Hur definierar ni ’backlogg’?

Medlem

backloggen är det man inte hunnit eller orkat än, men som förmodligen blir av. den är rätt stor.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Fast i dagens samhälle där allt är digitalt äger du ju egentligen inte ett skit såvida du inte syftar på fysiska kopior på skiva?
Allt i ditt digitala bibliotek kan ju försvinna på en millisekund av otaliga orsaker.
Just sayin..

Må så vara. Men går jorden under så är min backlogg det sista jag tänker på. Dom spel köpt digital är installerade på min konsol. Anser att jag äger dom då.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Spel som jag vill spela men ännu inte har spelat. Har säkert hundra spel på Steam som jag aldrig ens startat, men jag har ingen backlog. Vet inte var alla spel kommer ifrån ärligt talat, har antagligen köpt dom i någon form av onyktert tillstånd eller "fan vad billigt, jag slår till", sen ligger dom där och skräpar. Inte som att man kan sälja dom heller. Jo, Skyward Sword HD har jag tänkt spela, så det får väl räknas till backloggen fast jag inte har köpt det än.

Om du har spel på Steam som bara ligger och skräpar, så är ett tips att gömma spelen så att de inte syns. Det gör man genom att högerklicka på spelet i listan till vänster, välja "Manage" och sedan "Hide this game". Är rätt praktiskt om man vill få undan det man inte är intresserad av!

Angående backlog så räknar jag det personligen som alla spel jag äger men inte spelat till slut (eller till den punkt då jag inte känner att det är värt att spela längre). Det är ju ganska diffust, och den enda anledningen till att jag vill spela de spel jag äger är för att jag blivit positivt överraskad tillräckligt många gånger för att känna att det är värt att pröva. Att bara spela för att man känner sig tvungen har jag inte mycket för, man måste ju känna mervärde av att beta av backloggen, annars tror jag inte att det är värt det.

Medlem

Spel man har som man inte börjat spela eller som man börjat på men tagit paus från med avsikten att återkomma till. Japp.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Husregler för min logg:

1. Jag har betalat något för spelet.
2. Jag har inte klarat spelet.

Backloggen kan utökas frivilligt med gratisspel och i sällsynta fall minskas med strykningar av spel jag påbörjat men insett att jag aldrig kommer vilja spela klart. Än så länge har det bara skett vid ett enstaka tillfälle.

Är väldigt restriktiv till att köpa nya spel och premierar att försöka tömma loggen istället. Hoppas vara helt klart med loggen 2023. När jag köper nytt gör jag det i regel fysiskt numera.

Medlem

Jag definierar min backlog som spel jag verkligen vill spela. Om jag sedan har köpt det, eller om jag köpt en prenumerationstjänst som ger rätt att spela det eller om jag avvaktar köp eftersom jag har 10 spel före i kön hör inte till saken, vill jag spela ett spel så ligger det i min backlog


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag definierar backlog som spel jag vill spela men ännu inte hunnit med och där något av följande gäller:

Jag äger redan spelet.
Jag äger rätten att spela spelet just nu (till exempel via någon tjänst online).

Sedan så har jag även en wishlist. Där finns spel som jag skulle vilja spela men som jag måste köpa först eller få tillgång till på något annat sätt (via tjänst online till exempel).

123
Skriv svar