ArmA 2-demo släppt

Medlem

Äntligen! Fint

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande

Jag vet inte varför det felar för dig, Magroth. För mig funkar demon utmärkt att installera (Vista 64-bitars).

LordOfTerror: det där är fel. FZ:s fil är 2,8 GB stor och går, som sagt, utmärkt att installera och spela.

Lösning på DirectX-felet
Får du felmeddelande vid spelstarten som säger nåt i stil med att "X3DAudio1_6.dll" saknas måste du uppdatera ditt DirextX. VIKTIGT: den fil som heter "DirectX End-User Runtime Web Installer" fungerar av nån anledning inte (i alla fall inte för min del). Ta istället hem DirectX End-User Runtimes (March 2009) och installera den. Sen bör du kunna starta spelet.

Vad märkligt för filen från HTTP länken var åtminstone när jag laddade ner den också 2 GB stor och gick inte alls utmärkt att installera..

Medlem

Har ni problem att installera så ladda det via steam. Då uppdateras direct x automagiskt.

Har testat lite... men... det är något filter eller mus-lagg eller något. Skall det vara så? När man siktar så mjukas rörelserna ut och det är lite sirap över det hela. Är det en finess eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kolla i options efter en slider som heter typ floating zone och dra ner den till 0 så blir det nog bättre
Det är en feature men den brukar gå o sänkas , stängas av

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Jag får samma sak =(

Inaktiv

Laddade ner via FZ:as torrent och det gick fint att installera och köra. (Kör med Windows 7 64-bit.)

Inaktiv

ladda hem torrent i stället då funkar det.


signatur

Trä flis smakar trä!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Roligt att hälften här varken kan installera Arma 2 eller senaste Directx. Det är som dom som inte kan flyga plan eller helos i spel med musen haha.

^^

http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22

Lite gameplay jag slängt upp.

Härliga videos.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Laddade ner via FZ:as torrent och det gick fint att installera och köra. (Kör med Windows 7 64-bit.)

Samma här. Demot funkar hur bra som helst på min maskin Windows 7 x64, E8400, 4GB, HD4870. Hade också problem med DirectX filen med det löste sig med 75MB End-User runtime från Microsofts hemsida.

Laddade hem filen med FZs torrent och hade inga problem med installation.

Medlem

Btw har hela spelet släppts än, annars vilket datum?

Medlem

Känner mig jätte puckad men vad ska man göra med den där Direct X End-User Runtime filen som man laddar ner från microsofts hemsida. Var ska jag extrahera alla de där rarfilerna? Eller ska jag extrahera innehållet från någon av de rarfilerna?

Jag verkar vara den enda som inte fattar någonting . Plz halp.

EDIT: Nevermind, laddade ner via steam istället.

nj
Medlem
Skrivet av Nipster:

Vad märkligt för filen från HTTP länken var åtminstone när jag laddade ner den också 2 GB stor och gick inte alls utmärkt att installera..

Det verkar bero på buggar i webbläsare som orsakar problem med att ladda ner filer större än 2GB.
Iaf Internet Explorer 6 har problem samt att det verkar existera ett problem i Gecko (som Firefox använder) vid nedladdning av filer som är större än 2GB.

Medlem
Skrivet av Boko:

Btw har hela spelet släppts än, annars vilket datum?

det finns redan ute, om du inte orkar vänta på att webhallen ska få in nytt på lagret som var helt rensat så kan tjacka via steam.

Medlem
Skrivet av ace84:

det finns redan ute, om du inte orkar vänta på att webhallen ska få in nytt på lagret som var helt rensat så kan tjacka via steam.

Tack så mkt

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande

Jag vet inte varför det felar för dig, Magroth. För mig funkar demon utmärkt att installera (Vista 64-bitars).

LordOfTerror: det där är fel. FZ:s fil är 2,8 GB stor och går, som sagt, utmärkt att installera och spela.

Lösning på DirectX-felet
Får du felmeddelande vid spelstarten som säger nåt i stil med att "X3DAudio1_6.dll" saknas måste du uppdatera ditt DirextX. VIKTIGT: den fil som heter "DirectX End-User Runtime Web Installer" fungerar av nån anledning inte (i alla fall inte för min del). Ta istället hem DirectX End-User Runtimes (March 2009) och installera den. Sen bör du kunna
starta spelet.

Konstigt, för när jag tankade det från en annan källa så fungerade det med en gång nämligen. Mkt skumt. Eller inte skumt alls, läste senare inlägg av nj, det är troligtvis det som spökade.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Guh, laggade som satan även på lägsta. Det blir nog inget köp föränn jag har ett nytt grafikkort iaf.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har ni problem att installera så ladda det via steam. Då uppdateras direct x automagiskt.

Har testat lite... men... det är något filter eller mus-lagg eller något. Skall det vara så? När man siktar så mjukas rörelserna ut och det är lite sirap över det hela. Är det en finess eller?

Det är bara att vänja sig. Det beror delvis på vapnens vikt, delvis på att de ändrat på huvudrörelserna så att det inte är en linjär kurva på hur snabbt man vänder huvudet. Rör man musen sakta så är det mycket sakta som huvudet rör sig, så att man kan se/sikta mer precist med små justeringar, och gör man större vift med musen så rör sig allt mer accelererat så att man lättare kan se sig omkring.

Medlem
Skrivet av korsto:
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Samma här också... skumt.

Nån som fått demot å funka på Windows 7?

funkar för mig under windows 7 .

se till att filen ni har tankat verkligen är ~2.84 gb.

när jag försöker tanka demot via http så blir den ca 2 gig . (provat med webläsaren firefox och nedladdningsprogrammet flashget )

men via torrent så får jag ner hela härligheten.

tips är att inte kasta 2 gigs filen , ställ in torrenten att laddas ner i samma mapp och med samma filnamn så får ni börja redan vid 2 gig.

Medlem

Har HD4870, E8400, 4Gb Ram, Windows 7 64bit v.7100 och nyaste drivrutinerna.

Kör på lägsta men har ändå 1-2 sekunders fryslagg hela tiden.

Medlem

tycker det var riktigt skojigt!
jag fixa egen server och modifierade banorna hela tiden vilket blev kul med skogs och havskrig etc.
här är en bild av banorna jag skapade
http://i41.tinypic.com/2pt6vzk.jpg

jag låg och sniprade motståndaren på fastlandet och knäppte en och annan

gnu
Medlem

Det såg ju bra ut, flöt på fint också men känns som det fattas nåt :/ Jobbig kontroll också, musen glider runt som om den vore på is.

Medlem

Mja.. tror jag väntar på Flashpoint 2 och ser hur det blir. Kändes ju som om man var en planka på 300kg då man sprang omkring. Lite besviken måste jag säga ändå med allt man läst om spelet. Och nej jag har inte lirat första ArmA så väntade ju med glädje på detta, men ack att man blev lite besviken.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Mja.. tror jag väntar på Flashpoint 2 och ser hur det blir. Kändes ju som om man var en planka på 300kg då man sprang omkring. Lite besviken måste jag säga ändå med allt man läst om spelet. Och nej jag har inte lirat första ArmA så väntade ju med glädje på detta, men ack att man blev lite besviken.

Grafik och prestanda mässigt så kan ArmA 2 inte njutas om du inte har ett hyffsat bra system, det är väl ganska självklart att man inte kan njuta av ett spel som hackar varje sekund på lägsta inställningarna eller inte ser OKEJ ut när man spelar

Men Spelmässigt måste du verkligen ge det en chans, så kommer du inse vilket schysst jäkla lir både ArmA 1 och 2 är

Medlem

Riktigt Riktigt snyggs spel måste jag säga. Men alldeles för buggigt. Bara en demoversion dock, men har hört att fullversionen också är buggig.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Kändes ju som om man var en planka på 300kg då man sprang omkring.

Gjort lumpen, pöjk?

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av bushkalle:

Kändes ju som om man var en planka på 300kg då man sprang omkring.

Gjort lumpen, pöjk?

Ja, mer realism tack! När man har ett pansarskott på ryggen och lägger sig ned så skulle det vara nice ifall den kunde träffa baksidan på hjälmen så den trycks ned i ansiktet och döljer sikten. 8)

Medlem

När jag hoppar fallskärm så kan jag inte styra sista biten, gubben bara slutar svänga helt, ap-störande. Ska det vara så? Missar ju hela LZ.

Medlem

Spelet är ooptimerat som fasiken...
Känns meningslöst att köpa ett spel där minimikraven för att kunna köra smäcket, med hyffsad FPS, är en monsterburk utan dess like. Det är precis samma problem som de hade med Arma.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv

Kör maxat 1680*1050 och tycker att det var ganska kul att spela. Det är stundtals snyggt men jag stör mig sanslöst på att det är så "otydliga" konturer, ungefär som att karln behöver ett par -1,75 linser... känns som att view distance blir begränsad till 50 meter.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Guh, laggade som satan även på lägsta. Det blir nog inget köp föränn jag har ett nytt grafikkort iaf.

Sitter o spelar hela Arma2 på en burk med intel pentium 3.6 ghz, 7800gtx 256 mb, 2gb ram ddr2, (OS: XP) kör på allting på lägsta utom textures som ligger på medium. Har även ställt in videoram memory på high. laggar inte något speciellt.

Skriv svar