Skärmdumpar från spel

Medlem
Skrivet av Fulci:

Båda är fina men den första lite mer. Stämningsfullt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Blev inte så mycket plåtande under denna genomspelning, men måste ändå slänga upp några screens från Superhot (PS5 (PS4, bakåtkompatibelt)):

https://i.postimg.cc/rFmdnnTt/72-ADDBB5-0-EF7-4-D0-E-82-FB-41...

https://i.postimg.cc/gkpSsT9K/9-C3-CAF23-F498-46-C8-BF76-8-BE...

SPOILERS:

Sen på bollen, men RUSKIGT imponerad av det här liret! Trodde inte att det skulle ha något direkt narrativ, utan att det ”endast” gick ut på att panga röda gubbar i slowmotion. Vad jag fick var istället kanske den mest innovativa shooter jag spelat på flera år!

Detta inlägg fick mig att dra hem spelet. Det börjar bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Miles Morales.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta inlägg fick mig att dra hem spelet. Det börjar bra.

Kul! Hoppas det håller hela vägen. Håll mig gärna uppdaterad.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Första vändan—av vad jag tror är många—från Marvel’s Spider-Man Remastered (PS5):

Fenomenalt fotoläge! Älskar att det går att latja med ljussättningen etc.. Det här kommer förmodligen sluka en massa timmar från min redan begränsade tidsbank.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Första vändan—av vad jag tror är många—från Marvel’s Spider-Man Remastered (PS5):

https://i.postimg.cc/fL1RR4C8/6698-DF38-54-F5-4213-836-D-F0-C...

https://i.postimg.cc/4Nk3Cgmd/EDDEB1-BC-2152-4-EE6-9-F6-B-3-F...

https://i.postimg.cc/7ZqY6n1r/35-D94739-3559-4-B23-BF28-E2-B7...

https://i.postimg.cc/Hswkdhyt/3-FCD5-C0-A-5-D9-E-4-D29-8014-D...

Fenomenalt fotoläge! Älskar att det går att latja med ljussättningen etc.. Det här kommer förmodligen sluka en massa timmar från min redan begränsade tidsbank.

Jäkligt läckra bilder. 👍 Gillar speciellt den sista.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jäkligt läckra bilder. 👍 Gillar speciellt den sista.

Tack - och tack detsamma! Det är ju ett helt fantastiskt spel att fota i. Ger användaren en enorm frihet över alla bildens parametrar. Det vet ju du, som lagt upp bilder från uppföljaren.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Tack - och tack detsamma! Det är ju ett helt fantastiskt spel att fota i. Ger användaren en enorm frihet över alla bildens parametrar. Det vet ju du, som lagt upp bilder från uppföljaren.

Håller med, fotoläget är verkligen kanon. Det enda jag har lite svårt för är att man måste trycka på paus. Knappen sitter dåligt till i stridens hetta så att säga. I ex Witcher 3 så klickar man på L3 + R3, det går på ett ögonblick då man alltid har tummarna där. En liten detalj, men ändå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med, fotoläget är verkligen kanon. Det enda jag har lite svårt för är att man måste trycka på paus. Knappen sitter dåligt till i stridens hetta så att säga. I ex Witcher 3 så klickar man på L3 + R3, det går på ett ögonblick då man alltid har tummarna där. En liten detalj, men ändå.

Det finns en inställning för att ha en ”snabbknapp” till fotoläget till vänster på d-paden. Själv tycker jag det funkar bättre än ’Options’.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Det finns en inställning för att ha en ”snabbknapp” till fotoläget till vänster på d-paden. Själv tycker jag det funkar bättre än ’Options’.

Det hade jag missat! Tack för tipset.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Min 15:e (?) karaktär. Hacker/Sniper tjej. Level 50, strax under 2.5 miljoner E$ på kontot, alla boenden, massor av fordon och en "Judge, jury and executioner" på MC. Tycker det borde räcka med replays, men om jag säger att jag ska inte spela mer så blir det minst 2 karaktärer till... Det är ju SÅ kul med en "Grand Theft Neuromancer"-sandlåda 😄

Regn över västra Heywood:

Tog denna när jag var ut och promenerade i norra Watson:

Utsikt från Reginas lya:

Medlem
Skrivet av Freakon:

<Uppladdad bildlänk>

Haha! Det det ut som han har ett hopprep och leker på stranden.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Haha! Det det ut som han har ett hopprep och leker på stranden.

Haha, bra beskrivning. Var ute efter en barnslig känsla och du satte ord på den. 🤠


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

16:e karaktären i Cyberpunk. Nu på extreme mode.

- Very hard level.
- Start som utblottad, inga pengar, inga saker från starten. Får inte heller använda lägenheten.
- No crafting förutom common/uncommon, utöver det får jag bara använda items jag hittar.
- No skill points (förutom den där som automatiskt bryter sönder saker till resurser).
- No attribute points, vilket innebär att de flesta implants inte funkar.

Och det är SVÅRT och tar mer tid. Mycket shoot behind cover, healing och sikta/konservera skott, netrunning (hacking) är dessutom helt overksamt mot fiender.

Men, resultatet blir ändå....

Medlem

Mer CDPR fast Witcher 3

Medlem

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Duke Nukem Forever 2001 (Restoration Project)

Riktigt grymt jobbat av alla bakom projektet. Snacka om feeling och atmosfär i den här läckta DNF versionen, trots att det inte är ens i närheten av ett färdigt spel.
Diggar hur skyboxen och övriga bakgrunden fortfarande imponerar och är övertygande, trots att det renderas i en motor ifrån 1998. 😎

Medlem
Skrivet av Freakon:

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som Ragnarök har börjat. : )
Funderar på att skaffa GOW nu på Steam.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ser ut som Ragnarök har börjat. : )
Funderar på att skaffa GOW nu på Steam.

Köp och njut är mitt tips


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kratos på äventyr


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kort recention: Spelar Aven Colony som gavs bort för ett tag sedan på Epic store. Förvånansvärt kul, och väldesignad.

Aven Colony är en bättre colony sim än vissa andra spel (Planetbase 🙄) där befolkningen begår kollektivt självmord om någon resurs saknas genom att bli deprimerade och sluta jobba, vilket leder till svält och död, vilket gör dem ännu mer deprimerade...

Aven Colony har inget depp-mätare utan kör istället med moral och ett valsystem där du måste bli omvald varje N år, jag bryr mig mindre om det och bara bygget och ser till att det finns el, vatten, luft, mat, ett VR center, cocacola (Soda), ni vet det där vanliga på Mazlovs behovstrappa. Du ersätter mindre senare byggnader med större byggnader, som drar mer power. Du får bara ha 300 byggnader på kartan så - prioritera. Du råkar ut för iskometer, gasutsläpp och sporer som infekterar. Du kan även stöta på rebeller och skicka ut ett skepp på uppdrag i närheten, t.ex. för att ta kål på källorna till sporer eller att leverera förnödenheter till forskare.

Spelet blir MYCKET roligare efter att du inser att du kan aktivera drönare för att åka runt och laga byggnader som har skadats av någon orsak...

Medlem

(Lätt retuscherade screenshots från World of Warcraft)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nästa vända från Marvel’s Spider-Man Remastered (PS5):

Har inte fotat så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Tror det beror på att miljöerna inte är särskilt varierande, varför de flesta bilderna ter sig mer eller mindre identiska. Med det sagt, när en väl hittar rätt så går det verkligen att göra jäkligt mycket i fotoläget!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Ännu mer DOOM 16'

Kan inte komma över hur snygg ljussättningen är i 2016-versionen av DOOM.
Snacka om fulländad art-direction.

Medlem

Spelar igenom Xenoblade Chronicles Definitive Edition för första gången....Såg någon på twitter som beskrev spelet som världens vackraste fulaste spel och kunde inte hålla med mer...Tittar man lite för nära så ser det ruggigt fult ut, men sättet som man jobbar med artstylen gör att spelet någonstans hamnar typ på samma plats som World of Warcraft. Det är inte imponerande och kanske inte ens särskilt snyggt, men det har något! Det är miljöer som det syns är gjorda med kärlek.

Väldigt stämningsfullt och något som jag inte alls förväntade mig när jag påbörjade min resa i spelet.

Medlem

Fler bilder från Marvel’s Spider-Man Remastered (PS5):


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Testade just lite team-AI, observera hur mina karoliner fullständigt krossar motståndet!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Cyberpunk 2077: En av de skummaste quests jag någonsin spelat. Tror det är en kommentar på dödsstraff, känner alltid lite obehag på slutet.

Skriv svar