Metal Gear Solid V – Snake gömmer sig i Steam-lådan

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har redan Ground Zeroes på PS4 och vad jag har hört så kommer sparfilerna att föras över till The Phantom Pain, så det lutar mot ett köp till PS4 vilket som.

På vilket sätt förs det över? För det är väl inte direkt som att storyval går över, det är väl en låst story ändå i Ground Zeroes?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Bojkott:

Har redan Ground Zeroes på PS4 och vad jag har hört så kommer sparfilerna att föras över till The Phantom Pain, så det lutar mot ett köp till PS4 vilket som.

På vilket sätt förs det över? För det är väl inte direkt som att storyval går över, det är väl en låst story ändå i Ground Zeroes?

Ingen aning. Allt jag har hört är att The Phantom Pain kommer känna av att man har kört Ground Zeroes. Unika karaktär (fångar antar jag?) från GZ kommer att föras över till Mother Base i TPP, och man kommer även få lite bonusar och statistik överförda.

De har dock även sagt att man kommer kunna föra över sparfiler från Xbox till Playstation och tvärtom, så man får väl se om det även gäller PC. Om så är fallet så är ett köp till PC mer aktuellt

k3m
Medlem

Det här ska inhandlas vid en rea till pc för nostalgins skull

Medlem
12
Skriv svar