"Nejdå, nu är det enkelt att registrera sig"

Medlem
"Nejdå, nu är det enkelt att registrera sig"

Rubriken reflekterar mitt försök att registrera min version av Visual C# 2008 Express Edition, något som jag ännu inte lyckats med. Microsoft har en liten humoristisk notis om hur enkelt det ska vara att registrera sig:

Skrivet av Microsoft:

At Microsoft, we understand that product registration is usually a hassle. It can take a long time, requires you to enter personal information, and you usually get very little in return. Quite frankly, it hasn't been worth the effort. Until now.

Detta måste de ha skrivit några år (årtionde t.o.m. kanske?) i framtiden då den senaste timmen har jag försökt få en nyckel. Fått ett flertal errors där felet är på deras sida då deras servrar verkar antingen ha gått ner eller är helt överfulla. Bara fortsätta F5'a alltså.

Medans jag väntar tänkte jag kanske ta och starta igång Hammer, mapeditorn till Source motorn. Har inte byggt banor med den sen #Half-Life där jag lekte runt och byggde en multiplayer bana. Det var på den tiden då den hette Worldcraft, inte att förväxlas med #Warcraft. Anledningen till varför gå tillbaka till mapediting är på grund av #Portal. Jag har klarat alla banor, utan och med commentary och de olika challenges är rätt så sega då det är samma banor. Tyvärr så verkar det inte finnas stöd för Portal än, tills om en månad... men det är nog värt att börja träna lite tills dess så att man är redo.

Räkna med en #Portal recension av yours truly i helgen som följs av #Half-Life 2: Episode Two recension vid ett senare datum (nästa vecka typ) och slutligen en för #Team Fortress 2 om ett tag.

EDIT: Äntligen lyckades jag få min nyckel, ungefär när jag blev klar med inlägget. Blir nog lite programmering istället för Hammer då, får bli det på ett annat tillfälle.

#blogg

1
Skriv svar