Spana in fps-striderna från Star Citizen

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Kanske inte många men det finns dom som kör spel på det sättet, ett annat exempel på Arma 2/3 är Shacktac.

Eller sök på de som lirar Falcon4 eller DCS på "allvar".
Man kan nästan tro att de ska dö på riktigt när de försöker undvika missiler

Inlevelse!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror detta spelet har vuxit sig för stort. De fick för mycket pengar och de kan inte sluta utveckla det

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Tror detta spelet har vuxit sig för stort. De fick för mycket pengar och de kan inte sluta utveckla det

Va menar du? De har ju nyss börjat!

Titta på Destiny, mastodont projeketet. Kosta inte det 500miljoner och tog 5år?

Medlem
Skrivet av Akronym:

Vapnen har uppenbarligen rekyl, ändå spinner trupperna inte runt när de avlossar vapnen i fritt fall i noll G. Realistiskt? HA!

Ja fy satan vilken miss! Hur ska dom kunna fixa det när spelet är klart och färdigt? Blir inget köp nu vaaa

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

-Inget "random bullet spread" som andra fps håller på med.
-Skotten åker dit pipan pekar.

Umm va? Så du menar att kulsprutor och maskingevär har 100% träffsäkerhet? CoD spelen har det och det vill jag fan inte ha i Star Citizen.

Ot:

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KnäckeHäxan:

-Inget "random bullet spread" som andra fps håller på med.
-Skotten åker dit pipan pekar.

Umm va? Så du menar att kulsprutor och maskingevär har 100% träffsäkerhet? CoD spelen har det och det vill jag fan inte ha i Star Citizen.

Jag tror han menar att kulorna går rakt ut ur pipan och sedan simulerar de rekyl så att de får "bullet spread" på det sättet.
Då kan du kompensera för rekylen och träffa bättre, det går inte om det är helt slumpmässigt.

Förövrigt störde jag mig på att vapnen inte hade rekyl alls så att de åkte bakåt när de skjöt i 0-G

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KnäckeHäxan:

-Inget "random bullet spread" som andra fps håller på med.
-Skotten åker dit pipan pekar.

Umm va? Så du menar att kulsprutor och maskingevär har 100% träffsäkerhet? CoD spelen har det och det vill jag fan inte ha i Star Citizen.

Jag tror han menar att kulorna går rakt ut ur pipan och sedan simulerar de rekyl så att de får "bullet spread" på det sättet.
Då kan du kompensera för rekylen och träffa bättre, det går inte om det är helt slumpmässigt.

Förövrigt störde jag mig på att vapnen inte hade rekyl alls så att de åkte bakåt när de skjöt i 0-G

Om nu vapen kommer att ha rekyl överhuvudtaget om 900 år...

Ish
Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Nej, men hur många var inte på tal.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Nej, men hur många var inte på tal.

ok

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av KnäckeHäxan:

-Inget "random bullet spread" som andra fps håller på med.
-Skotten åker dit pipan pekar.

Umm va? Så du menar att kulsprutor och maskingevär har 100% träffsäkerhet? CoD spelen har det och det vill jag fan inte ha i Star Citizen.

Jag tror han menar att kulorna går rakt ut ur pipan och sedan simulerar de rekyl så att de får "bullet spread" på det sättet.
Då kan du kompensera för rekylen och träffa bättre, det går inte om det är helt slumpmässigt.

Förövrigt störde jag mig på att vapnen inte hade rekyl alls så att de åkte bakåt när de skjöt i 0-G

Möjligt, men ett automateldsvapen rör sig inte i en rak linje uppåt. Det skakar åt alla håll.

Om de inte har tänkt på rekyl i 0G så kan de vara att det är alpha kod. Man var ju inte direkt imponerad av animationerna heller

Inaktiv

Såg riktigt lamt ut, kan de inte göra ett ordentligt fps-moment kan de ta och skita i det imo.

Ase
Medlem

Turligt nog så tänker dom använda fps delen för att förstärka upplevelsen på planeter & inte bygga ett fånigt krigsspel som cod eller battlefield.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av ScorchPipe:

Tror detta spelet har vuxit sig för stort. De fick för mycket pengar och de kan inte sluta utveckla det

Va menar du? De har ju nyss börjat!

Titta på Destiny, mastodont projeketet. Kosta inte det 500miljoner och tog 5år?

Inte riktigt så jag menade. Jag tror dom fokuserar alldeles för brett. Alldeles för många grenres i ett och samma spel. Risken finns att spelet blir för omständigt att spela.
Men men den som lever får se

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Om de inte har tänkt på rekyl i 0G så kan de vara att det är alpha kod. Man var ju inte direkt imponerad av animationerna heller

Chris sa direkt efter presentationen att de använde gamla animationer i det vi såg och att de kommer göra helt nya motion captures i början av nästa år.

Medlem

Fler detaljer om FPS-delen efter 16:20. Sådant som inte framgick i demo-klippet...

T ex
- Om man skadas så försämras fysiska egenskaper (siktar sämre, kan inte röra skadade kroppsdelen, osv).
- Ingen respawn i stridszonen när man dör (man vaknar upp i sjukhusskepp eller liknande).
- Perma death om man dör och har förbrukat alla sina liv/respawns.
- Ögonrörelser beräknas separat från huvudrörelse.

https://www.youtube.com/watch?v=11GXofe_r1Y#t=980

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Pholiage:

Om de inte har tänkt på rekyl i 0G så kan de vara att det är alpha kod. Man var ju inte direkt imponerad av animationerna heller

Chris sa direkt efter presentationen att de använde gamla animationer i det vi såg och att de kommer göra helt nya motion captures i början av nästa år.

Därav att jag sa "alpha kod"

Medlem

Edit:
Ingen aning vad FZ gjorde med detta inlägg..

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Ish:
Skrivet av chrisragnar:

Ser väl nice ut, förutom den där krystade voice over ala "the division" style.
Som att folk spelar så.

https://www.youtube.com/embed/J3zRyI1DTDs

Fortfarande inte så många som spelar på det viset

Nej, men hur många var inte på tal.

Tycker det blir lite problematiskt eftersom du jämnför hur rollspelare spelar en mil-sim med hur SC föreställer sig att svensson ska spela vad vi bara kan anta kommer vara en vanlig shooter.

plus, om du vill se lite nice ARMA gameplay så kolla upp "Shack-tac" på YT, de gör nice videor och verkar ha så jäkla kul.

Ish
Medlem

signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar