Skärmdumpar från spel

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Empyrion... skojar bara: StarField. Från StarField Direct igår. Bara längtar tills att jag kan parkera ett skepp någonstans och bara utforska planeter och boldly go någonstans och du inte vet vad du kommer hitta.

Bilden sammanfattar den där känslan ganska bra.
<Uppladdad bildlänk>

To boldly go, where no weird ship has gone before. : )

(också från Starfield trailern)
.
.
.
En bild från sent i spelet på Distant Worlds 2 (rymdstrategi). Kan bli lite busy i slutet, men hanterbart med pausknappen.

Medlem

Har ni lyckats ladda ned starfield redan era rymdpirater?

Medlem
Skrivet av zevile:

Har ni lyckats ladda ned starfield redan era rymdpirater?

Det blev lite off-topic, det är från de trailers som släpptes igår. Jag adderade en skärmdump från ett spel jag spelat för att bli mer on-topic.

Medlem
Unreal Tournament 99

Fick lite feeling och startade upp gamla UT99, som fortfarande är peak FPS. Spot on tempo, musik och kontroller!

(DX11 renderer och HD-texturepack)

Medlem

Här kommer sista bunten från God of War Ragnarök (PS5):

Vilket jäkla spel! Tillsammans med föregående titel så placerar sig denna upplevelse otroligt högt upp på listan över mina personliga favoriter. Visst finns det lite skavanker här och där—spelmässigt är det lite spretigt—men som berättelse är det rakt av magiskt.

Fler bilder (SPOILERS):


signatur

Konsolgubbe

Medlem

En dump ifrån min current obsession <3.

Medlem

Fick bli lite Forza Horizon 5

Medlem

Automobilista 2.

Medlem

Slänger upp en liten rackare från Tails of Iron (PS5):

En riktigt nice liten sidrullande soulslike som kom ”gratis” med Playstation Plus för någon månad sen. Tight gameplay, stämningsfullt, hyfsad berättelse och fantastisk artwork. Rekommenderas!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Medlem

Tre från Dying Light 2
.
Hakon

.
.
Förbättrat goresystem i en av de större uppdateringarna. Inte alls lika bra som i Dead Island 2 med sitt FLESH system, men klart bättre än förut.

.
.
Pendlare på väg till jobbet på morgonen

Medlem
Uncharted 4 (PC)

En av slutscenerna, när det helt plötsligt blev "hela havet stormar" ombord på pråmen de står på! 😁

Medlem
Ratchet & Clank - Rift Apart (PC)

Väldigt stabil konsolport måste jag ändå säga.
Det enda negativa jag kan anmärka på är röstskådespelet, som jag inte direkt är helt såld på.
Och ljudmixen (rent tekniskt) är ganska ojämn.

Medlem

Trek to Yomi (PS5):

Blev ännu ett PS Plus-spel för min del (som en liten avstickare från TotK, där jag inte lägger tid på bilder pga. det spelets UI).

Trek to Yomi är ett ganska häftigt litet spel. Det fullkomligen dryper av stämningsfull estetik, och varje scen är och nosar på perfektion när det gäller miljöer, kameravinklar och belysning. Rent grafiskt är det alltså, trots avsaknad av färger, väldigt vackert (bortsett från karaktärernas ansikten, som hade behövt lite extra kärlek). Även berättelsen fyller sina skor på ett relativt tillfredsställande sätt (trots att den inte är särskilt nyskapande), och du som spelare har en viss inverkan gällande hur den ganska dystra sagan slutar.

Dessvärre håller spelet inte hela vägen när det gäller till gameplay. Jag tragglade mig fram ganska långt på svårighetsgraden ’normal’, men striderna kändes repetitiva och jag kom inte alls överens med hur pareringar fungerar. De känns oregelbundna på ett jäkligt irriterande vis. Då detta endast var ett ”mellanspel” för mig valde jag därför att peta ner svårighetsgraden, varpå upplevelsen fick ett mycket bättre flyt. Trots vissa tillkortakommanden kan jag alltså ändå rekommendera spelet som ett kort, otroligt artistiskt, avbrott från ”vanliga” spel.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Medlem

Två screenshots från Baldur's Gate 3. Har rätt många screenshots, men vill inte ladda upp något som innehåller spoilers från varken karaktärer, miljöer, eller story, så blev rätt begränsat.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Två från Starfield (PC)

Medlem
TLOU (PC)

Blev sugen på ny runda och vart som vanligt bortblåst av hur snyggt det är.

Medlem

Ghost of Tsushima: Director’s Cut (PS5):


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Ännu mer Ghost of Tsushima: Director’s Cut (PS5):


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Många klassiker i videohyllan.

Det var ett tag sedan man såg ”Tsarface” och ”The Oddfather”.

Rast

Medlem

Starfield
(Håller mina screenshots spoiler-fria)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av GustavA:

Många klassiker i videohyllan.

<Uppladdad bildlänk>

Det var ett tag sedan man såg ”Tsarface” och ”The Oddfather”.

<Uppladdad bildlänk>
Rast

Vad för spel? 🙂

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Vad för spel? 🙂

Oops. Glömde skriva. Lake heter det. Riktigt mysigt spel. Man delar ut post typ.

Skrivet av GustavA:

Oops. Glömde skriva. Lake heter det. Riktigt mysigt spel. Man delar ut post typ.

Tack snälla 🙂 Ha en fin kväll 🌹

Medlem
Medlem

Lite Starfield

Medlem
Resident Evil 4 Remake - Separate Ways (PC)

Snuskigt snyggt och svinbra DLC.

(Något synd bara att röstskådisen till Ada lämnar lite att önska...)

Medlem
Några till RE4R för skojs skull!
Medlem

MythForce


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Skriv svar