Medlem
söker jobb

hej hej som titeln säger så söker jag jobb inom maskin branschen grävare hjullastare. Jag tog maskinförar utbildningen från februari till april 2013 och efter det har jag varit arbetslös. jag har letat här där jag bor men dom företagen som finns har redan folk eller så vill dom inte anställa en lärling. Och arbetsförmedlingen är inte mycket till hjälp. Så jag tänkte höra mig runt här på forumet om det är nån som jobbar inom området . Eller om nån som vet om nåt företag som behöver en maskinförare

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

hej hej som titeln säger så söker jag jobb inom maskin branschen grävare hjullastare. Jag tog maskinförar utbildningen från februari till april 2013 och efter det har jag varit arbetslös. jag har letat här där jag bor men dom företagen som finns har redan folk eller så vill dom inte anställa en lärling. Och arbetsförmedlingen är inte mycket till hjälp. Så jag tänkte höra mig runt här på forumet om det är nån som jobbar inom området . Eller om nån som vet om nåt företag som behöver en maskinförare

Hej, det kanske skulle hjälpa om du sa i vilken stad du bor? Eller om du kan flytta/pendla. Ett litet tips!

Lycka till!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av M_R_X5432:

hej hej som titeln säger så söker jag jobb inom maskin branschen grävare hjullastare. Jag tog maskinförar utbildningen från februari till april 2013 och efter det har jag varit arbetslös. jag har letat här där jag bor men dom företagen som finns har redan folk eller så vill dom inte anställa en lärling. Och arbetsförmedlingen är inte mycket till hjälp. Så jag tänkte höra mig runt här på forumet om det är nån som jobbar inom området . Eller om nån som vet om nåt företag som behöver en maskinförare

Hej, det kanske skulle hjälpa om du sa i vilken stad du bor? Eller om du kan flytta/pendla. Ett litet tips!

Lycka till!

A det är sant bor i Östersund i Jämtland och jag jag har inga problem med att flytta från den här hålan

Medlem

Testa ett bemanningsföretag, även som timanställd i värsta fall. Lönen är skit och villkoren sämre men du får nog med erfarenhet för att kunna ta ett "riktigt" jobb senare. Jobba där och sök andra jobb med den erfarenhet du får.

Fördelen är att dem i princip söker jobb åt dig och att det är ofta mycket lättare att få jobb, särskilt som oerfaren.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar