Rykte: Ett mindre Assassin's Creed-spel med stealth-fokus är under utveckling

Robot
Rykte: Ett mindre Assassin's Creed-spel med stealth-fokus är under utveckling

Basim från Valhalla ska vara huvudkaraktären.

#Assassins-creed, #Ubisoft


Medlem

Valhalla var riktigt trevligt när man kunde stealtha. Synd att spelet ofta blev något helt annat... Ser också fram emot att återkomma till öknen och värmen.

Otroligt bra nyhet.

Medlem

Kanske kan va kul att få köra som en riktig assassin i valhallavärlden. Kändes helt fel att smyga runt som viking, så jag sprang oftast rakt in med yxan dragen. Kul, men inte direkt det jag tänker på när jag hör assassins creed.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Valhalla var riktigt trevligt när man kunde stealtha. Synd att spelet ofta blev något helt annat... Ser också fram emot att återkomma till öknen och värmen.

Otroligt bra nyhet.

Hm, öknen och värmen? Du förväxlar inte Basim med Bayek nu? Basim tycker vi (jag) ju inte om men jag kommer ju att spela det ändå.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Hm, öknen och värmen? Du förväxlar inte Basim med Bayek nu? Basim tycker vi (jag) ju inte om men jag kommer ju att spela det ändå.

Jag tänkte mer på att det skulle utspela sig i Bagdad! Borde vara ökenomgivningar eller åtminstone inte snö?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag tänkte mer på att det skulle utspela sig i Bagdad! Borde vara ökenomgivningar eller åtminstone inte snö?

Ja, det har du nog rätt i. Ont om snö lär det vara gott om. Jag hoppas det påminner om det första AC. Det var mycket stealth då. Tänker mig trånga gator, möjlighet med kamuflage, gömma sig i folkmassorna och där spelbalansen ligger så att man inte ens kan överväga att slå sig fram.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar