Livet efter Cyberpunk 2077 – CD Projekt har börjat "utforska" framtida spel

Robot
Livet efter Cyberpunk 2077 – CD Projekt har börjat "utforska" framtida spel

The Molasses Flood är igång med ett spelprojekt.

#cd-projekt, #cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #the-witcher


Medlem

Cyberpunk är garanterat ett av de vackraste spelen jag spelat. Att bara köra runt i sin bil och observera allt är väldigt häftigt och det visar verkligen hur långt vi har kommit med teknologin. Synd bara att man tröttnar på att bara köra runt. Cyberpunk flöt på utan problem för mig, lirade day 1 och de enda buggarna jag upplevde var att någon NPC iblan T-Posea.

Tyvärr så levde spelet inte upp till förväntningarna, CD Projekt tog sig vatten över huvudet med det här projektet men de har definitivt talangen att skapa extremt bra spel och berättelser. Jag hoppas verkligen de lärt sig av Cyberpunk och att nästa stora projekt de gör sköts på rätt sätt.

Jag har fortfarande hopp om att de kan släppa något riktigt bra i framtiden.

Medlem
Skrivet av neocon:

Snacka om att slösa bort en otroligt vacker spelstad, för vacker är den verkligen.

Japp jag håller med. Baserat på vad CD Projekt sa så fick man intrycket av att man skulle kunna utforska en stor del av byggnaderna men det känns verkligen som de överdrev där, som med många andra saker de sade.

Vad de skulle kunna göra är att bara copy-pastea och finslipa staden i en uppföljare och utöka storleken på mapen. Skulle vara en bra idé tycker jag. Frågan är om det någonsin kommer en uppföljare men spelet har ju potential. Nu har de en grund och jag hoppas de kommer använda den i framtiden och kanske tom lyckas få sin originella vision att bli sann. Man kan alltid drömma hehe men vem vet, vi får väl se

Medlem

Oj jag missade det vackra helt. Körde på ps4 pro och tyckte att världen var ful och komprimerad. Såg inte mycket alls från bilen vad jag kan komma ihåg och bilkörnings känslan var brutalt dålig. Striderna i spelet var det värsta med hela spelet en då.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Japp jag håller med. Baserat på vad CD Projekt sa så fick man intrycket av att man skulle kunna utforska en stor del av byggnaderna men det känns verkligen som de överdrev där, som med många andra saker de sade.

Vad de skulle kunna göra är att bara copy-pastea och finslipa staden i en uppföljare och utöka storleken på mapen. Skulle vara en bra idé tycker jag. Frågan är om det någonsin kommer en uppföljare men spelet har ju potential. Nu har de en grund och jag hoppas de kommer använda den i framtiden och kanske tom lyckas få sin originella vision att bli sann. Man kan alltid drömma hehe men vem vet, vi får väl se

Vilken mardröm för mig det skulle vara om det va typ en stor stad som typ New York med massor med skyskrapor med typ 100våningar och runt 30 rum på varje våning. Där skulle man som spelare som jagar 100% achievements behöva söka igenom varenda rum med dess skrivbordslådor, bokhyllor etc för dessa collectibles. Oh staden är full med copy-paste hus.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vilken mardröm för mig det skulle vara om det va typ en stor stad som typ New York med massor med skyskrapor med typ 100våningar och runt 30 rum på varje våning. Där skulle man som spelare som jagar 100% achievements behöva söka igenom varenda rum med dess skrivbordslådor, bokhyllor etc för dessa collectibles. Oh staden är full med copy-paste hus.

När jag säger copy paste mena jag bara att det kan ta den färdiga staden de redan byggt, om det nu skulle göras en uppföljare och sen utöka den genom att göra att man kan utforska fler av alla byggnader. Inte att de ska copy pastea all interior så allt ser lika dant ut. Olika hus ser ju olika ut inomhus.

Sen är inte Night City inte i närheten av NYC i storlek. Stockholm är fan större än Night City med ganska stor marginal så tror inte riktigt det är något problem.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

När jag säger copy paste mena jag bara att det kan ta den färdiga staden de redan byggt, om det nu skulle göras en uppföljare och sen utöka den genom att göra att man kan utforska fler av alla byggnader. Inte att de ska copy pastea all interior så allt ser lika dant ut. Olika hus ser ju olika ut inomhus.

Sen är inte Night City i närheten av NYC i storlek. Stockholm är fan större än Night City med ganska stor marginal så tror inte riktigt det är något problem.

Jo vet va du sa men jag spåna bara vidare "tänk om", det jag ville få fram antar jag va att större och mer inte alltid är bättre.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jo vet va du sa men jag spåna bara vidare "tänk om", det jag ville få fram antar jag va att större och mer inte alltid är bättre.

Det håller jag med om till en viss grad. Men i Cyberpunks fall så tror jag definitivt att majoriteten håller med om att större och mer är just det som det här spelet saknar. Main storyn är skit kort, brist på intressanta vapen och cosmetics (som ändå inte gör någon skillnad, att kunna se sin karaktär i ett RPG där fashion är halva grejen är tydligen för mycket begärt...) de släppte bokstavligen en trailer där de promota all variation av fashion men det var bara bullshit för man kunde inte göra något av det med sin karaktär i spelet. Och 0 vehicle customization, inte ens en så extremt simpel sak som en color slider kunde de lägga in..... Och visst det finns några bra sidequests men mycket av det är nästan samma.

Mycket och stort är bra när det stora är fyllt med mycket av roliga grejer och det känns nästan som ett måste om man ska göra ett RPG vilket CP ish är. Hela poängen med RPGn är ju att det ska vara stora äventyr i en större värld där man får utforska och utveckla sin karaktär och lära känna massa intressanta karaktärer.

Äsh... Jag whinear bara nu men inser att ju mer jag bara pratar om Cyberpunk destå mer ogillar jag det bara. Men ändå tyckte jag spelet var helt ok när jag lira, det var bara så mycket BS och så extremt många konstiga designval som inte ens hade varit svåra alls att lösa som tex ett jävla third person mode. "It's more immersive in first" my ass. Det går redan med third person när man glider runt i fordon så hur svårt ska det vara? Och inget sätt att ändra sin karaktär, kan inte ens fixa en ny frilla.. Inga problem med dick physics men en frisör, NÄ det är för mycket jobb. Det känns knappt som att skaparna av Cyberpunk aldrig spelat ett RPG men det är typ en paradox för de har skapat några av mina favorit RPGn, alltså Witcher 2 och 3 som varit extremt framgångsrika och höjde CD Projekt till skyarna.

Aja förlåt, vet att jag rantar men varje gång Cyberpunk kommer upp så får jag typ huvudvärk av hur de lyckades faila så hårt med det. Absolut subjektivt, finns många som älskar spelet men känns ändå som en GROV fail och det är bara att kolla på deras aktie. Det talar lite för sig själv vad de ställt till med.

Jag hade betalat stora summor för att få se hur vad som sades på mötena och hur företagskulturen var under det här projektet. Fan vad det måste ha sugit för devsen.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det håller jag med om till en viss grad. Men i Cyberpunks fall så tror jag definitivt att majoriteten håller med om att större och mer är just det som det här spelet saknar. Main storyn är skit kort, brist på intressanta vapen och cosmetics (som ändå inte gör någon skillnad, att kunna se sin karaktär i ett RPG där fashion är halva grejen är tydligen för mycket begärt...) de släppte bokstavligen en trailer där de promota all variation av fashion men det var bara bullshit för man kunde inte göra något av det med sin karaktär i spelet. Och 0 vehicle customization, inte ens en så extremt simpel sak som en color slider kunde de lägga in..... Och visst det finns några bra sidequests men mycket av det är nästan samma.

Mycket och stort är bra när det stora är fyllt med mycket av roliga grejer och det känns nästan som ett måste om man ska göra ett RPG vilket CP ish är. Hela poängen med RPGn är ju att det ska vara stora äventyr i en större värld där man får utforska och utveckla sin karaktär och lära känna massa intressanta karaktärer.

Äsh... Jag whinear bara nu men inser att ju mer jag bara pratar om Cyberpunk destå mer ogillar jag det bara. Men ändå tyckte jag spelet var helt ok när jag lira, det var bara så mycket BS och så extremt många konstiga designval som inte ens hade varit svåra alls att lösa som tex ett jävla third person mode. "It's more immersive in first" my ass. Det går redan med third person när man glider runt i fordon så hur svårt ska det vara? Och inget sätt att ändra sin karaktär, kan inte ens fixa en ny frilla.. Inga problem med dick physics men en frisör, NÄ det är för mycket jobb. Det känns knappt som att skaparna av Cyberpunk aldrig spelat ett RPG men det är typ en paradox för de har skapat några av mina favorit RPGn, alltså Witcher 2 och 3 som varit extremt framgångsrika och höjde CD Projekt till skyarna.

Aja förlåt, vet att jag rantar men varje gång Cyberpunk kommer upp så får jag typ huvudvärk av hur de lyckades faila så hårt med det. Absolut subjektivt, finns många som älskar spelet men känns ändå som en GROV fail och det är bara att kolla på deras aktie. Det talar lite för sig själv vad de ställt till med.

Jag hade betalat stora summor för att få se hur vad som sades på mötena och hur företagskulturen var under det här projektet. Fan vad det måste ha sugit för devsen.

Hah ja jo tråkigt när spel inte lever upp till förväntningarna eller vad som "utlovats". Jag köpte faktiskt spelet nu på blackfriday för 250spänn till konsol och det kan det nog vara värt hoppas jag. Jag har gjort några riktiga felköp i år på spel som kostat 599spänn som praktiskt taget va kasta pengarna i sjön. Sämre än de felköpen kan knappast Cyberpunk bli för min del. Går in med låga förväntningar,

1
Skriv svar