Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Nej jag gjorde inte de, misstänkte att 2an va bättre grafiskt, ville se va alla prata om. 😅 Men kanske värt å börja med 1an ändå nu när jag märkte att jag gilla skiten. 😁

Gött!
Vilken är den bästa bästa VR-modden? Rent VR-tekniskt.

1an imponerar också grafiskt, det är typ samma stil.
1an har dock lite annorlunda styrning man åker fram som om man gled med en jetpack nästan (fast man kan inte sväva uppåt) så kör man smooth så håller man in greppknappen och kör man teleport så blir det som ett "jetpack hopp" i 3e person.
Men det gör inget imo smoothlocomotion fungerar bra bara att man använder knapp för att röra sig framåt och inte genom att trycka vänster spak framåt.

Den bästa VR-modden. Jag har inte spelat så många men Team Beef's moddar och Half life 2 moddarna känns som om spelen vore gjorda för VR.
Half life 2 VR har tom egen steam page så det hanteras som ett "eget spel" med Valves välsignelse. så välgjort är det
Resident Evil 2 och 7 är inte fy skam heller

Metal Hellsinger körde jag också men fick det aldrig att fungera riktigt smidigt (krävande) och eftersom det är ett spel man ska skjuta med rythm så blev det inte så bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

1an imponerar också grafiskt, det är typ samma stil.
1an har dock lite annorlunda styrning man åker fram som om man gled med en jetpack nästan (fast man kan inte sväva uppåt) så kör man smooth så håller man in greppknappen och kör man teleport så blir det som ett "jetpack hopp" i 3e person.
Men det gör inget imo smoothlocomotion fungerar bra bara att man använder knapp för att röra sig framåt och inte genom att trycka vänster spak framåt.

Den bästa VR-modden. Jag har inte spelat så många men Team Beef's moddar och Half life 2 moddarna känns som om spelen vore gjorda för VR.
Half life 2 VR har tom egen steam page så det hanteras som ett "eget spel" med Valves välsignelse. så välgjort är det
Resident Evil 2 och 7 är inte fy skam heller

Metal Hellsinger körde jag också men fick det aldrig att fungera riktigt smidigt (krävande) och eftersom det är ett spel man ska skjuta med rythm så blev det inte så bra.

Kul! Läste lite nu om spellängden, så jag slår nog till och kör på ettan först. Är så taggad på tvåan men ettan var rätt kort så det var överkomligt, och kanske roligare än att köra dom tvärtom. Är bara i början på RM2 än så länge så.

Kul! Ser fram emot att damma av datorn när PSVR2 stödet funkar. RE7 körde jag dock vanligt flatscreen när det kom, så jag vet att det inte kommer på frågan att lira de spelet i VR, hur bra spelet egentligen är. 😅

Medlem

Vi kanske inte är så värst långt ifrån att få bland annat Micro-led till ok pris?
Innan 2030 i alla fall, vågar jag hoppas på.
4K120Hz Micro-led, eyetracking, trådlös med pancake är väl lite av en dröm nivå när det kan nå mainstream?
Då är det väl nästan bara pris och storlek som med tiden ska sjunka.

Apple Vision Pro

"Den dyraste komponenten är inte helt oväntat de två högupplösta mikro-oled-skärmarna på 1,25 tum vardera som används i headsetet. Dessa kostar 228 dollar styck, rapporterar CNBC.

Totalt ligger komponentkostnaden på 1 542 dollar, vilket kan jämföras med försäljningspriset på 3 499 dollar."

Skönt att Apple kan ta marginal och förmodligen går plus redan på gen1.
Mer mjukvara och optimeringar lär komma och ske med tiden.

Priset för Vision Pro komponenter

Medlem

Kom ihåg att en gen1-produkt har en ordentlig utvecklingskostnad att ta igen också. Jag tror inte det går nöd på Apple, men mellanskillnaden mellan priset och komponentkostnaden är inte ren vinst.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vi kanske inte är så värst långt ifrån att få bland annat Micro-led till ok pris?
Innan 2030 i alla fall, vågar jag hoppas på.
4K120Hz Micro-led, eyetracking, trådlös med pancake är väl lite av en dröm nivå när det kan nå mainstream?
Då är det väl nästan bara pris och storlek som med tiden ska sjunka.

Apple Vision Pro

"Den dyraste komponenten är inte helt oväntat de två högupplösta mikro-oled-skärmarna på 1,25 tum vardera som används i headsetet. Dessa kostar 228 dollar styck, rapporterar CNBC.

Totalt ligger komponentkostnaden på 1 542 dollar, vilket kan jämföras med försäljningspriset på 3 499 dollar."

Skönt att Apple kan ta marginal och förmodligen går plus redan på gen1.
Mer mjukvara och optimeringar lär komma och ske med tiden.

Priset för Vision Pro komponenter

Sen får man lägga till RnD kostnaden för både Hårdvaran och Mjukvaran samt tillverkningskostnad, frakt, marknadsföring mm så blir det nog inte så stor marginal som många tror.

Men när första generationen konsumenter betat av den största delen av RnD kostnaderna samt att volymerna troligtvis går upp när nästa generation släpps och då kanske både en vanlig och en gen 2 PRO så borde priserna trilla ner en bit.

Skoj att Apple satsar på lite nytt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Kom ihåg att en gen1-produkt har en ordentlig utvecklingskostnad att ta igen också. Jag tror inte det går nöd på Apple, men mellanskillnaden mellan priset och komponentkostnaden är inte ren vinst.

Skrivet av Crank:

Sen får man lägga till RnD kostnaden för både Hårdvaran och Mjukvaran samt tillverkningskostnad, frakt, marknadsföring mm så blir det nog inte så stor marginal som många tror.

Men när första generationen konsumenter betat av den största delen av RnD kostnaderna samt att volymerna troligtvis går upp när nästa generation släpps och då kanske både en vanlig och en gen 2 PRO så borde priserna trilla ner en bit.

Skoj att Apple satsar på lite nytt.

Jo precis, jag menade bara att det är påväg framåt.
När de kommer få ner priset till en massmarket nivå så blir det ju både billigare att producera samt att de inte behöver ta lika stor marginal per enhet vilket gör stor skillnad.

Men PSVR3 och typ Quest 5(eller Quest 4 Pro?)kan ju få det jag beskrev.

Medlem

Stor uppdatering till Ghosts of Tabor släppt igår.
Prag inspirerade kartan Matka Miest har uppdaterats med att stora musemuet och katedralen har öppnats.
I museumet finns även chansen/risken att den nya bossen "The Collector" spawnar.
Matka Miest går även nu att spela på dagtid så precis som Island of tabor kartan går det nu att spela både dag och natt variant av kartan.

Matka Underground är en ny karta som utspelar sig i Matka Miest tunnelbane och kloaksystem.

Sen har det kommit en del nya funktioner hur man återställer hälsan mm samt en massa fixar.

Detta är första stora uppdateringen efter att spelet släpptes officiellt på Meta Quest store.

Har hunnit spela lite och den nya underground kartan är riktigt rolig med många fiender ich blandat mellan trånga utrymmen, lite större och få extraction points.
Även Matka Miest har blivigt bättre och det känns nu mer meningsfullt och roligare att gå in på den banan.

Utvecklarna har gjort en liten trailer för den nya uppdateringen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vi kanske inte är så värst långt ifrån att få bland annat Micro-led till ok pris?
Innan 2030 i alla fall, vågar jag hoppas på.
4K120Hz Micro-led, eyetracking, trådlös med pancake är väl lite av en dröm nivå när det kan nå mainstream?
Då är det väl nästan bara pris och storlek som med tiden ska sjunka.

Apple Vision Pro

"Den dyraste komponenten är inte helt oväntat de två högupplösta mikro-oled-skärmarna på 1,25 tum vardera som används i headsetet. Dessa kostar 228 dollar styck, rapporterar CNBC.

Totalt ligger komponentkostnaden på 1 542 dollar, vilket kan jämföras med försäljningspriset på 3 499 dollar."

Skönt att Apple kan ta marginal och förmodligen går plus redan på gen1.
Mer mjukvara och optimeringar lär komma och ske med tiden.

Priset för Vision Pro komponenter

Stor skillnad på micro-OLED och micro-LED, finns inte en chans att den sistnämnda finns i något med så hög punkttäthet till 2030

Medlem

Möjligt att det skrivits tonvis av liknande inlägg här. Men för er som behöver glasögon i headsetet så tipsar jag om HonsVR. Beställde linser därifrån och tror det landade på typ 600 spänn med frakt och ett litet case att ha dom i. Det sistnämnda var dock ett extra val jag gjorde. Väldigt nöjd och OTROLIGT skönt att slippa glasögonen. Köpte till Quest3 . Leveransen gick på 2 veckor vilket man väl får se som ok med tanke på att det väl skickas från typ Kina.. Hittade dessutom någon kampanj kod som drog av 10% av priset. Den har dock gått ut nu. Men kanske finns nya sätt hitta.

Varm rekommendation hur som helst. Och nej jag är inte på något sätt i samarbete med företaget.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Möjligt att det skrivits tonvis av liknande inlägg här. Men för er som behöver glasögon i headsetet så tipsar jag om HonsVR. Beställde linser därifrån och tror det landade på typ 600 spänn med frakt och ett litet case att ha dom i. Det sistnämnda var dock ett extra val jag gjorde. Väldigt nöjd och OTROLIGT skönt att slippa glasögonen. Köpte till Quest3 . Leveransen gick på 2 veckor vilket man väl får se som ok med tanke på att det väl skickas från typ Kina.. Hittade dessutom någon kampanj kod som drog av 10% av priset. Den har dock gått ut nu. Men kanske finns nya sätt hitta.

Varm rekommendation hur som helst. Och nej jag är inte på något sätt i samarbete med företaget.

Ja jag har linser från HonsVR till mitt PSVR2 headset.
Quest 3 linser köpte jag från VR Rock och med koden macinvr får man 5% eller om det var 10% rabatt. Den verkar gälla för alltid för alla jag tipsat om den koden har kunnat använda den inkl mig själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Citra har ju blivit bortplockad men finns fortfarande på Quest 3 att plocka hem. Testade nu och eftersom 3ds spel är i 3D så är det ganska ball effekt att spela Ocarina of time på quest 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Citra har ju blivit bortplockad men finns fortfarande på Quest 3 att plocka hem. Testade nu och eftersom 3ds spel är i 3D så är det ganska ball effekt att spela Ocarina of time på quest 3.

Vadå bortplockad? Ser inte information om det någonstans.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Vadå bortplockad? Ser inte information om det någonstans.

Citra är en 3DS emulator, samma team som gått vidare och utveckla Yuzu Nintendo Switch emulator så det är väl bara naturligt att båda stängs ner samtidigt.

"Hello yuz-ers and Citra fans:

We write today to inform you that yuzu and yuzu’s support of Citra are being discontinued, effective immediately."


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Citra är en 3DS emulator, samma team som gått vidare och utveckla Yuzu Nintendo Switch emulator så det är väl bara naturligt att båda stängs ner samtidigt.

"Hello yuz-ers and Citra fans:

We write today to inform you that yuzu and yuzu’s support of Citra are being discontinued, effective immediately."

Surt! Läste något om drBeefs experimentella 6DOF-uppdatering. Hoppas kunna testa den trots detta. Men då lär det ju inte bli någon mer utveckling framöver.

Medlem
Skrivet av lonian:

Citra är en 3DS emulator, samma team som gått vidare och utveckla Yuzu Nintendo Switch emulator så det är väl bara naturligt att båda stängs ner samtidigt.

"Hello yuz-ers and Citra fans:

We write today to inform you that yuzu and yuzu’s support of Citra are being discontinued, effective immediately."

Både Citra och Yuzu är opensource.
Citra 3D till Quest är utvecklad av nån annan men baseras ju på Citra och har tom namnet med så får se hur det blir i slutändan.
Vad jag förstått skulle det också ett "verktyg" för att köra 2d spel/program i 3d på Quest.
Men eftersom det byggs på en 3ds emulator så blev det naturligt att köra 3ds spel också då spelen redan har 3d


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har förbokat en ny gunstock som troligtvis levereras på Torsdag.
Då blir det "uppgradera från denna.
MrTass QuickAim

3d printad som börjar falla sönder nu. Fungerar riktigt bra men saknar stöd mot axel.

Den nya är "officiela Ghosts of Tabor" gunstocken Tabor Raidr som ör framtagen tillsammans med svenska MamutVR

Det som är bra med denna är att den ska funka med typ alla VR kontrollers.
Så kommer kunna använda den både med Quest 3 och PSVR2 👍

Blir att testa den i några spel så ska jag komma med ett utlåtande. Den är rätt dyr, ca 1200kr komplett.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har förbokat en ny gunstock som troligtvis levereras på Torsdag.
Då blir det "uppgradera från denna.
MrTass QuickAim
<Uppladdad bildlänk>

3d printad som börjar falla sönder nu. Fungerar riktigt bra men saknar stöd mot axel.

Den nya är "officiela Ghosts of Tabor" gunstocken Tabor Raidr som ör framtagen tillsammans med svenska MamutVR

Det som är bra med denna är att den ska funka med typ alla VR kontrollers.
Så kommer kunna använda den både med Quest 3 och PSVR2 👍
https://youtu.be/TNLbmfPoUAo?si=N0bBNDKAoTGudTqe

Blir att testa den i några spel så ska jag komma med ett utlåtande. Den är rätt dyr, ca 1200kr komplett.

Nu har jag spelat med denna Gunstock ett tag och mitt utlåtande är.
Gunstock är inget för mig, iaf inte i spel där man kör mot andra spelare och vill vara snabb.
Gunstockens axelstöd är i metall, det gör att den blir tung och lite hävarms-effekt när man håller den i en hand.

Med en hand menar jag att istället för att man lossar kontrollerna från själva gunstocken så delar man gunstucken i 2 delar, då fortsätter gunstocken som under underarmarna och på så sätt är inte i vägen när man ska använda pistol, kasta granater eller loota/hålla på med inventory.

Det är inte så att den inte fungerar. I spel där man bara skjuter prick på talvor, sniprar eller där tempot mot AI inte är så snabbt fungerar det utmärkt och känns riktigt bra. Men just PvP och så känns det, iaf för mig klumpigt. Det är ju dessutom extra kostsamt att dö i spel som Ghosts of tabor som är det spelet jag spelar mest så då vill man ju vara snabb.

Nej jag kommer återgå till min 3d-printade QuickAim. enda fördelen gunstocken ger jämfört med den är sniper på långa avstånd allt annat blir långsammare och klumpigare för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har förbokat en ny gunstock som troligtvis levereras på Torsdag.
Då blir det "uppgradera från denna.
MrTass QuickAim
<Uppladdad bildlänk>

3d printad som börjar falla sönder nu. Fungerar riktigt bra men saknar stöd mot axel.

Den nya är "officiela Ghosts of Tabor" gunstocken Tabor Raidr som ör framtagen tillsammans med svenska MamutVR

Det som är bra med denna är att den ska funka med typ alla VR kontrollers.
Så kommer kunna använda den både med Quest 3 och PSVR2 👍
https://youtu.be/TNLbmfPoUAo?si=N0bBNDKAoTGudTqe

Blir att testa den i några spel så ska jag komma med ett utlåtande. Den är rätt dyr, ca 1200kr komplett.

Själv funderar jag på om man skall skaffa "knuckle straps" eller vad dom nu heter. Det finns ju svindyra varianter av Meta själva men dom kanske inte är värt det. Någon 3e part som gör bättre straps? Är det ens skönt med knuckle straps?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag spelat med denna Gunstock ett tag och mitt utlåtande är.
Gunstock är inget för mig, iaf inte i spel där man kör mot andra spelare och vill vara snabb.
Gunstockens axelstöd är i metall, det gör att den blir tung och lite hävarms-effekt när man håller den i en hand.

Med en hand menar jag att istället för att man lossar kontrollerna från själva gunstocken så delar man gunstucken i 2 delar, då fortsätter gunstocken som under underarmarna och på så sätt är inte i vägen när man ska använda pistol, kasta granater eller loota/hålla på med inventory.

Det är inte så att den inte fungerar. I spel där man bara skjuter prick på talvor, sniprar eller där tempot mot AI inte är så snabbt fungerar det utmärkt och känns riktigt bra. Men just PvP och så känns det, iaf för mig klumpigt. Det är ju dessutom extra kostsamt att dö i spel som Ghosts of tabor som är det spelet jag spelar mest så då vill man ju vara snabb.

Nej jag kommer återgå till min 3d-printade QuickAim. enda fördelen gunstocken ger jämfört med den är sniper på långa avstånd allt annat blir långsammare och klumpigare för mig.

Gunstocks är ju bara för känslan handlar inte om att få mer kills än något då kör man med mus Har en protube men jag har ett problem jag får grymt ont i axlarna av någon mysko anledning. Fixar inte att lyfta dem i vissa vinklar tydligen men riktigt skön känsla i den. Köpte även med bipod totalt onödigt men lite kul

Skulle velat se typ the hunter classic i VR då hade den fått mycket användning.

Medlem
Skrivet av lonian:

Själv funderar jag på om man skall skaffa "knuckle straps" eller vad dom nu heter. Det finns ju svindyra varianter av Meta själva men dom kanske inte är värt det. Någon 3e part som gör bättre straps? Är det ens skönt med knuckle straps?

Ja knucklestraps är väldigt trevligt speciellt när man vänjer sig med dom är det lite jobbigt utan.
Använde till Quest 2 men dom passar inte riktigt till Quest 3 då det bla satt fast med ett snöre runt tracking ringen. Kanske går att modifiera att passa Quest 3 också men inte kollat närmare på det.

Skrivet av Shodan:

Gunstocks är ju bara för känslan handlar inte om att få mer kills än något då kör man med mus Har en protube men jag har ett problem jag får grymt ont i axlarna av någon mysko anledning. Fixar inte att lyfta dem i vissa vinklar tydligen men riktigt skön känsla i den. Köpte även med bipod totalt onödigt men lite kul

Skulle velat se typ the hunter classic i VR då hade den fått mycket användning.

Jag vet att Gunstocks är mycket för känslan men det är ett bra hjälpmedel också. Att linjera upp kontrollerna gör att om man håller kontrollerna löst bara minskar "skakandet" med 50% då dom "skakar" med varandra i linje än separat från varandra.
Detta fixar min gamla gunstock redan, som i praktiken bara är en pinne som sticken fram som man kan stödja/greppa "offhand" på.
Tabor Raidr har denna funktion i originalutförandet (att bara linjera kontrollerna) men jag köpte som sagt till även Axel-stödet just för att få stöd mot axeln. Det hjälper mot långdistans då kolla genom kikarsikte (om det inte finns inbyggd stabilsering i spelet tex genom att hålla in en knapp) gör "skakningar" än värre.

Det gick att rada upp kills med gunstock men som du säger, det är nog mest med känslan. Jag känner mig klumpigare med allt annat så då blir gameplayet totalt sett lidande, iaf i PvP-spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag spelat med denna Gunstock ett tag och mitt utlåtande är.
Gunstock är inget för mig, iaf inte i spel där man kör mot andra spelare och vill vara snabb.
Gunstockens axelstöd är i metall, det gör att den blir tung och lite hävarms-effekt när man håller den i en hand.

Med en hand menar jag att istället för att man lossar kontrollerna från själva gunstocken så delar man gunstucken i 2 delar, då fortsätter gunstocken som under underarmarna och på så sätt är inte i vägen när man ska använda pistol, kasta granater eller loota/hålla på med inventory.

Det är inte så att den inte fungerar. I spel där man bara skjuter prick på talvor, sniprar eller där tempot mot AI inte är så snabbt fungerar det utmärkt och känns riktigt bra. Men just PvP och så känns det, iaf för mig klumpigt. Det är ju dessutom extra kostsamt att dö i spel som Ghosts of tabor som är det spelet jag spelar mest så då vill man ju vara snabb.

Nej jag kommer återgå till min 3d-printade QuickAim. enda fördelen gunstocken ger jämfört med den är sniper på långa avstånd allt annat blir långsammare och klumpigare för mig.

Jag kikar själv på Gunstocks men är lite skeptisk och tror på förhand som det du säger, att det inte är något för mig heller. Samtidigt som det ser lite gött ut! Men det är just det där med att man ändrar från olika vapen då och då som ger mig lite huvudbry med just gunstocks.

Jag är sugen på denna. Kontrollerna sitter fast med magneter så de är lätta att ta av och separera, när man tex ska släppa vapnet och använda händerna, eller en enhands pistol, eller kasta en granat. Justerbar längd på hela gunstocken, samt snabbt hopfällbart axelstöd, som räcker med att snärta till med överarmen för att fälla tillbaka, beroende på vad man har för "vapen" eller om man ska köra med pistol. Men framförallt så ska den tydligen vara väldigt lätt.

Men står som sagt och velar ifall gunstock är något för mig överhuvudtaget. Men i sådana fall får de bli en Kobra Vader One.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Jag kikar själv på Gunstocks men är lite skeptisk och tror på förhand som det du säger, att det inte är något för mig heller. Samtidigt som det ser lite gött ut! Men det är just det där med att man ändrar från olika vapen då och då som ger mig lite huvudbry med just gunstocks.

https://thevrrealm.com/wp-content/uploads/2023/04/kobra-v1-fe...

Jag är sugen på denna. Kontrollerna sitter fast med magneter så de är lätta att ta av och separera, när man tex ska släppa vapnet och använda händerna, eller en enhands pistol, eller kasta en granat. Justerbar längd på hela gunstocken, samt snabbt hopfällbart axelstöd, som räcker med att snärta till med överarmen för att fälla tillbaka, beroende på vad man har för "vapen" eller om man ska köra med pistol. Men framförallt så ska den tydligen vara väldigt lätt.

Men står som sagt och velar ifall gunstock är något för mig överhuvudtaget. Men i sådana fall får de bli en Kobra Vader One.

Ja så här efterhand så tror jag en gunstock där kontrollerna bara är linjerade men man fäller lätt in/ut ett axelstöd då man behöver är bättre.
Jag trodde inte först att jag skulle tycka så men insett att det räcker med att kunna ha kontrollerna linjerade när man skjuter dom flesta vapen.
Jag känner bara att jag saknar axelstödet just vid kikarsikte på lång distans annars är det överflödigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelat vidare en del i Asgards Wrath 2
Någon annan som kör eller tom kört igenom det?

Tyvärr fortfarande råkat ut för bugg som hindrar en att fortsätta men det har fixat sig till slut.

Tycker det bara blir bättre och bättre ju mer man klr på storyn.
Visst kan man bli typ lite utbränd av att gå in i varje grotta man passerar då det till slut blir som i elderscrolls väldigt samma grotta efter ett tag.
Men hålla sig till mainstoryn då och strunta i sidogrejerna är riktigt kul.
När man kört nån timma så känner man att man rört på sig tom 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har inte gett Asgards Wrath 2 en chans. Inte kört ettan, bara startat upp Wath 2 litegrann och blev avtänd på precis allt.
Men ska ge det en ärlig chans någon gång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Spelat vidare en del i Asgards Wrath 2
Någon annan som kör eller tom kört igenom det?

Tyvärr fortfarande råkat ut för bugg som hindrar en att fortsätta men det har fixat sig till slut.

Tycker det bara blir bättre och bättre ju mer man klr på storyn.
Visst kan man bli typ lite utbränd av att gå in i varje grotta man passerar då det till slut blir som i elderscrolls väldigt samma grotta efter ett tag.
Men hålla sig till mainstoryn då och strunta i sidogrejerna är riktigt kul.
När man kört nån timma så känner man att man rört på sig tom 😅

Jag kör det! Tycker det lider lite av Elderscrolls-fatigue, men väldigt bra spel när man kommer in i det. Kör också mest mainstory och skippar sidogrejorna


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag kör det! Tycker det lider lite av Elderscrolls-fatigue, men väldigt bra spel när man kommer in i det. Kör också mest mainstory och skippar sidogrejorna

Japp håller med.
Hoppar faktiskt hellre in i uncharted rifts ist för att ströva omkring i openworld grotta för grotta eller tältläger.
Saker man samlar på sig i uncharted rift kan man i slutet av varje nivå skicka vidare till sin karaktär i storymode.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har inte gett Asgards Wrath 2 en chans. Inte kört ettan, bara startat upp Wath 2 litegrann och blev avtänd på precis allt.
Men ska ge det en ärlig chans någon gång.

Jag blev också avtänd i början och hade väll inget direkt sug i början av själva äventyret heller. Men det växer när man får sin första medföljare och senare efter första templet så tycker jag spelet kommer igång.
Bara man inte fastnar på att bli en "completionist" och måste gå in i varenda grotta mm eller avstickare . Då blir man "openworld trött" snabbt. Tror det är än värre i VR att bli det, iaf för mig 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

AW1 var kasst imo, kan inte alls begripa GOTY-utmärkningar som väl IGN hade. Vet dock inte hur likt AW2 och AW1 är

Medlem
Skrivet av Gesturr:

AW1 var kasst imo, kan inte alls begripa GOTY-utmärkningar som väl IGN hade. Vet dock inte hur likt AW2 och AW1 är

Jag har AW1 men har inte ens installerat och startat det.
Jag tror det hade sin skara av fans annara hade det väll inte kommit en uppföljare.
Men jag har också hört att spelen är olika bla hur stridsystemet fungerar. Första spelet hade väll en del kritik kring det och att det var "för långt" och tappade fokus.
2an är iaf underhållande, en 10 av 10 som IGN vet jag inte kanske för tidigt att säga men FZ 4/5 kan jag se vara korrekt betyg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ettan var ju ett smärre mästerverk med kul problemlösning och lek med gudaperspektiv och alla briljanta side kicks med olika förmågor. Blev aldrig tråkigt. Vad skrämde bort er. För lite panga panga? Inga zombies?

Skriv svar