Crash Bandisvårt 4 - It's about omöjligt

Gen
Medlem
Crash Bandisvårt 4 - It's about omöjligt

Köpte N.Sane trilogy på PC och måste säga att de var rätt svåra spel så jag var beredd på att 4an också skulle hålla viss svårighetsgrad men måste säga att Toys for Bob trollar lite väl hårt. Spelet är fan apsvårt och svårighetskurvan drar spikrakt uppåt. Visst, man måste bli varm i kläderna och förstå mekanikerna (i början) men det ständiga skiftandet från att hoppa sidleds till djupleds eller tvärtom är ingen bagatell.

Tycker förövrigt spelet är bra, snyggt, charmigt och välgjort men fan vad kass man känner sig när man dör gång på gång. Har kommit till nästan slutet nu och när man ser dödsräknaren ligga på 50+ för första banan näst sista världen är det annat än skoj. Kan inte tänka mig hur omöjligt det är att ta alla boxar eller dö noll gånger.

Känns som att man nu på medelålderns höst verkligen inte är lika vass på precisionsspelande som när man var en ung spjuver

Svårighetsgraden för Crash 4 andra hälft är Dark Souls eller värre.

Moderator | Testpilot

Olika för alla. Första liren tycker jag är väldigt lätta spel varpå fjärde spelet är aningen svårare.

När jag spelade det på PS4 hade jag mängder med problem, men nu på PC går det mycket bättre av någon anledning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jävlar i svordomsh*lvete vad jag varit förbannad ikväll över detta spel..! Men nu. Nu! Har jag äntligen klarat det haha. Hahaha. Haha Haaha ha.

*andas*

Jag dog 111 gånger på näst-näst sista banan på det för mig absolut svåraste stället där man i sidled skiftar mellan alla maskerna 2-3 gånger per mask och ska undvika laserstrålar, skjutande fiender och exploderande lådor.

Grymt snyggt och roligt spel men jag får råpanik på när det ska vara så svårt att man riskerar att få kroniskt förhöjt blodtryck resten av livet 😝

Medlem

Köpte det förut till ps4 pro och ja, det är svårt, riktigt svårt. Var inte vackra "grodor" som kom ut från munnen kan jag säga, ord och inga visor...

I mina yngre dagar blev det mycket Super mario bros 3, castlevania 4 och hexen 1-2 som var oförlåtligt svåra men detta är bara sadistiskt. Spelade en del crash bandicoot på ps1 hos en vän eftersom jag själv inte hade råd med en till konsol. Vi klarade aldrig ut spelet.

Sambon provade också och tröttnade precis som mig och hon älskar i vanliga fall denna typ av spel haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nsane Trilogy fick mina händer att blöda. Plocka hem platinum i dessa var ingen lek och jag vet inte vilket som var värst. 1an hade ju en riktigt störd nivå uppe i himlen och även en bortplockad bana pga. att den var för svår som båda behövde klaras för 100%. Fanns andra man verkligen behövde memorera timingen i till 99% i för att sätta inom tidskrav och att inte dö osv.

När man lagt så mycket tid vägrar man ju ge upp också så det blir ett härligt självskadebeteende :), knappast så man ska låta skiten ligga på 99% när man ser ljuset i tunneln. I slutändan fann jag att en paus och sedan ett mer avslappnat retry kunde hjälpa mer än att resetta för 76:e gången.

Medlem

Köpte det till sambon då hon spelade det på PS1 back in the days....Hon hade dock förträngt hur jävla svåra spelen är så nu står det här i hyllan och bara samlar damm...Personligen lockar sådana där spel mig lite för lite för att jag ska orka ge mig i kast med det.

Medlem

Man kan inte välja svårighetsgrad? Jag verkligen ÄLSKADE Wrath of Cortex som kom till Gamecube men köpte N Sane Trilogy och tyckte det var för svårt.

Tråkigt att höra. Har haft spelet på radarn. Men jag är jävligt dålig på plattformare. Har också köpt N-Sane Trilogy och har bara tagit mig till slutet på tvåan och sitter fast på dom två andra. Så jag skippar nog att plocka upp fyran.

Har också hört att spelet är ett smärre helvete att klara 100%. Ska tydligen vara ett helvete det med.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

1
Skriv svar