Se när Id Software kör Doom på GTX 1080

Inaktiv
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av k3m:

såg ju sjukt dåligt ut. lagg, trånga utrymmen, stelt o monotont. haha, nä fy fan alltså.

Lagg?
Om något så kanske personen som spelar har en skakig hand eller spelar med hög sens.

Skrivet av speurk:
Skrivet av Pecman:

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Dom har tagit bort omladdning för att inte stoppa flytet.

Konstigt flyt tycker jag. Det skulle ju kunna vara en strategisk grej att behöva ha laddningstiden på vapnen i åtanke när man byter vapen. Att hysteriskt byta mellan vapnen utan att situationen i sig ändras för att få iväg så många skott som möjligt ser rätt knäppt ut. Bra vapenbalans är enligt mig när vapnen är bra i olika situationer..

Man laddade väl inte ens om vapnen i gamla Doom heller? Tycker det har ett riktigt skönt flyt! Och just det rummet han är i är ju ett demonspawn rum. Man måste döda alla som spawnar vid demonnästet för att ta sig vidare, så det är ju ett hysterisk köttarrum

Tror man var tvungen att vänta på att reloadanimationen var klar innan den bytte i gamla Doom, men var väldigt många år sedan jag spelade dem så kan ha fel. Detta ser snabbare ut än instant-weapon-switchingen i CPMA där man iaf behöver vänta på att vapnen är skjutklara igen innan den byter.
Men tror också personen som spelar i klippet byter vapen onödigt mycket bara för att de vill visa hur snabbt spelet är, av samma anledning har de så hög FOV. Detta eftersom många klagat på att det sett långsamt ut innan.
Om Doomguy håller alla vapen med en hand så kan han ju teoretiskt sett multitaska och ladda om ett vapen med en hand ur bild medan han skjuter demoner med ett annat vapen i den andra handen.

rot
Medlem

Dom verkar ändra spelet varje gång det visas.

rot
Medlem
Skrivet av Cladrius:

Långsamt spel my ass! Visst var det bra med fart i det klippet ser fram emot detta!

Det stämde för tidigare gameplay, det är här ändrat.

Medlem

Spelet verkar vara väldigt bra optimerat till datorer. Varför kan inte alla spel som kommer ut till alla plattformar vara detsamma?!

Förhoppningsvis så får 4k texturer också några veckor efter release. Vore grymt.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Fan vilken frisk fläkt att visa spelet som det ska spelas, inte med sega handkontrollrörelser!

Sen Vulkan också, fan va fett!

Säger bara: go vulkan, go vulkan ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag längtar tills Fredag, jag har starkt förtroende för det.

Jag tror det kommer bli som Wolfenstein: The New Order.

Var väldigt få som trodde på det för det såg så generiskt och trist ut, men jävlar vad jag älskade det spelet för det var en sån frisk fläkt i dagens FPS träsk. Jag tror DOOM kan göra samma sak!

Sen så får ju Microsoft lite surt iom hur det gått för dem med DX12 nu när Vulkan visar vad det kan leverera


signatur

Nämen!

Medlem

fps är bara inte samma nu som när man var barn. kräver inte längre skill för man är född med dessa reflexer alla videos man ser är på folk som är 5% av ens egen skill, dvs verklig sådan. inte ok, Inte frestande. känns barnsligt. måste ha bra knark/alkohol för att kunna lira sånt i mer än en timme


signatur

//monster

rot
Medlem

FZ: "FZ presenteras av DOOM" - Var det därför ni inte tog upp all negativ feedback från multiplayer betan, för att ni har någon överenskommelse? Tyckte det var något märkligt.

Är artiklar som nämner spelet nu köpta, eller hur fungerar det?

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av k3m:

såg ju sjukt dåligt ut. lagg, trånga utrymmen, stelt o monotont. haha, nä fy fan alltså.

Lagg?
Om något så kanske personen som spelar har en skakig hand eller spelar med hög sens.

Skrivet av speurk:
Skrivet av Pecman:

Det ser ju snabbare ut för att FOV:n är jättehög. Kolla hur warpade sidorna av bilden är.
Sen förstår jag inte riktigt varför han byter vapen så ofta, verkar som att man slipper ladda om om man byter vapen? Varje gång han skjuter Gauss Canon så byter han, och han fyrar av sin super shotgun, byter vapen, byter tillbaka och skjuter igen utan att ladda om. Lite märkligt.

Dom har tagit bort omladdning för att inte stoppa flytet.

Konstigt flyt tycker jag. Det skulle ju kunna vara en strategisk grej att behöva ha laddningstiden på vapnen i åtanke när man byter vapen. Att hysteriskt byta mellan vapnen utan att situationen i sig ändras för att få iväg så många skott som möjligt ser rätt knäppt ut. Bra vapenbalans är enligt mig när vapnen är bra i olika situationer..

Man laddade väl inte ens om vapnen i gamla Doom heller? Tycker det har ett riktigt skönt flyt! Och just det rummet han är i är ju ett demonspawn rum. Man måste döda alla som spawnar vid demonnästet för att ta sig vidare, så det är ju ett hysterisk köttarrum

Enda omladdningen i doom 2 var dubbel hagel.

Medlem

Verkar gå så enormt fort allting, eller så börjar man bli för gammal. Såg bra ut det man han se i alla fall. Komr nog köpa det.

Medlem

fy fan vad b det här ser ut. MP betan var de tråkigaste jag kört också.

Medlem
Skrivet av rot:

FZ: "FZ presenteras av DOOM" - Var det därför ni inte tog upp all negativ feedback från multiplayer betan, för att ni har någon överenskommelse? Tyckte det var något märkligt.

Är artiklar som nämner spelet nu köpta, eller hur fungerar det?

Kort och gott. Nej.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag är redo! Frågan är om ni är det?


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

12
Skriv svar