passthrough, alltså i ditt egna hem med portal gun sen skjuter du en portal i ditt hem kliver in och så är du i "portal världen".

*Valve gör bara en uppföljare om dom kan utnyttja ny teknik


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Portal 3 släpps till Valves nösta VR headset som är ett mixed reality.
Med det börjar du i passthrough, alltså i ditt egna hem med portal gun sen skjuter du en portal i ditt hem kliver in och så är du i "portal världen".

*Valve gör bara en uppföljare om dom kan utnyttja ny teknik

Frågar de på akuten hur jag bröt min näsa säger jag att det hände medan jag stoppade ett rån, inte att jag hoppade in i väggen för att det var en magisk portal där.

1
Skriv svar