Se åtta minuter från Dragon Age: Inquisition

Medlem

Jag har verkligen sett fram emot detta spel och hade hoppats på att EA/Bioware hade tagit till sig av den enorma kritiken DA2 fick. Dock verkar detta vara ett nytt ARPG med samma kolla-in-mitt-arsle-kamera som DA2/The Witcher* har.

Den taktiska vyn/kameran är snarare ett tillägg än den omtyckta vyn som DAO (och andra RPGs) hade. Visserligen användbar, men helt klart bara ett ytligt försök att blidka RPG fans.

Gräsligt UI (färgval/simplistiskt). Skriker 2D ifrån tidigt 2000-tal. Jag kan bara hoppas att PC versionen får ett bättre/snyggare UI.

Fina animationer, välgjorda landskap och bra ljudeffekter. Säkert en lång och hållbar story också. Dock räcker inte detta för att RPG fans skall öppna sina plånböcker.

Jag är ännu en gång djupt besviken på EA/Bioware. Jag får gratulera ARPG fans till ännu ett hack&slash med forcerade 'RPG' element.

Får bli lite mer Divinity: Original Sin istället tills någon nykter person plockar upp RPG facklan.

Medlem

Låt spelet komma i alla fall innan folk gnäller. Herregud!

Medlem

Själv ser jag fram emot spelet. DA2 var ungefär lika kriminellt underskattat som DAO var överskattat. Eller så är det kanske bara jag som är trött på att vara warden-jesus som är den ende som kan rädda världen från archdemon Sauron och hans zombie orcs

Medlem
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Droox23:

Fan vad coolt att så många på FZ har spelat spelet och vet att det kommer bli ett skitspel! PC kommer få egna menyer så sluta gnälla över allt ffs

Du måste vara blind då eftersom du inte kan se det med egna ögon. Dom kunde gjort detta och DA2 till något eget som utspela sig i samma universum men dom valde att paja det istället. Och varför skulle dom göra om hela UI för PC? du vet det är EA som ligger bakom va? Har du inte följt spelvärlden ? EA har gått in och tagit över en massa bra spel och pajat dom eller lagt ner dom helt.

Jag antar att du inte orkat läsa igenom tråden innan du postade så jag passar på att säga det igen. Du frågar varför dom skulle göra om UI till PC? Jo, för att alla andra Dragon Age titlar har omgjord UI beroende på vilket system det spelas på. PC har sitt UI, konsol har sitt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Med tanke på att mer eller mindre alla Bioware-spel har haft olika UI beroende på platform så vill jag påstå att du inte verkar veta vad du snackar om.

Och om du tar och läser ordentligt så skrev jag inte att det gäller ALLA spel, och du nämner enbart Bioware, du är medveten om att det finns andra spelutvecklare också va? Generellt sett så har gränssnitt varit identiska mellan olika platformar för vissa spel, vilket jag själv har erfarenhet av. Läs ordentligt nästa gång.

Sen så har jag aldrig spelat Bioware spel på konsol, vilket är varför jag inte sa att alla deras spel har varit så, det är underbart om de gör de olika för olika plattformar, men det är inget som jag direkt förväntar mig skulle hända på detta spel, eftersom jag inte har sett något från PC så utgår jag från det.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Mirage:

Ninjatrollkarlen gör comeback från DA2 ser jag...

För att inte snacka om MEGA FIRE SLASH på en träbro som borde delat den rakt av..

Att tända eld på blött trä är väldigt svårt. Särskiljt på så kort tid.

Det är ännu svårare att slå ett svärd i marken och få eld att skjuta ut från det.

Skrivet av Typhor:

Själv ser jag fram emot spelet. DA2 var ungefär lika kriminellt underskattat som DAO var överskattat. Eller så är det kanske bara jag som ätt trött på att vara warden-jesus som är den ende som kan rädda världen från archdemon Sauron och hans zombie orcs

Det är väl typ du och två till som tycker så, resten av oss tyckte DA2 var horribelt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Droox23:

Fan vad coolt att så många på FZ har spelat spelet och vet att det kommer bli ett skitspel! PC kommer få egna menyer så sluta gnälla över allt ffs

Du måste vara blind då eftersom du inte kan se det med egna ögon. Dom kunde gjort detta och DA2 till något eget som utspela sig i samma universum men dom valde att paja det istället. Och varför skulle dom göra om hela UI för PC? du vet det är EA som ligger bakom va? Har du inte följt spelvärlden ? EA har gått in och tagit över en massa bra spel och pajat dom eller lagt ner dom helt.

Jag antar att du inte orkat läsa igenom tråden innan du postade så jag passar på att säga det igen. Du frågar varför dom skulle göra om UI till PC? Jo, för att alla andra Dragon Age titlar har omgjord UI beroende på vilket system det spelas på. PC har sitt UI, konsol har sitt.

Där har du fel. Kolla DA O. Det gjordes till PC och där gjorde dom ett UI som funka för det. Sen porta dom det till Konsol som fick ett annat UI då och låst vy kanske som DA2 har. I DA2 gjorde man spelet främst till konsol då det finns fler spelare på konsol och sen fick PCn hänga på där. Precis så är det i DA3 också. Varför tror du all gameplay man ser är på konsol??

Tyvärr är det så att så länge spel görs främst till konsol eller till alla platformar blir det sämre för konsolerna kan inte hänga med PC utvecklingen. Då väljer speltilverkarna konsol då det finns fler konsoler än PC för dom kostar en tredjedel av en bra gaming pc om inte mindre = fler har råd = fler spel sålda. Det är här EA kommer in och ser siffror endast och säger till sina studios en sak: MAKE US MORE MONEY vilket blir att spelen och spelarna får lida.

true story..

Medlem
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Droox23:

Fan vad coolt att så många på FZ har spelat spelet och vet att det kommer bli ett skitspel! PC kommer få egna menyer så sluta gnälla över allt ffs

Du måste vara blind då eftersom du inte kan se det med egna ögon. Dom kunde gjort detta och DA2 till något eget som utspela sig i samma universum men dom valde att paja det istället. Och varför skulle dom göra om hela UI för PC? du vet det är EA som ligger bakom va? Har du inte följt spelvärlden ? EA har gått in och tagit över en massa bra spel och pajat dom eller lagt ner dom helt.

Jag antar att du inte orkat läsa igenom tråden innan du postade så jag passar på att säga det igen. Du frågar varför dom skulle göra om UI till PC? Jo, för att alla andra Dragon Age titlar har omgjord UI beroende på vilket system det spelas på. PC har sitt UI, konsol har sitt.

Där har du fel. Kolla DA O. Det gjordes till PC och där gjorde dom ett UI som funka för det. Sen porta dom det till Konsol som fick ett annat UI då och låst vy kanske som DA2 har. I DA2 gjorde man spelet främst till konsol då det finns fler spelare på konsol och sen fick PCn hänga på där. Precis så är det i DA3 också. Varför tror du all gameplay man ser är på konsol??

Tyvärr är det så att så länge spel görs främst till konsol eller till alla platformar blir det sämre för konsolerna kan inte hänga med PC utvecklingen. Då väljer speltilverkarna konsol då det finns fler konsoler än PC för dom kostar en tredjedel av en bra gaming pc om inte mindre = fler har råd = fler spel sålda. Det är här EA kommer in och ser siffror endast och säger till sina studios en sak: MAKE US MORE MONEY vilket blir att spelen och spelarna får lida.

true story..

På vilket sätt har jag fel? Jag sa att PC-versionerna till Bioware's släppta spel har ett UI och konsolversionen har ett annat. Detta är fakta. Det som du kommer med är dock konjektur. Visst, gameplay-mässigt så må DAII kännas mer arkadigt (Läs inte konsolifierat), men det hör inte ens till diskussionen. Spelen har alltid haft olika UI beroende på system.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av zammeman:
Skrivet av Mirage:

Ninjatrollkarlen gör comeback från DA2 ser jag...

För att inte snacka om MEGA FIRE SLASH på en träbro som borde delat den rakt av..

Att tända eld på blött trä är väldigt svårt. Särskiljt på så kort tid.

Det är ännu svårare att slå ett svärd i marken och få eld att skjuta ut från det.

Skrivet av Typhor:

Själv ser jag fram emot spelet. DA2 var ungefär lika kriminellt underskattat som DAO var överskattat. Eller så är det kanske bara jag som ätt trött på att vara warden-jesus som är den ende som kan rädda världen från archdemon Sauron och hans zombie orcs

Det är väl typ du och två till som tycker så, resten av oss tyckte DA2 var horribelt.

Japp, håller med på båda punktena

12
Skriv svar