FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av lerb:

Välkommen till gänget, och det samma gäller alla andra som hoppat in i klubben så här långt Vi är redan över 40 pers, riktigt skoj!
Kommer lite mer info om första riktiga säsongen inom kort

Finns det någon möjlighet att justera sluttiden till typ lördag eller söndag typ 17:00. Blir lite lättare för oss som jobbar hela veckan, och inte riktigt vill sätta sig klockan 09:00 lördag morgon.

Vet ej om jag är ensam om att tycka detta

Bara ett önskemål

Medlem
Skrivet av kribbz:

Finns det någon möjlighet att justera sluttiden till typ lördag eller söndag typ 17:00. Blir lite lättare för oss som jobbar hela veckan, och inte riktigt vill sätta sig klockan 09:00 lördag morgon.

Vet ej om jag är ensam om att tycka detta

Bara ett önskemål

Då lär väl även "starttiden" ändras?

Jag tycker personligen att det inte borde vara någon "brytpunkt" alls fre-sön. Blir mera sammanhängande om man har ett och samma mästerskap under helgen (och veckodagarna).

Jag skulle föredra att brytpunkten är fredag morgon, så har man hela helgen (inkl fredag) på sig för "ett och samma rally".

Mitt alternativ 2 är om brytpunkten är måndag morgon.

(Tidpunkten bör vara en morgontid, så man har hela dag+kväll+natt på sig för samma rally.)

Mina 2 öre.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Då lär väl även "starttiden" ändras?

Jag tycker personligen att det inte borde vara någon "brytpunkt" alls fre-sön. Blir mera sammanhängande om man har ett och samma mästerskap under helgen (och veckodagarna).

Jag skulle föredra att brytpunkten är fredag morgon, så har man hela helgen (inkl fredag) på sig för "ett och samma rally".

Mitt alternativ 2 är om brytpunkten är måndag morgon.

(Tidpunkten bör vara en morgontid, så man har hela dag+kväll+natt på sig för samma rally.)

Mina 2 öre.

Yes det funkar det med, bra där

Medlem

Störigt när man försöker testa sig fram till en bra setup och sätter en repa som är hyfsat ren och snabb, det kändes bra. Byter därefter tillbaka till default och sätter PB trots en rullning... Godammit.

Medlem

Fysatan vad kul jag har efter jag vred ner styrgraderna till 720, kom på att jag körde 540 ett tag i DR2.
Grupp B RWD på Gravia i Grekland är ett ordentligt träningspass!
Och att plocka 14'nde plats efter 2 rundor är roligt

Medlem

Förbaskat kul avslutning. Finland är kanske det roligaste landet även om vägen ser ut som nedtrampat hästbajs.

Jag börjar känna att det inte finns mer tid att hitta med handkontrollen, så under mellandagsrean tänker jag leta efter en ersättare till min trasiga T150. Ser just nu ut att blir en TS-PC Racer + Sparco R383. Det känns dock lite dyrt då jag bara kommer använda det för WRC, men man kanske får unna sig.

Go jul allesammans!

Medlem

Puh... Det var en pers att ta sig igenom Finland. Är mer än nöjd att jag verkar ta fjärdeplatsen i rallyt med tanke på att jag knappt kört finland över huvud taget. Samma gäller grupp B-bilarna.

Tyvärr känner jag att jag tappat intresset för WRC på senaste tiden så ni kommer nog vara utan mig när riktiga säsongen väl drar igång.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Puh... Det var en pers att ta sig igenom Finland. Är mer än nöjd att jag verkar ta fjärdeplatsen i rallyt med tanke på att jag knappt kört finland över huvud taget. Samma gäller grupp B-bilarna.

Tyvärr känner jag att jag tappat intresset för WRC på senaste tiden så ni kommer nog vara utan mig när riktiga säsongen väl drar igång.

Får man fråga varför?

många saker med spelet som rimmar illa för mig också.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Får man fråga varför?

många saker med spelet som rimmar illa för mig också.

Det får man absolut.

Jag gillar känslan i spelet och det finns väldigt många sträckor att köra.
Men jag finner inte det så roligt att nöta sträckor.
Därför gick jag in i de sista rallyna utan att ha kört på dem innan. Men det blir svårt att vinna utan träning.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Har aldrig varit vän med Finland och aldrig kört dessa gamla bilar så förväntningarna var låga.
Testade att fixa en setup till Peugeot men det gick inte, helt omöjlig att köra, hur jag än gjorde.
Så när jag skulle köra valde jag Forden på måfå. Tänkte att det kunde ej bli värre.
Men Forden var helt ok att köra med orörd setup. Sen att tävlingen ej gick som tänkt, ja det får man ta.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Men jag finner inte det så roligt att nöta sträckor.
Därför gick jag in i de sista rallyna utan att ha kört på dem innan. Men det blir svårt att vinna utan träning.

Vad är du ute efter egentligen? Att vara bäst utan att träna? Då gör du nog rätt i att lägga ner, för så funkar det inte.

Tycker att du haft lite märklig inställning hela tiden. Du är uppenbart en snabb förare, det är ju inget fel i att lägga tid på att träna för att bli det? Det är synd menar jag, du kan ju säkert ligga bra till i sm eller nåt om du ger dig fan på’t.

Medlem
Skrivet av scienta:

Vad är du ute efter egentligen? Att vara bäst utan att träna? Då gör du nog rätt i att lägga ner, för så funkar det inte.

Tycker att du haft lite märklig inställning hela tiden. Du är uppenbart en snabb förare, det är ju inget fel i att lägga tid på att träna för att bli det? Det är synd menar jag, du kan ju säkert ligga bra till i sm eller nåt om du ger dig fan på’t.

Vad menar du med att jag haft märklig inställning hela tiden?

Jag kritiserar inte denna klubben eller någon person om det nu är så att du tar åt dig?
Tycker att alla här är väldigt trevliga och pushar varandra.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av scienta:

Vad är du ute efter egentligen? Att vara bäst utan att träna? Då gör du nog rätt i att lägga ner, för så funkar det inte.

Tycker att du haft lite märklig inställning hela tiden. Du är uppenbart en snabb förare, det är ju inget fel i att lägga tid på att träna för att bli det? Det är synd menar jag, du kan ju säkert ligga bra till i sm eller nåt om du ger dig fan på’t.

Vad är fel med att man tappat intresset? Det är samma för mig, är kul när ett nytt spel släpps men sen försvinner nöjet och man känner mest att det är ett ärende och inte ett nöje.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har varit så fullt upp den här veckan att jag inte hann köra Finland. Tappade ett par platser i totalen men, jaja. Ska sätta upp ett eget custom rally med samma inställningar och köra på sidan av för att se var jag hade hamnat.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Det får man absolut.

Jag gillar känslan i spelet och det finns väldigt många sträckor att köra.
Men jag finner inte det så roligt att nöta sträckor.
Därför gick jag in i de sista rallyna utan att ha kört på dem innan. Men det blir svårt att vinna utan träning.

Förstår det, en annan brukar alltid köra för vårdslöst om jag nöter sträckorna i time trial tyvärr.

Har haft fullt upp med kvällsjobb nu så inte pallat dra fram grejerna men blir nog nytändning nu när säsongen snart drar igång på "riktigt"

Medlem
Skrivet av Balkp:

Vad menar du med att jag haft märklig inställning hela tiden?

Jag kritiserar inte denna klubben eller någon person om det nu är så att du tar åt dig?
Tycker att alla här är väldigt trevliga och pushar varandra.

Det jag menar är att detta låter så motsägelsefullt:

Skrivet av Balkp:

Men jag finner inte det så roligt att nöta sträckor...
Men det blir svårt att vinna utan träning.

Det låter som att du förväntar dig kunna vara bäst utan att träna och det rimmar ju rätt så illa. Men jag kanske missuppfattar?

Skrivet av Soulless:

Vad är fel med att man tappat intresset? Det är samma för mig, är kul när ett nytt spel släpps men sen försvinner nöjet och man känner mest att det är ett ärende och inte ett nöje.

Nej, det var inte det jag anmärkte. Intresset går ju upp och ner för alla, det är bara naturligt.

Medlem
Skrivet av scienta:

Det jag menar är att detta låter så motsägelsefullt:
Det låter som att du förväntar dig kunna vara bäst utan att träna och det rimmar ju rätt så illa. Men jag kanske missuppfattar?

Nej du har helt enkelt missuppfattat. Jag har inte så höga tankar om mig själv.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Nej du har helt enkelt missuppfattat. Jag har inte så höga tankar om mig själv.

Ok, då ber jag om ursäkta för anklagandet, det var inte illa menat.

Medlem
Skrivet av scienta:

Ok, då ber jag om ursäkta för anklagandet, det var inte illa menat.

Ingen fara. Det är lätt hänt i textform.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

brrap brrap pew pew
FZDZ 2024 Season 01

Varmt välkomna att delta i den första FZDZ-säsongen i det nya spelet EA WRC 2023!
Säsongen löper mellan 00:00 måndagen den 1a Januari till och med 23:59 söndagen den 25e Februari och schemat finns nedan!

Vi är redan nästan 50 starka medlemmar i klubben så vi får hoppas det är många som tar sig an utmaningen Jag hoppas alla har haft en trevlig försäsong för nu blir det åka av på allvar

Frågor? Shoot!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Snyggt! Nu återstår att se om man orkar försöka träna denna runda.. Ska bli extra fint när min nya breda curved dyker upp!

Medlem

Får se om jag kör i Sardegna, får ej till en setup så man kan komma runt bara. Bilen helt omöjlig att få till en go känsla. Bara spinner runt även i höga växlar.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Får se om jag kör i Sardegna, får ej till en setup så man kan komma runt bara. Bilen helt omöjlig att få till en go känsla. Bara spinner runt även i höga växlar.

Har du kört Opel? Om du redan kör den kan du testa öppna diffen lite

Medlem
Skrivet av Limpler:

Har du kört Opel? Om du redan kör den kan du testa öppna diffen lite

Testat 3 av dom även Opel, med öppna menar du minska då ? Standard är 45% driving lock, 30% braking lock, 35Nm preload
Minska från 45% till ?

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Testat 3 av dom även Opel, med öppna menar du minska då ? Standard är 45% driving lock, 30% braking lock, 35Nm preload
Minska från 45% till ?

Ja, prova att minska driving lock, testa 35? Du kan även minska på anti roll bar bak.

Edit: Kom på att jag kan länka en guide som är bra.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2028926468

Finns hur mycket som helst att läsa men om du går ner till "Troubleshooting your car" och börjar där så är det lite lättare att se vad man ska skruva på.

Medlem

Ooh, Japan med F2 Kit Car kommer vara roligt, med tanke på hur sporadiska de känns i kurvorna

Medlem
Skrivet av Limpler:

Ja, prova att minska driving lock, testa 35? Du kan även minska på anti roll bar bak.

Edit: Kom på att jag kan länka en guide som är bra.
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2028926468

Finns hur mycket som helst att läsa men om du går ner till "Troubleshooting your car" och börjar där så är det lite lättare att se vad man ska skruva på.

Tack, ska läsa o lära, förhoppningsvis

Medlem

Mer strul, min ratt blev helt plötsligt väldigt lätt att ratta. Motståndet försvann o mindre respons. Är en gammal thrustmaster 500 men den har fungerat i många år. Nöjd annars.
Ska testa DR.2 o se om det är samma.

Medlem

Vilken bil lutar det åt för allesammans då? Jag tar nog det säkra kortet o kör Lancian efter lite snabbt testande. Kändes mest stabilt.

På tal om det, kommer det bli mer one make framöver? Kul att köra olika bilar utan att känna att man ger sig själv handikapp.

brrap brrap pew pew
Skrivet av fishfugg:

Vilken bil lutar det åt för allesammans då? Jag tar nog det säkra kortet o kör Lancian efter lite snabbt testande. Kändes mest stabilt.

På tal om det, kommer det bli mer one make framöver? Kul att köra olika bilar utan att känna att man ger sig själv handikapp.

Japp det kommer bli mer onemake i framtida säsonger


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Skriv svar