6+ månader till PS5?

Medlem
6+ månader till PS5?

hur ser det ut med folks förbokningar? jag förbokade min PS5 hos komplett den 18e september (sent, men ändå), och som det ser ut nu så kommer den inte skickas förän i maj,

"Beställd, förväntas i lager 3 maj 2021"

gäller det här alla som varit lite sena på bollen? ska jag verkligen behöva vänta i över ett halvår? är det värt att avboka hos komplett och testa nån annanstans eller ser det likadant ut överallt? hade ju känts rimligt att vänta till januari eller februari senast, men vafan, 6+ månader?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kan vara värt att hålla utkik hos andra återförsäljare, men bristen på lådor verkar vara ganska rikstäckande till en början. Min bokning hos Webhallen ser inte ut att resultera i något på ett bra tag.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av quadratis:

hur ser det ut med folks förbokningar? jag förbokade min PS5 hos komplett den 18e september (sent, men ändå), och som det ser ut nu så kommer den inte skickas förän i maj,

"Beställd, förväntas i lager 3 maj 2021"

gäller det här alla som varit lite sena på bollen? ska jag verkligen behöva vänta i över ett halvår? är det värt att avboka hos komplett och testa nån annanstans eller ser det likadant ut överallt? hade ju känts rimligt att vänta till januari eller februari senast, men vafan, 6+ månader?

De har ju redan varnat för att alla dom som förbeställt redan nu inte kommer ha en från tidig sommar 2021. Kommer nog vara väldigt svårt att hitta en PS5:a i "the wild", men om du avbeställer sig kanske någon annan lycklig själ får sin tidigare, go for it.

Medlem

En sak som framkommit ur den stora förbokningstråden är att det verkar som att större återförsäljare har tillgång på mer saldo. Det bästa du kan göra är att försöka boka på lite fler ställen och samtidigt hålla stenkoll på Media Markt och Elgiganten. Vem vet, det kanske dyker upp en större leverans hos någon helt plötsligt? Det ökar dina chanser. Just nu verkar bokningen stängd men det kan förändras snabbt, speciellt efter release. Men ja, det är inte det lättaste just nu :/

Gör en PS5 mapp i Chrome om och lägg in lite direktlänkar som du kan kolla lite då och då

1
Skriv svar