En av världens starkaste män visar upp sitt Buster Sword

Robot
En av världens starkaste män visar upp sitt Buster Sword

Cloud behöver nog börja lyfta lite skrot.

#Buster-Sword, #Eddie-Hall, #Final-Fantasy-7


Medlem

Världens näst starkaste? Hafthor har deadlift-rekordet på 501kg.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Distordera:

Världens näst starkaste? Hafthor har deadlift-rekordet på 501kg.

Det var det jag också hade fått för mig.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Världens näst starkaste? Hafthor har deadlift-rekordet på 501kg.

Han kanske är världens mentalt starkaste?

Tom Stoltman (som förövrigt är granne med min kusin) har åtminstone titeln "world strongest" i år. Men det är väl mer än tävling snarare än den som lyft tyngst i "one go" antar jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det var det jag också hade fått för mig.

Mycket kontroverser runt det rekordet då han gjorde det hemma på sitt eget gym och inte på en tävling.

Skribent
Skrivet av Distordera:

Världens näst starkaste? Hafthor har deadlift-rekordet på 501kg.

Ändrade lite i artikeln, snubben är stark i alla fall


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har svårt att se hur japaner kan tycka det där "svärdet" är coolt alltså. Det är ju så stort att det är löjligt. Måste verkligen vara gjort av en metall som väger typ inget.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Har svårt att se hur japaner kan tycka det där "svärdet" är coolt alltså. Det är ju så stort att det är löjligt. Måste verkligen vara gjort av en metall som väger typ inget.

jag gillar inte överdimesionerade vapen, men att tro det bara är japaner som gillar det är väl inte helt rätt? Det finns ju en anledning till varför deras tecknade är enormt populärt i alla världens länder?

Edit: iofs kanske inte så du menade jag överanalyserade troligtvis!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Världens näst starkaste man är för tillfället Brian Shaw (som har vunnit WSM fyra gånger). Eddie Hall är fortfarande stark, men han hade inte placerat sig topp-10 i världen i sin nuvarande form.


signatur

Kunskapsförmedlare.

eld
Medlem
Skrivet av xdrive:

Har svårt att se hur japaner kan tycka det där "svärdet" är coolt alltså. Det är ju så stort att det är löjligt. Måste verkligen vara gjort av en metall som väger typ inget.

:'(

Avstängd
Skrivet av xdrive:

Har svårt att se hur japaner kan tycka det där "svärdet" är coolt alltså. Det är ju så stort att det är löjligt. Måste verkligen vara gjort av en metall som väger typ inget.

Du är inget fan av fantasy/sci-fi va? Med tanke på att du ogillar saker som är overkliga dvs…

Skribent
Skrivet av lampis:

Världens näst starkaste man är för tillfället Brian Shaw (som har vunnit WSM fyra gånger). Eddie Hall är fortfarande stark, men han hade inte placerat sig topp-10 i världen i sin nuvarande form.

Men för fan! Måste jag ju ändra igen....haha

Detta blir ju komiskt


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av rosski:

Mycket kontroverser runt det rekordet då han gjorde det hemma på sitt eget gym och inte på en tävling.

Aah, på så vis.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men för fan! Måste jag ju ändra igen....haha

Detta blir ju komiskt

Jag tyckte att jag läste någonstans att han är en man som ser sig själv som en kvinna och vill även bli kallad det!

edit:
kanske lika bra du ändrar titeln till "en väldans stark humanoid varelse!"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av rosski:

Mycket kontroverser runt det rekordet då han gjorde det hemma på sitt eget gym och inte på en tävling.

Enligt Eddie i alla fall.
Enligt Guinness som bedömer detta så är det glasklart.

Anledningen till att det inte kunde göras under tävling var på grund pandemi, så det fanns helt enkelt inte som ett alternativ.

Stör mig lite på Eddie eftersom att han är stor i käften, gillar mer ödmjuka kroppsbyggarna såsom Magnus och Hafthor.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Du är inget fan av fantasy/sci-fi va? Med tanke på att du ogillar saker som är overkliga dvs…

Jo då, jag gillar fantasy och scifi, men när saker börjar bli så stora så de ser löjliga ut, då börjar det gå lite långt. Ser ut som han överkompenserar för något annat

Tänkt dig om det vore en live action film, hur töntigt skulle det inte se ut om en skådespelare sprang omkring med den där på ryggen? Samma med axelskydden och vissa vapen i WOW. Men det är väl bara jag som är kinkig och ska hålla tyst

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Enligt Eddie i alla fall.
Enligt Guinness som bedömer detta så är det glasklart.

Anledningen till att det inte kunde göras under tävling var på grund pandemi, så det fanns helt enkelt inte som ett alternativ.

Stör mig lite på Eddie eftersom att han är stor i käften, gillar mer ödmjuka kroppsbyggarna såsom Magnus och Hafthor.

Jag är också på team Hafthor i vanliga fall. Men Eddie har helt klart en poäng i detta fall. Sen är ju de flesta rekord i strongman lite vilda västern med utrustning och hur det ska gå till.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Jo då, jag gillar fantasy och scifi, men när saker börjar bli så stora så de ser löjliga ut, då börjar det gå lite långt.

Tänkt dig om det vore en live action film, hur töntigt skulle det inte se ut om en skådespelare sprang omkring med den där på ryggen? Samma med axelskydden och vissa vapen i WOW. Men det är väl bara jag som är kinkig och ska hålla tyst

Jag håller med. The Witcher, Game of Thrones och Sagan om Ringen är alla fantasy, men lyckas ändå hålla svärden i en rimlig storlek. Tyvärr så är yxor och ännu mer klubnor av olika slag ibland groteskt stora även i dessa.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Enligt Eddie i alla fall.
Enligt Guinness som bedömer detta så är det glasklart.

Anledningen till att det inte kunde göras under tävling var på grund pandemi, så det fanns helt enkelt inte som ett alternativ.

Stör mig lite på Eddie eftersom att han är stor i käften, gillar mer ödmjuka kroppsbyggarna såsom Magnus och Hafthor.

De är inga kroppsbyggare...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Men för fan! Måste jag ju ändra igen....haha

Detta blir ju komiskt

Haha! Självklart! Strongman är inget man kan ta lätt på.
Mvh/Kul på fest


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Världens näst starkaste man är för tillfället Brian Shaw (som har vunnit WSM fyra gånger). Eddie Hall är fortfarande stark, men han hade inte placerat sig topp-10 i världen i sin nuvarande form.

Det har du helt rätt i. Han drog sig även tillbaka för ett par år sedan från WSM, antagligen för att jäklas med Brian i sina videos

Medlem
Skrivet av lampis:

Världens näst starkaste man är för tillfället Brian Shaw (som har vunnit WSM fyra gånger). Eddie Hall är fortfarande stark, men han hade inte placerat sig topp-10 i världen i sin nuvarande form.

Inte så konstigt att Eddie inte rankar högt. Han ställer ju om till MMA-fighten mot Hafthor.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av rosski:

Jag är också på team Hafthor i vanliga fall. Men Eddie har helt klart en poäng i detta fall. Sen är ju de flesta rekord i strongman lite vilda västern med utrustning och hur det ska gå till.

Beror ju lite på vad man ska fokusera på här.
Pandemin är en unik situation som man blev tvungen att ta hänsyn till, så det fanns inget alternativ ifall lyftet skulle gjorts och inte blivit uppskjutet på obestämd tid.

501KG är lyfta med officiella domare och godkänt av organisationen.

Rivaliteten emellan dem är stor så det är klart det blir gnäll.

Eddies självsäkerhet och självgodhet efter sitt lyft gjorde ju också så att det vart väldigt känslig situation för honom.
Han var ju helt övertygad om att ingen skulle bräcka rekordet på väldigt länge.

Sen så har du påverkan av själva lyftet.
Eddie var helt förstörd ett bra tag efter lyftet och Hafthor såg relativt normal ut.

Men i slutändan så är det ju Guinness som bestämmer i vilket fall.
Det är klart att Eddie får bestrida detta, fast som det ser ut nu så gäller rekordet.
Det finns också officiellt dokumenterat att 501KG har lyfts samt att vi heller inte har någon video där Eddie lyfter mer(officiellt eller inofficiellt).

Så jag ser helt klart Hafthor som starkast, eller ja, kanske inte nu längre när han går in för boxningen istället☺

Medlem

De är ju på god väg och ha en boxningsmatch sinsemellan dära... Hafthor och Eddie.

Båda lyften om 500kg och 501kg i marklyft är imponerande. Man kan tjafsa om utgångsläget dvs under tävling eller i sitt egna gym under en pandemi och full lockdown... Ingen av de här två hade kunnat pinka en båge i en testkopp och påvisa att de är rena från doping. Så i det här fallet för mig är det typ sak samma var lyften har skett. Hafthor känns ju iaf rätt legit som person.

Kikade annars på en dokumentär med Hafthor för ca 1år sedan(?), minns inte om det var på tuben... men tydligen var han rätt sliten rent hälsomässigt. Man fick känslan att han ville göra bort rekordlyftet för och sedan kunna trappa av mot ett hälsosammare liv. Kanske var t om hans budskap i helhet.

Aja.. vore ju kul och kunna ha råd och äta. På den där nivån.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

De är ju på god väg och ha en boxningsmatch sinsemellan dära... Hafthor och Eddie.

Eddie är skadad och fighten uppskjuten.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Har svårt att se hur japaner kan tycka det där "svärdet" är coolt alltså. Det är ju så stort att det är löjligt. Måste verkligen vara gjort av en metall som väger typ inget.

Tycker mig känna igen det där svärdet, ser exakt ut som det Michael Craughwell gjorde på sin Youtube kanal "michaelcthulhu" : men ja det ser inte exakt lika ut i detaljerna men det var ju några år sedan.

Medlem
Skrivet av lampis:

Världens näst starkaste man är för tillfället Brian Shaw (som har vunnit WSM fyra gånger). Eddie Hall är fortfarande stark, men han hade inte placerat sig topp-10 i världen i sin nuvarande form.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Men för fan! Måste jag ju ändra igen....haha

Detta blir ju komiskt

Man är inte starkast eller näst-starkast i världen för att man vinner WSM dock, det är bara en strongmantävling som råkar heta "World's Strongest Man". Dessa människor skulle inte nödvändigtvis placera sig på pallen vid en tävling i styrkelyft eller tyngdlyftning till exempel, vilket också är styrkesporter.

Det man kan konstatera är att 500kg är oerhört tungt, oavsett om man använder hjälpmedel eller ej (vilket dom gjorde). Och Eddie var först med den bedriften.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Tycker mig känna igen det där svärdet, ser exakt ut som det Michael Craughwell gjorde på sin Youtube kanal "michaelcthulhu" : men ja det ser inte exakt lika ut i detaljerna men det var ju några år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=-cHqPYnnLpo

Haha, japp, det är ju det svärdet. Men man ser honom konstigt nog inte svinga runt svärdet (Gör man visst i andra videos).

https://www.youtube.com/watch?v=0t8ZrI5JqCw Video om stora svärd om man tycker det är kul.

Avstängd
Skrivet av xdrive:

Jo då, jag gillar fantasy och scifi, men när saker börjar bli så stora så de ser löjliga ut, då börjar det gå lite långt. Ser ut som han överkompenserar för något annat

Tänkt dig om det vore en live action film, hur töntigt skulle det inte se ut om en skådespelare sprang omkring med den där på ryggen? Samma med axelskydden och vissa vapen i WOW. Men det är väl bara jag som är kinkig och ska hålla tyst

Låter vettigt

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Man är inte starkast eller näst-starkast i världen för att man vinner WSM dock, det är bara en strongmantävling som råkar heta "World's Strongest Man". Dessa människor skulle inte nödvändigtvis placera sig på pallen vid en tävling i styrkelyft eller tyngdlyftning till exempel, vilket också är styrkesporter.

Det man kan konstatera är att 500kg är oerhört tungt, oavsett om man använder hjälpmedel eller ej (vilket dom gjorde). Och Eddie var först med den bedriften.

Njäe, varken en styrkelyftstävling eller en tyngdlyftningstävling testar hela kroppen, vilket en strongmantävling är utformad för att göra. En strongmanatlet lyckas betydligt oftare placera sig högt i en styrkelyftstävling jämfört med när en ren styrkelyftare ska tävla i strongman. Ett exempel på det är när Johannes Årsjö och David Nyström var med och tävlade i SM i klassisk styrkelyft 2012 (raw). De hade inte tränat specifikt på styrkelyft någon längre tid, men vann trots det SM-guld i sina respektive viktklasser. Love Häkänen (en annan strongman) tog silvret i Davids klass. Ett annat exempel är Fredrik Svensson som var en av världens bästa bänkpressare (var först i IFSA att bänka över 400 kg) och har fina meriter i styrkelyft. Han har som bäst kommit trea i Sveriges Starkaste Man.


signatur

Kunskapsförmedlare.

12
Skriv svar