Metroid Prime 4 utvecklas inte av Retro Studios

Robot
Metroid Prime 4 utvecklas inte av Retro Studios
Medlem

Metroid Prime 2?


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem
Skrivet av Redjy:

Metroid Prime 2?

Precis vad jag också tänkte skriva: "Vilken tisdag det var. Metroid Prime 2 bekräftades till Switch"
Började tänka, ska dom släppas Metroid Prime 1-3 till Switch...men varför 2:an först?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Ponny

Aj då, slant på tangentbordet. Metroid Prime 4 är det förstås och inget annat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Läste någonstans att Metroid-utvecklarna lämnade Retro Studios för många år sedan. Gillade inte 2:an och 3:an så att ett nytt företag utvecklar 4:an ser jag bara som positivt.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Läste någonstans att Metroid-utvecklarna lämnade Retro Studios för många år sedan. Gillade inte 2:an och 3:an så att ett nytt företag utvecklar 4:an ser jag bara som positivt.

Tyckte 2:an var ok men absolut hatade 3:an så ja, hoppas verkligen att de gör spelet bättre än 3:an. Framförallt så kändes storyn påklistrad helt i onödan samt att wiimote kontrollerna sög. Men tycker däremot att 1:an är det bästa prime spelet även om jag tycker att 2D spelen är bättre än alla 3D spel. Tråkigt däremot att 2D spelet vi får verkar vara en remake på Samus Returns... frågan är om NIntendo klarar av att göra det bättre än AMR2, tror inte det men det hade helt klart varit roligare med ett nytt 2D spel.

Medlem

Kanske är bra nyheter! Tiden går frammåt, företag, arbetarna osv byts förändras utvecklas osv. Vem har sagt att det är dåliga nyheter? Sen om retro studios gjorde spelet vem har sagt de skulle uppnått samma idag? Och om de lyckades med samma känsla som gamecube betyder det att det är hållbart i nutid? Är det exakt vad man vill ha?

Medlem

Även om serien tappade efter hand fick alla spelen ett generellt högt snittbetyg om man kollar Metacritic:

* MP1 - 97/100
* MP2 - 92/100
* MP3 - 90/100

Det är inte illa pinkat att upprätthålla en så hög standard över 3 spel. Få spelutvecklare klarar av det. Det är speciellt imponerande om man jämför med andra Metroid-spel i modern tid som Metroid Prime: Hunters, Metroid: Other M och Metroid Prime: Federation Force.

För mig som fan av MP-serien hade det känts bäst om Retro Studios roddat nya spelet. Men jag hoppas på det bästa. Blir nästan mer nyfiken på vad Retro håller på med för spel än MP4

1
Skriv svar