"You've been chosen" – Bioware teasar något skräckslaget

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ravenknight:

Bioware har mycket att bevisa innan jag går på deras hype-maskineri. Att de fortfarande kan göra bra rollspel till exempel.

Jag har nog aldrig upplevt att Bioware själv direkt hypeat sina spel, det sköter fansen och det goda namnet men detta har också varit orsak till de stora bakslagen när det har skett dåliga designval.

Jag tvivlar själv något på förmågan att leverera just rollspel men de har fått ta alldeles för mycket skit i förhållande till de relativt små misstag de har gjort.

Innan EA tog över så kan det stämma men efteråt så har de hypat sina spel utan tvekan. Dragon Age, oavsett hur bra eller dåligt det än är (inte spelat det även om jag äger det), hypades en hel del av inga andra än Bioware själva. Vill minnas att Old Republic var även det ett spel som Bioware hypade en hel del så det där stämmer inte.

Bioware är inte samma företag och jag kan inte längre köpa ett spel från dem dag ett utan att behöva oroa mig för om spelet är bra eller inte. Så var det inte förr, då stod Bioware för kvalitet och det var få som lyckades göra lika bra RPG spel som denna utvecklare.

Bioware är definitivt inte samma företag. Angående hype så gör jag skillnad på det och vanliga annonskampanjer. Det är även en skillnad på om hype orsakas av fansen eller utgivaren själv.

Inaktiv
Skrivet av Keza:

Tråkig teaser. Åker hellre till Afrika och får AIDS, 1/10 osv. God natt.

nope, men jag håller med om att trailern är kass

12
Skriv svar