Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem

Jag tänkte ansöka, tror jag heter bulle... nånting på boxen !

Medlem

Ni som kör med ratt vilken kamera föredrar ni? Jag körde främst med dash, men har blivit en junkie för fartkänslan som hood ger.

Medlem

Bullbossen hette jag visst, ansökt

Medlem

När man jagar stjärnor på de olika stories, finns det någon snabbmeny för att beta av dem en efter en?
Som det är nu måste jag köra till en av ikonerna varje gång, väl där får jag upp en meny där jag kan välja vilken av kapitlen som helst, för att därefter måsta köra tillbaka till ikonen osv...Har verkligen inte förstått allt klotter som gör menyer och karta fruktansvärt oanvändarvänlig :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vem av er är busen som kör polisbil?


signatur

Halo kompis!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bussovic:

Nu har jag xD
Missade den lilla detaljen!

Hehe, lätt hänt


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Soulless:

När man jagar stjärnor på de olika stories, finns det någon snabbmeny för att beta av dem en efter en?
Som det är nu måste jag köra till en av ikonerna varje gång, väl där får jag upp en meny där jag kan välja vilken av kapitlen som helst, för att därefter måsta köra tillbaka till ikonen osv...Har verkligen inte förstått allt klotter som gör menyer och karta fruktansvärt oanvändarvänlig :/

"klottret" bestämmer du över själv med filtret på kartan där du kan välja själv vad som visas och inte.

Menyerna är bara en vanesak som i de flesta spel, de är enklare än i FH4. Stories utspelar sig på olika platser, precis som race och allt annat i spelet. När du låst upp fast travel så är det inte ett bekymmer heller.


signatur

Jump in.

Medlem

Ansökte . Har fastnat för att köra gamla sportbilar ferrari,porsche mm och försöka hålla dom i A klassen(vet inte varför jag tycker om den klassen så mycket).Mest kört SP än så länge.Väl mött alla

Medlem

Toppen tråd! Ansökte med 😄

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Vem av er är busen som kör polisbil?

https://i.imgur.com/PoW5Ldd.jpeg

Fasen vad kul! Har FZ gänget en förkärlek för tyska direktörsvagnar? 😉


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Testpilot

Noterade en massa svenska nick när jag körde (offline) race mot AIn. Verkar som att spelet hämtar information från den club man är med i? Kul grepp i alla fall att besegra era offline kopior

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"klottret" bestämmer du över själv med filtret på kartan där du kan välja själv vad som visas och inte.

Menyerna är bara en vanesak som i de flesta spel, de är enklare än i FH4. Stories utspelar sig på olika platser, precis som race och allt annat i spelet. När du låst upp fast travel så är det inte ett bekymmer heller.

Okej.

Men till exempel, jag är nu "klar" med Volkswagen Beetle story'n, men vill gå tillbaka och klara alla stjärnor på de kapitel jag inte tog tre, samt de kapitel jag inte körde första gången. Men då ikonen för denna story inte längre finns på kartan så vet jag inte hur jag kommer åt dem?

edit:

Nu dök ikonen upp där jag kan komma åt samtliga kapitel igen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Finns det någon bra tutorial eller informationshubb för en komplett bilspelsnybörjare någonstans på internet? Alltifrån bilklasser till tuning och det mesta andra är rena grekiskan för mig.. har inte heller förstått mig på om jag kan jobba mot specifika bilar eller om det är helt slumpmässigt i lotteriet och vad man får efter vissa uppdrag.

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Ansökte . Har fastnat för att köra gamla sportbilar ferrari,porsche mm och försöka hålla dom i A klassen(vet inte varför jag tycker om den klassen så mycket).Mest kört SP än så länge.Väl mött alla

Jag upplever det som att min hjärna inte hänger med i S1 klasen eller högre, medans i A klassen har jag fortfarande full koll på allt.

Medlem
Skrivet av Cousken:

Jag upplever det som att min hjärna inte hänger med i S1 klasen eller högre, medans i A klassen har jag fortfarande full koll på allt.

Exakt så är det

Medlem

Såg att det fanns något typ av fusk/glitch för att levla upp snabbt och få pengar på Goliath racet.

Inget jag kommer använda men verkar som endel har gjort detta, sjuka levels vissa har redan...! Får hoppas alla i FZ Club kör "legit"


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Går nog att pressa ur lite till ur 242.

Medlem

Lite störigt ibland när man inte klarar 3stjärnor på allt så man inte vill gå vidare men antar man måste köra vidare o få snabbare bilar eller trimma upp de man har så man når de där hastigheterna som krävs på vissa utmaningar

Medlem

Något jag reagerat på, förutom som någon nämnt, att det är allmänt flummigt med alla ikoner osv.
Att ska man köra ett championship, så kan det vara svårt att hitta alla ikoner. Jag råkade köra till fel ikon och klicka, fråga den om jag ville avbryta min nuvarandra championship, ville jag inte. Men helt plötsligt kunde jag inte se den cupen igen, utan fick börja om från början.

Sen om man väljer att spela championship eller vad som på online, känns det som man får ha en superbil eller liknande innan man kan vara i närheten av att tävla på lika vilkor. Provade att köra championship efter solo-grejen gick åt skogen. Men efter 20s var den andra långt borta, går ju aldrig att köra i fatt.

Gnällkuk

Dat ass.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hej! Jag är med i SweC gruppen men har gjort lite dekaler som ni gärna får använda!
Creative hub - vinyl groups - search -> swelowbit

Share codes:
168 250 453 - SweC Logo
135 946 939 - FZ logo med svart bakgrund
872 839 612 - FZ logo utan bakgrund
930 272 420 - Inet text logo
900 193 461 - Inet logo
164 428 032 - Webhallen logo
528 948 230 - Nokia text logo
100 591 158 - Lapinkulta logo
372 965 909 - Moomintroll
872 590 133 - Angrybird

Medlem

Jag hann testa lite smått igår via Game pass. Kul med ny karta med det känns verkligen som FH4? Verkar ju i princip vara samma aktiviteter etc. Jag hann ju visserligen inte spela särskilt länge så någon får gärna upplysa mig hur detta skiljer sig ifrån FH4 (förutom ny karta, fler bilar och lite flashigare grafik).

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Hej! Jag är med i SweC gruppen men har gjort lite dekaler som ni gärna får använda!
Creative hub - vinyl groups - search -> swelowbit

https://i.ibb.co/SnZTf9L/New-Project-4.png

Share codes:
168 250 453 - SweC Logo
135 946 939 - FZ logo med svart bakgrund
872 839 612 - FZ logo utan bakgrund
930 272 420 - Inet text logo
900 193 461 - Inet logo
164 428 032 - Webhallen logo
528 948 230 - Nokia text logo
100 591 158 - Lapinkulta logo
372 965 909 - Moomintroll
872 590 133 - Angrybird

https://i.ibb.co/3Tj8hk5/New-Project-5.png

Försökte söka på FZ logon med svart bakgrund men hittar inget? Vet inte om jag gör rätt, söker med share code

edit: nu gick det! sökte ifrån bilediteringen först utan resultat, men i creative hub gick det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av I am Grööt:

Jag hann testa lite smått igår via Game pass. Kul med ny karta med det känns verkligen som FH4? Verkar ju i princip vara samma aktiviteter etc. Jag hann ju visserligen inte spela särskilt länge så någon får gärna upplysa mig hur detta skiljer sig ifrån FH4 (förutom ny karta, fler bilar och lite flashigare grafik).

Det är ju en uppföljare så att förvänta sig att det vore drastiskt annorlunda vore väl lite märkligt. Själv tycker jag det är en påtaglig skillnad i hur bilarna beter sig. Körglädjen är verkligen kanon och bilarna beter sig verkligen helt olika beroende på tuning, vikt osv.

De har förfinat det mesta från FH4 och ovanpå det fått en klart förbättrad upplevelse med de olika bilarna, det enda man egentligen vill ha(?). Enda besvikelsen so far är musiken, känns för det mesta sjukt intetsägande och trist och blir bara något slags bakgrundssorl.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju en uppföljare så att förvänta sig att det vore drastiskt annorlunda vore väl lite märkligt.

Nu var det väl inte min förväntan att det skulle vara "drastiskt annorlunda" utan snarare något nytt så att det inte känns som ett DLC till fullpris. Det kanske är att ha för höga krav år 2021.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Soulless:

Okej.

Men till exempel, jag är nu "klar" med Volkswagen Beetle story'n, men vill gå tillbaka och klara alla stjärnor på de kapitel jag inte tog tre, samt de kapitel jag inte körde första gången. Men då ikonen för denna story inte längre finns på kartan så vet jag inte hur jag kommer åt dem?

edit:

Nu dök ikonen upp där jag kan komma åt samtliga kapitel igen

Gött, dags att ta alla stjärnor då!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av I am Grööt:

Nu var det väl inte min förväntan att det skulle vara "drastiskt annorlunda" utan snarare något nytt så att det inte känns som ett DLC till fullpris. Det kanske är att ha för höga krav år 2021.

Du får hoppas på FH6. Det kanske blir ett plattformslir i fantasy-setting!


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av I am Grööt:

Nu var det väl inte min förväntan att det skulle vara "drastiskt annorlunda" utan snarare något nytt så att det inte känns som ett DLC till fullpris. Det kanske är att ha för höga krav år 2021.

Nu får du skärpa dig, det är jag som är Gnällkuken här. Identity theft is no joke!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag som skulle RPa mycket denna helgen...
Borde aldrig skaffat GamePass

Men fick iaf tag på min absoluta drömbil sedan jag var 10år gammal förut!


signatur

Halo kompis!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bussovic:

Jag som skulle RPa mycket denna helgen...
Borde aldrig skaffat GamePass

Men fick iaf tag på min absoluta drömbil sedan jag var 10år gammal förut!

https://gallery.services.forzamotorsport.net/fh5/photo/8f29bd...

Härlig känsla!


signatur

Jump in.

Skriv svar