Problem med ping när jag spelar. några ideér?

Medlem
Problem med ping när jag spelar. några ideér?

Jag sitter på ett bredband som enligt tptest.se ligger på 70 Mb ner och 15 upp. Det "roliga" är att när jag spelar så brukar jag ligga på 27 i ping, men från eftermiddan till kvällen går pingen gradvis uppåt och runt 2000 brukar jag ligga på 80 i ping på samma servrar som jag hade 27 på på eftermiddan. Någon som vet vad detta beror på? Har BBB, och tycker personligen de är värdelösa!! Där jag bodde innan hade jag telia 8 mbit och då hade jag 20 i ping....MAX på samma servrar...

Någon som har något förslag på vad det är?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Det första jag tänker på är att BBB var riktigt bra de första åren.

Det är surt när en favoritserver börjar lagga. I vissa fall byter den ägare/uppkoppling/land och det är då orsaken. I vissa fall är det mer komplicerade inställningar i servern som är anledningen. I många fall börjar servrarna lagga när ett visst antal spelare är inne....det kan smida till till exempel 20 spelare men när spelare nummer 21 loggar in börjar det lagga. Många servrar tillåter high ping också så när det kommer in en person med usel uppkoppling börjar alla lagga. Har även märkt att när chipset blir för varmt hänger sig inte datorn utan börjar istället sega i spelet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jag sitter på ett bredband som enligt tptest.se ligger på 70 Mb ner och 15 upp. Det "roliga" är att när jag spelar så brukar jag ligga på 27 i ping, men från eftermiddan till kvällen går pingen gradvis uppåt och runt 2000 brukar jag ligga på 80 i ping på samma servrar som jag hade 27 på på eftermiddan. Någon som vet vad detta beror på? Har BBB, och tycker personligen de är värdelösa!! Där jag bodde innan hade jag telia 8 mbit och då hade jag 20 i ping....MAX på samma servrar...

Någon som har något förslag på vad det är?

Enkelt, det är fler som kör på kvällen! Saken är ju den att du INTE har en dedicerad lina. Din koppling till Internet delas alltså av många och ju fler som använder den samtidigt, desto långsammare kan det bli. På eftermiddagen är det få hemma (som använder sin koppling till Internet) medan det på kvällen är betydligt fler.

Det är inte alls ovanligt att man säljer samma kapacitet 10-20 ggr om. Du kan ju alltid prata med dem om problemet men jag betvivlar att du kan få det bättre utan att byta ISP.

Notera att problemet faktiskt även kan bero på att det någonstans på vägen till din spelsite är långsammare. Ta och gör så att du kör "tracert" (trace route via IP) till din spelsite på eftermiddagen och på kvällen och jämför dessa, då borde du kunna se om problemet ligger hos din ISP eller på vägen till spelsiten (kanske rentutav hos spelsiten själv?).

1
Skriv svar