Dreamhack-arrangören ESL har köpts av saudiska Savvy Gaming Group

Medlem
Skrivet av vizay:

Förlöjligande, fräscht...undrar vilket "trick" ur boken av argumentationsfel och härskartekniker du tänkte ta till här näst?

Eller är vi kanske lite för....PK för att du ska bemöda dig att försöka diskutera sakligt?

Du har (i ämnet) jättebra argument, och inget som jag inte håller med om. Jag har inget motargument annat än konstaterandet "det är vad det är"; saudiska och andra odemokratiska pengar finns överallt. Ska du svanenmärka alla investeringar kommer det bli mycket svårt. Är då verkligen ägaren till ESL, i sammanhanget, ett reellt problem?

Om jag ska ta till mig av kritiken mot din parhäst ovan, som tror sig vara Magnus Betnér för 15 år sedan. Vartannat ord är trams som "strömvirvlar av diarré", och som uppenbarligen ingår i personens dagliga retorik. Behöver jag ens säga mer?

Medlem
Skrivet av superapan:

Du har (i ämnet) jättebra argument, och inget som jag inte håller med om. Jag har inget motargument annat än konstaterandet "det är vad det är"; saudiska och andra odemokratiska pengar finns överallt. Ska du svanenmärka alla investeringar kommer det bli mycket svårt. Är då verkligen ägaren till ESL, i sammanhanget, ett reellt problem?

Om jag ska ta till mig av kritiken mot din parhäst ovan, som tror sig vara Magnus Betnér för 15 år sedan. Vartannat ord är trams som "strömvirvlar av diarré", och som uppenbarligen ingår i personens dagliga retorik. Behöver jag ens säga mer?

Personligen skulle jag säga ja, savvy är definitivt ett problem sett till både ägarskap och ledarskap. Den organisationen osar smuts lång väg av flera anledningar. Sen får man så klart ha respekt för och insikt om, precis som du nämner, att mycket av världen styrs med smutsiga pengar så där får man försöka göra sin egen värdering helt enkelt.

Det övriga i diskussionen lämnar jag därhän med ett konststerande att jag kanske också va lite väl hård i min framtoning, vi kan låta det vara istället för att kasta mer bensin på den brasan 😊

12
Skriv svar