Erat första spel?

Medlem

Operation Wolf till C64, det var tider det.

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Operation Wolf till C64, det var tider det.

Det var ett roligt spel vill jag minnas. Hade ljuspistol till min C64:a när jag spelade det.

Inaktiv
Skrivet av Joel1992:

Vore intressant att höra vilket spel ni spelade först i era liv(om ni lyckas komma ihåg).
på.;)

Jag kom INTE ihåg!

Medlem
Skrivet av Emael:
Skrivet av Joel1992:

Vore intressant att höra vilket spel ni spelade först i era liv(om ni lyckas komma ihåg).
på.;)

Jag kom INTE ihåg!

Du skapar ett användarkonto för att kunna skriva det?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

hmmm. tror det är qeen tror jag det hette

Age of empire age of kings vid 5 års ålder spelade det i flera år vilka minnen....


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Det första spelet jag fick var Herkules till PSOne:)
Men det första spelet jag spelade var nog antingen Sonic The Hedgeog på Sega eller TMNT på NES:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

H.E.R.O.
eller
Get off My Garden

bägge C-64


signatur

C64 will never die
only the players

Medlem

Super Mario World eller Soul Calibur... Kommer inte riktigt ihåg vilket

Medlem

Sonic Invaders till Creativision!

Medlem

det är jävligt kul att läsa om folk som har i mina ögon "nya" spel som sina första spel det är helt sjuukt vad tiden går fort O_O

hmm vad kan mitt första vara, tror det var Frogger eller det där andra,, man åker runt med en platform och så äre en boll som studsar imot den.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

det där andra,, man åker runt med en platform och så äre en boll som studsar imot den.

Breakout / Arkanoid ?

Medlem

kan inte svara på vilket det där :/ är snart 20år sedan jag sist såg det kan jag tro, minnet är lite luddigt


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tro det eller ej men det var Commandos 2 : Men of Courage xD, det är faktiskt källan till att jag är så bra på engelska :P.

Medlem

Commandos 2? kom inte det ut typ för bara några år sedan?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Commandos 2? kom inte det ut typ för bara några år sedan?

Release: 2001-09-28

Själv så var det väl Mario.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

James bond på N64 har jag för mig!


signatur

Wai

Medlem

Det var nog super mario till SNes, tror jag i alla fall.


signatur

Rawr

Medlem

Ett asteroidspel på atari... kommer inte ihåg vad det heter? Asteroid? hmm


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Pong på en konsol vars namn jag inte minns. Var väl 3-4 år första gången som jag minns det. Född 88 så det var inte direkt det modernaste.
Man kunde välja några olika varianter på det såsom hockey, tennis, pingis etc. Egentligen bara olika banlayouter.
Första spelet jag köpte själv var Dr Dragos Madcap Chase när jag var runt 7 om jag inte minns fel. Grymt skönt spel, ashärlig humor

Inaktiv

Mitt första spel var b.l.a Chips Challenge(Har ikonen som avtar) och The Incredible Machine, alltså ca år 1995-1996.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Mitt första spel till pc var F-16 Fighting Falcon och till ps var det Crash Bandicoot 3: Warped. Båda ligger fortfarande i cd hyllan på mitt skrivbord där dom har luggit i över 10 år nu

Medlem

Super Mario All-stars till SNES
Fick SNES och det spelet när jag fyllde 6år
Super Mario All-Stars innehöll :

Super Mario Bros
Super Mario Bros Lost Levels
Super Mario Bros 2 (den man kastar saker i)
Super Mario Bros 3
Super Mario World

Fina minnen :heart:

Medlem

Hm, nåt slags tennisspel i slutet av 70/-början av 80-talet. Kommer dock ej ihåg vad spel hade för namn. var en kompis farsa som hade köpt någon slags konsol.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Rockin' Kats till NES tror jag var mitt första spel.
Kan också varit något av Super Mario Bros-spelen.

Blev mer intresserad av spel när jag för första gången lirade Wolfenstein 3D, Lemmings och Doom.
Sen kom GTA och Duke Nukem 3D och då var jag totalt fast...

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Emael:
Skrivet av Joel1992:

Vore intressant att höra vilket spel ni spelade först i era liv(om ni lyckas komma ihåg).
på.;)

Jag kom INTE ihåg!

Du skapar ett användarkonto för att kunna skriva det?

Rofl


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Bra fråga, någon gång runt 91 måste det ha varit... Kommer inte alls ihåg vilket som var först dock. Kan ha varit gamla hederliga Monopol eller så var det pong som också fanns på datorn.

Medlem
Skrivet av Joel1992:

Vore intressant att höra vilket spel ni spelade först i era liv(om ni lyckas komma ihåg).
mitt första spel var NFS2 som jag fick under påsken då jag var 4 år gammal. sen följt av spel som NFS 3-4,sims park, POD, magnus och myggan, lekis, colin mcrae rally, warcraft2, starcraft, baldurs gate (i sällskap med pappa) och även en drös med andra spel jag glömt namnet på.;)

theme park menar du väl?

Inaktiv

Hmmm minns inte riktigt... men när jag var 5 år (tror jag) började jag spela nhl 99.

Inaktiv

Pipedream på en 386a

123
Skriv svar