Fantasi! Nintendo år 2030

Inaktiv
Fantasi! Nintendo år 2030

Skulle det vara spännande att ta reda på vad framtiden har att erbjuda?
Egentligen kanske det bästa är att man inget vet, men nu ska jag ändå ta en liten tur till framtiden bara för att få lite information om vad som kan hända och vad Nintendo kommer att erbjuda för överraskningar nästa gång som det är dags att fira Super Mario spelen.

Sätt dig ned. Spänn fast säkerhetsbältet, för nu ska vi ta en tur in i framtiden.

Året är 2030. Jag är 45 år gammal, börjar få åldersnoja eftersom det bara är 5 år kvar till 50.
Jag sitter ner och försöker skriva en liten krönika över 20-talet. För mig har 20-talet både varit på gott och ont.
Redan i slutet av 10-talet började jag skriva om vilka spel som jag ville se till en Nintendo 64 Classic Mini, men under 20-talet så dök det upp både nya Game & Watch konsoler samt nya Gameboy konsoler med klassiska spel på, men ingen Nintendo 64. Jag känner mig väldigt besviken på Nintendo eftersom vi fick en rad olika klassiska konsoler från Sega under 20-talet och jag kände att om Sega kan så borde även Nintendo kunna. Men Nintendo satsade hellre på att släppa samlingar med Nintendo 64 spel och Gamecube spel till Switch och dess efterföljare istället för att återsläppa dessa konsoler. ”Jag vill spela dessa spel som på 90-talet och 00-talet istället för på nyare konsoler” skrev jag i ett blogg inlägg på FZ i mitten av 20-talet när jag var lite smått irriterad över Nintendos beslut.

Men nu är det ett nytt årtionden igen och Nintendo har nyss talat om Super Mario Bros 45th Anniversery.
I år kommer New Super Mario All-Stars att släppas. Det är en samling med de fyra första New Super Mario Bros spelen, ”New Super Mario Bros”, ”New Super Mario Bros Wii”, ”New Super Mario Bros 2” och ”New Super Mario Bros U” med uppdaterad grafik och ljud för att passa nyare tv-apparater.
Super Mario 64 Smash Edition släpps med, ett spel som är en blandning av Super Mario 64 och Super Smash Bros, där man ska tävla mot andra spelare på olika Super Mario 64 banor men målet är att slå ut alla sina motståndare och få flest stjärnor.

Nintendo lanserar även sin egna tv-kanal det här året där man kan se och streama ett flertal tv-spels baserade filmer och serier som bland annat Mario, Zelda, Kirby, Sonic, Metal Gear och Castlevania.

Okej, det verkar spännande och jag skulle gärna vilja ta reda på mer men jag har inte tid. Om jag inte beger mig tillbaka till vår tid nu så kanske man fastnar här för evigt. Så vi sätter oss ner igen, spänner fast säkerhetsbältet och beger sig tillbaka till 2020.

Medlem

Mycket kommer handla om Nintendos förberedelser inför firandet av företagets 150-årsjubileum i september 2039.

Inaktiv
Skrivet av Swedengamer:

Mycket kommer handla om Nintendos förberedelser inför firandet av företagets 150-årsjubileum i september 2039.

Ja, det är ett gammalt företag
Det skulle vara kul att få tag på nyare Hanafuda kort från Nintendo eftersom det var det som de började tillverka i september 1889.

Inaktiv

Själv skulle jag vilja ha ett ”Paper Mario: All-Stars.”
Har första Paper Mario digitalt på Wii U men jag skulle gärna vilja ha Thousand-Years Door också. Hade det till Gamecube men eftersom det är så dyrt nu för tiden så ångrar jag mig att jag sålde det.

1
Skriv svar